Ostatteko/teettekö omia "inhokkiruokianne" kuitenkin lapsillenne??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Äittä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

Äittä

Vieras
Tajusin just, ettei meidän 2,5 vee ole koskaan saanut maksalaatikkoa, koska ei meillä kukaan siitä pidä (paitsi ehkä lapsi??!)...
Mummo taas anto kerran tytölle aladobia ja hyvin sille maistui... Itse en kajoa!
Taitaa muuten meidän ruokalista olla äidin suosikkiruokia täynnä. Siis totean tässä, että olen erittäin kaikkiruokainen, ja vain harvat ja valitut ruuat on sellasia, mitä en syö. Esim. just maksalaatikko, ryynimakkara, aladobi, piimä, janssoninkiusaus, siinäpä ne melkein tais olla...

No en varta vasten alkaisi tekemään lapselle eri ruokaa, jos ruokavalio on kuitenkin monipuolinen ja vain harvoja inhokkeja löytyy. Lapsi sais niitä sitten maistaa jossain missä niitä tarjotaan. Kotona syödään mitä kotona syödään. Tietenkin jos lapsi on jossain maistanut äidin inhokkiruokaa ja toivoo sitä itse kovasti ruuaksi, niin kai joskus voi kuunnella lapsenkin toiveita ruuanlaitossa ja äitikin joutua syömään jotain ei niin mieluisaa.

Minäkin olen huomannut, että jostain kumman syystä meidän taaperon lempiruokia ovat äidin lempiruuat... =)

Oltiin just risteilyllä laivalla ja noutopöydästä laitoin hänen lautaselleen tietysti vain kaikkia niitä ruokia mitä itsekin olisin syönyt. Poika osoitti yhtä pasteijalautasta, että hän haluaa maistaa sitä. Silloin tajusin, että voisihan se tietysti maistaa semmoistakin mitä itse en suuhuni pistäisi... :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja Rosahdus:
Itselleni on jäänyt lapsuudesta kammo kaikenlaisia kanaruokia kohtaan. Ainoastaan marinoituja rintafileitä voin syödä. Pojalle olen kuitenkin tarjonnut monipuolisemminkin kanaa.

Häh? miten voi olla noin? kanasta saa kuitenkin tehtyä vaikka mitä.

Yhteistyössä