Ostimme talon - kukaan ei enää käy...

• Viestiketjun aloittaja :(
  • Ensimmäinen viesti
--ap
Onko uusi kotinne kauempana tai hankalampien kulkuyhteyksien päässä?

Onko näillä perheillä ketkä eivät kerkeä koskaan kylään tapahtunut omassa elämässä jotain mikä hankaloittaa heidän liikkumistaan? Syntynyt uusi vauva, hankala raskaus meneillään, joku lapsi hankalassa iässä tai sairastellaan paljon tms...

Kyläilevätkö nämä perheet sitten muuten toisillaan tai muualla?
No kyllä kyläilee sillon tällön. Tai mistä minä tiedän vaikka joka toinen päivä istuisivat kahvittelemassa keskenään. Itse käydään noin pari krt viikossa kylässä lasten kanssa. Ei kai mitään niin mullistavaa ole tapahtunut. Kai se vika on sitten täällä päin kun en muutakaan keksi :( nyt kun tarkemmin ajattelen, ei kukaan edes mulle soittele että nähtäisiinkö.... minä olen se joka soittelee. Kai mä sitten tosissaan olen ärsyttänyt ystäviäni niin paljon ettei niillä kiinosta nähdä enää. Voisi kokeilla olla soittelematta kellekään ja katsoa alkaako kukaan kaipailemaan. Harmi vaan sinänsä, koska monilla samanikäisiä lapsia ja tykkäävät leikkiä keskenään..

heeh
siis kun ei mulla ole koskaan ollut tarvetta kylässä kertoa että hei, mun on nyt mentävä siivoamaan, vaikka kyllähän te tiedätte että mun ei tarvitsisi, kun meillähän on muutenkiin niin siistiä, kun iso talo, ja siellä vaan 3 asukasta, niin tottkai pysyy siistinä. on paljon säilytystilaa tavaroille, joita ei 3 ihmisellä paljon ole.

siis kuulostaa että pääsi on täynnä kusta ja paskaa, ja sen takia ne ei jaksa oikein käydä.

"just"
No kyllä kyläilee sillon tällön. Tai mistä minä tiedän vaikka joka toinen päivä istuisivat kahvittelemassa keskenään. Itse käydään noin pari krt viikossa kylässä lasten kanssa. Ei kai mitään niin mullistavaa ole tapahtunut. Kai se vika on sitten täällä päin kun en muutakaan keksi :( nyt kun tarkemmin ajattelen, ei kukaan edes mulle soittele että nähtäisiinkö.... minä olen se joka soittelee. Kai mä sitten tosissaan olen ärsyttänyt ystäviäni niin paljon ettei niillä kiinosta nähdä enää. Voisi kokeilla olla soittelematta kellekään ja katsoa alkaako kukaan kaipailemaan. Harmi vaan sinänsä, koska monilla samanikäisiä lapsia ja tykkäävät leikkiä keskenään..
Eihän niiden tarvitse soitella tai tulla teille käymään, kun sä hoidat yhteydenpidon. Pyydä kavereitas välillä teille!

Asuvatko nuo muut kuitenkin siis lähempänä toisiaan, niin että se kyläileminen on helpompaa? Onko kaikilla autot käytössä?

Olet kuitenkin siis kutsunut heitä kylään? Joillekin on vaikea olla itse tyrkyttämässä itseään kylään.

--ap
siis kun ei mulla ole koskaan ollut tarvetta kylässä kertoa että hei, mun on nyt mentävä siivoamaan, vaikka kyllähän te tiedätte että mun ei tarvitsisi, kun meillähän on muutenkiin niin siistiä, kun iso talo, ja siellä vaan 3 asukasta, niin tottkai pysyy siistinä. on paljon säilytystilaa tavaroille, joita ei 3 ihmisellä paljon ole.

siis kuulostaa että pääsi on täynnä kusta ja paskaa, ja sen takia ne ei jaksa oikein käydä.
Kiitos kohteliaisuudestasi.
Missä kohtaa olen sanonut että 3 asukasta? Jos haluat tietää, on meitä 5..

--ap
[QUOTE="just";22529160]Eihän niiden tarvitse soitella tai tulla teille käymään, kun sä hoidat yhteydenpidon. Pyydä kavereitas välillä teille![/QUOTE]

No olenhan mä pyytänytkin välillä. Mutta kun minusta on hassua pyytää toisia käymään, soittaa että tulkaa kylään... Kohteliaampaa on itsellä ehdottaa että voisiko tulla, ei tarvitse vaatia toista laahautumaan lasten kanssa, you know.. Olen mä välillä naamakirjaan laittanut esim. että tuoretta pullaa tarjolla, tai kotipäivää lasten kanssa, kahviseuraa vailla. Ei mitään. Täytyy olla ottamatta yhteyttä enää ja katsoa.

No olenhan mä pyytänytkin välillä. Mutta kun minusta on hassua pyytää toisia käymään, soittaa että tulkaa kylään... Kohteliaampaa on itsellä ehdottaa että voisiko tulla, ei tarvitse vaatia toista laahautumaan lasten kanssa, you know.. Olen mä välillä naamakirjaan laittanut esim. että tuoretta pullaa tarjolla, tai kotipäivää lasten kanssa, kahviseuraa vailla. Ei mitään. Täytyy olla ottamatta yhteyttä enää ja katsoa.
Tuokin riippuu ihmisestä. Minulle on helpompi kutsua kavereita kylään kuin itse ehdottaa että tultaisiin heille käymään. Toki kutsun myötä on taas helppo mennäkin kylään.

Tuokin on ikävä tosiasia että jos kaverisuhteessa toinen on se aktiivisempi osapuoli niin helposti se vastuu yhteydenpidosta jää hänelle. Toiselle riittää ne soittelut, tapaamiset yms mitkä hoituvat tämän aktiivisemman puolesta. Pahimmillaan jos aktiivinen osapuoli jossain aviheessa kyllästyy eikä enää vähään aikaa soita niin seuraavalla kerralla saakin kuulla kummastelua siitä kuinka ei olla nähty pitkään aikaan; "mikset sä ole soittanut aika päiviin?", ilman että toiselle on tullut mieleenkään ottaa itse sitä puhelinta käteen...

"vieras"
Ostimme aivan uuden omakotitalon keväällä. Kavereita olemme kutsuneet usein kylään vaan eivät tule kun koskaan ei muka sovi. Kerran sanoin et voi itse valita päivän ja ajan niin laitetaan aika sopimaan meille. Viestiin ei tullut vastausta. Vain yksi kaveripari on käynyt. Muut vieraat ovat sukulaisia.
Kyllä olen sitä mieltä, että suomalaiset ovat kateellista kansaa.

v
No me muutettiin alkukesästä pois kaupungista (jossa lähes kaikki kaverit asuvat) paritaloon ja matkaa nyt heihin n. 20-30km. Eipä kukaan ole tullut käymään, kuin yhden kerran. Aika ikävä homma... :( Liekö syynä matkan pituus vai mikä. En vaan viitsi montaa kertaa kutsua ja kysellä, jos ei kerran kiinnosta.

en sen parempi kuitenkaan.
miellä tavan rivari asunto. usemmilla kavereilla kerrostalo asunto. ja ei meilläkään ketään käy. hetikun tähän muutettiin. olen aina ollut siisti. ja monille kavereilleni/tutuille se tuottaa varmasti paineita. mutta kyllä voin itsekkin sanoa että jos heitä on outoa, tulla meidän puhtaaseen asuntoon. niin kyllä se on mullekkin outoa mennä heidän likaiseen asuntoon. kun joka kerta valkeat sukat on harmaat. kun kotia pääsen. mutta kai sitä pitäisi ruveta paskomaan lattioille ja muuttaa lähiöön niin on parempi ihminen joittenkin silmissä.

--ap
No me muutettiin alkukesästä pois kaupungista (jossa lähes kaikki kaverit asuvat) paritaloon ja matkaa nyt heihin n. 20-30km. Eipä kukaan ole tullut käymään, kuin yhden kerran. Aika ikävä homma... :( Liekö syynä matkan pituus vai mikä. En vaan viitsi montaa kertaa kutsua ja kysellä, jos ei kerran kiinnosta.
Eikä tuokaan matka ole mikään jos sillä asenteella lähtee että tulee kunnolla kylään. Eikä muutenkaan lasten kanssa enää puolen tunnin kahvittelua tehdäkään...

--ap
miellä tavan rivari asunto. usemmilla kavereilla kerrostalo asunto. ja ei meilläkään ketään käy. hetikun tähän muutettiin. olen aina ollut siisti. ja monille kavereilleni/tutuille se tuottaa varmasti paineita. mutta kyllä voin itsekkin sanoa että jos heitä on outoa, tulla meidän puhtaaseen asuntoon. niin kyllä se on mullekkin outoa mennä heidän likaiseen asuntoon. kun joka kerta valkeat sukat on harmaat. kun kotia pääsen. mutta kai sitä pitäisi ruveta paskomaan lattioille ja muuttaa lähiöön niin on parempi ihminen joittenkin silmissä.
Niin, tätä olen miettinyt, pohdiskelin siinä ensimmäisessä viestissäni.. Täytyisi ilmeisesti tekemällä tehdä taloa likaiseksi ettei vierailla tule paha mieli kyläilystä tjs...

Mä olen tasapuolisen epäsosiaalinen kaikille kavereille tässä viime aikoina ollut. Ihan riippumatta varallisuus- tai siisteystasosta tai asumismuodosta ;) Meillä itsellä on okt. Talon-, kahden pienen lapsen- ja koiranhoidon lisäksi sitä ei pahemmin jaksa mihinkään lähteä. Kyllä se seuraelämä taas vilkastuu kun lapset kasvaa, välillä tulee "hiljaisia" aikoja. Nyt on kivaa nysvätä kotona :heart:

"vieras"
Eikä tuokaan matka ole mikään jos sillä asenteella lähtee että tulee kunnolla kylään. Eikä muutenkaan lasten kanssa enää puolen tunnin kahvittelua tehdäkään...
Kyllä se on, jos ei ole autoa. Tai jos ei ole muuten asiaa teidän suunnalle. Monesti tulee kyläilyreissun päätteeksi käytyä esim. kaupassa tai niin päin, että kyläillään kavereilla samalla kertaa, jos on asiaa tietyille kaupoille.

Lisäksi kyse voi olla enemmän henkisestä välimatkasta. Jos olette muuttaneet vaikka toiseen kuntaan tai muuten ihan toiselle puolelle kuin ennen. Jos teille on varta vasten lähdettävä ja ajettava reitti on "outo", ei tule ainakaan yllätysvierailuja tehtyä. Ja sekin vielä tulee mieleen, etteivät kaverit ehkä kehtaa "tuppautua" uuteen taloon. Voivat myös olettaa, että olette sinne omaan rauhaanne halunneet.

"mie"
Niin, tätä olen miettinyt, pohdiskelin siinä ensimmäisessä viestissäni.. Täytyisi ilmeisesti tekemällä tehdä taloa likaiseksi ettei vierailla tule paha mieli kyläilystä tjs...
Vai kannattaisiko hankkia uusia tuttavia, joita ei tarvitsisi katsoa nenänvartta pitkin... Ihmiset ovat yllättävän fiksuja, ja aistivat kyllä irl sen, jos heitä epäillään kateellisiksi tai pidetään jotenkin sottaisina.

Itse en ikinä puhuisi ystävistäni tuohon sävyyn, jota sinä olet halki keskustelun käyttänyt.

v
[QUOTE="vieras";22529404]Kyllä se on, jos ei ole autoa. Tai jos ei ole muuten asiaa teidän suunnalle. Monesti tulee kyläilyreissun päätteeksi käytyä esim. kaupassa tai niin päin, että kyläillään kavereilla samalla kertaa, jos on asiaa tietyille kaupoille.

Lisäksi kyse voi olla enemmän henkisestä välimatkasta. Jos olette muuttaneet vaikka toiseen kuntaan tai muuten ihan toiselle puolelle kuin ennen. Jos teille on varta vasten lähdettävä ja ajettava reitti on "outo", ei tule ainakaan yllätysvierailuja tehtyä. Ja sekin vielä tulee mieleen, etteivät kaverit ehkä kehtaa "tuppautua" uuteen taloon. Voivat myös olettaa, että olette sinne omaan rauhaanne halunneet.[/QUOTE]

Kaikilla kavereilla/kaveriperheillä on auto tai useampi, joten ei pitäisi olla este ja isoja marketteja ja kauppoja kaupungista lähes tänne meille saakka, joten sekään ei pitäisi olla este. Ja ollaan kyllä oltu kaikkien kanssa niin läheisiä ja paljon tekemisissä, että tietävät, että meille saa tulla, eikä ole haluttu mihinkään "omaan rauhaan" vaan ihan olosuhteiden pakosta tänne muutettu!

--ap
[QUOTE="mie";22529408]Vai kannattaisiko hankkia uusia tuttavia, joita ei tarvitsisi katsoa nenänvartta pitkin... Ihmiset ovat yllättävän fiksuja, ja aistivat kyllä irl sen, jos heitä epäillään kateellisiksi tai pidetään jotenkin sottaisina.

Itse en ikinä puhuisi ystävistäni tuohon sävyyn, jota sinä olet halki keskustelun käyttänyt.[/QUOTE]

Noh tuo kommentti oli lisäys edellisen kirjoittamaan. JOS asia niin olisi että siksi ei käydä.
Ja kyllä mä saan ihmetellä miksei meillä käydä, ja siihen tulokseen tulin että olen ilmeisesti ärsyttänyt kavereita jollain konstilla, jota tiedä en, voi vain arvailla.

--ap
Alkuperäinen kirjoittaja Sanansyöjä;22529410:
Kun he ajattelevat sinua, heille tulee mieleen kaunis kotisi ja siitä johtuen alkaa kamala sisustusvimma. Kyläilyt siinä valitettavasti unohtuu. Itselleni on käynyt joskus näin :ashamed:
Se on aika surullista jos noin on :( eli pitäisi olla koti retuperällä että kaverit voisi hyvillä mielin tulla käymään :(

Muistuipa vielä mieleeni yksi tuttava, jolle kylään meno on minua ahdistanut heidän muutettuaan ahtaasta kerrostaloasunnosta isoon taloon. Hän ei nykyään hetkeksikään kyläilyn aikana istu seuraani, vaan koko ajan jotain puuhaa ja hössöttää ja asettelee. Jos ei koko ajan kipitä perässä, niin yksinään saa istuskella. Hän ei itseasiassa edes kysele kuulumisia. Hän vaikuttaa myös koko ajan hirveän stressaantuneelta ja kiukkuiselta ja koko talon ilmapiiri on jotenkin ahdistava. Miehelleen myös nipottaa koko ajan. Sinne mennessä ei tule sellainen olo, että menee ystävää tapaamaan, vaan lähinnä kuin menisi vain katsomaan toisten elämää, vaikea selittää. Ei ehkä liity sinun tilanteeseesi, mutta tuli mieleen aiheesta.

--ap
Alkuperäinen kirjoittaja Sanansyöjä;22529434:
Muistuipa vielä mieleeni yksi tuttava, jolle kylään meno on minua ahdistanut heidän muutettuaan ahtaasta kerrostaloasunnosta isoon taloon. Hän ei nykyään hetkeksikään kyläilyn aikana istu seuraani, vaan koko ajan jotain puuhaa ja hössöttää ja asettelee. Jos ei koko ajan kipitä perässä, niin yksinään saa istuskella. Hän ei itseasiassa edes kysele kuulumisia. Hän vaikuttaa myös koko ajan hirveän stressaantuneelta ja kiukkuiselta ja koko talon ilmapiiri on jotenkin ahdistava. Miehelleen myös nipottaa koko ajan. Sinne mennessä ei tule sellainen olo, että menee ystävää tapaamaan, vaan lähinnä kuin menisi vain katsomaan toisten elämää, vaikea selittää. Ei ehkä liity sinun tilanteeseesi, mutta tuli mieleen aiheesta.
Heheh, no ei kyllä kuulosta minulta :)
En minäkään kyllä kävisi tuollaisessa paikassa.

hooh

Siis just tällaisia vastauksia tällä palstalla aina saa. Minäkin sain eilen kuulla olevani itsekäs paska, kun kerroin loukkaantuneeni sisarelleni, kun hän hyväksyi facebook-kaverikseen ihmisen, joka on loukannut minua ja käyttänyt hyvin ilkeää henkistä väkivaltaa minua kohtaan. Olen pysytellyt siitä ihmisestä niin kaukana kun vaan suinkin olen pystynyt, ja nythän se saa tietää asioitani taas, kun lukee vaan siskoni seinältä niitä. Minua haukuttiin täällä idiootiksi ja käskettiin pyytää anteeksi siskoltani kuulemma typerää käytöstäni. Tällä palstalla haukutaan itsekkääksi lehmäksi myös, jos kerrot, että olet pahoilla mielin kun olet saanut juuri tietää, että miehesi on pettänyt sinua. Olet kuulemma vain sairaalloisen mustasukkanen, ruma lihava lehmä, joka yrittää epätoivoisesti rajoittaa miehensä menemisiä ja tekemisiä. Ihanan lämminhenkinen palsta tämä <3

Yhteistyössä