Osteoporoosi

• Viestiketjun aloittaja Tuulevi
  • Ensimmäinen viesti
Tuulevi
Sain justiin diagnoosin osteoporoosista. Onko tämä tuttua kellekään tämän palstan kirjoittajille. Luin tuolta muualta mutta kovin oli hiljaista. Minulla on ollut monta vuotta selkäsärkyä ja otettiin noi kuvat ja siinä todettiin osteoporoosi. Sain siihen lääkityksenkin. Kaipaisin muilta kommentteja miten tämän kanssa pärjää. Minulle soitettiin vain tuo diagnoosi ja apteekkiin sain lääkkeet. En vielä itsekään ole sisäistänyt tätä. On kuin puulla päähän lyöty olotila.

Satunnainen vierailija
Maitotuotteet eivät ennalta ehkäise osteoporoosia mitenkään takuuvarmasti. Imeytyäkseen kalsiumi tarvitsee magnesiumia ja D-vitamiinia, ja imeytyäkseen tarvitsee D-vitamiini rasvaa. Toisin sanoen täysrasvaisen maidon juominen kalanmaksaöljyn kera voisi ehkäistä osteoporoosia :). Mitä alkuperäiseen kysymykseen tulee, minulal ei valitettavasti ole omakohtaisia kokemuksia, mutta kyllähän osteoporoosin kehittymistä varmaankin ruokavaliolla voi hidastaa.

sama
Alkuperäinen kirjoittaja Satunnainen vierailija:
Maitotuotteet eivät ennalta ehkäise osteoporoosia mitenkään takuuvarmasti. Imeytyäkseen kalsiumi tarvitsee magnesiumia ja D-vitamiinia, ja imeytyäkseen tarvitsee D-vitamiini rasvaa. Toisin sanoen täysrasvaisen maidon juominen kalanmaksaöljyn kera voisi ehkäistä osteoporoosia :). Mitä alkuperäiseen kysymykseen tulee, minulal ei valitettavasti ole omakohtaisia kokemuksia, mutta kyllähän osteoporoosin kehittymistä varmaankin ruokavaliolla voi hidastaa.
täydennys vielä: magnesiumtabletti unohtui. Maidossa ei ole magnesiumia.

Tuulevi
Olen 54 v ja näin jälkeenpäin katsottuna en ole varmaankaan juonut tarpeeksi maitoa ja käyttänyt maitotaloustuotteita. Rasvaton maito on ollut käytössä jo yli 10 vuotta. Nyt sitten olen yrittänyt urakoida maitotuotteita oikein kunnolla vaikka vähän myöhäistähän se on. Kiito kuitenkin vastaajille

Yhteistyössä