Ostatteko laskuun vai maksatteko käteisellä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Näin meillä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Kyllä maksan heti. Osamaksuja en harrasta, niitä pitää välttää viimeseen asti! Mieluummin säästän muutaman kuukauden ja ostan vasta sitte. Välttelen kaikkea lainaa (no talolaina oli vähä pakko ottaa...) ja "osta nyt maksa vasta vuoden päästä"...

Alkuperäinen kirjoittaja Orion:
Kyllä maksan heti. Osamaksuja en harrasta, niitä pitää välttää viimeseen asti! Mieluummin säästän muutaman kuukauden ja ostan vasta sitte.
Näin mekin tehdään. Tietokonekkin ostettiin säästörahoilla vaikka olisi olluut mitä luottoja... Ja joka kuukausi säästöön laitetaan rahaa ihan vaan varmuuden vuoksi jos vaikka pesukone hajoo.

Alkuperäinen kirjoittaja Näin meillä:
Tuosta Savannan ketjusta vaan tuli mieleen. Eli ostatteko netistä (tai muualta) tavaroita laskuun? Jos ostatte niin miksi?

Itse shoppailen netissä kaiken aikaa ja tykkään shoppailla, mutta aina tilaan tuotteet postiennakolla, ettei ole laskuja. Me ei käytetä luottokortteja, vaikka nekin on. Ja osamaksusysteemillä ei osteta mitään.

Yleensä laskutkin maksetaan heti kunne avataan ja arvatkaa kuinka ihanaa on tilipäivänä nähdä ne isot rahat tilillä ja huokaista kuinka laskutkin on jo maksettu. ja sit vaan shoppaileen :D

En välitä shoppailusta. Ruokakaupassa maksan kortilla, joka vähentä heti rahan tililtäni.

en shoppaile netissä. Töissä joudun tilaamaan jotakin joskus netin kautta ja silloin ne menee firman laskulle tietysti. Mutta ihan priavaattielämässä haluan nähdä tuotteen mitä olen ostamassa eli en mitään vaatteita tai varsinkaan kenkiä kyllä näkemättä ja kokeilematta voi ostaa.
kaupassa maksan kortilla ja kuulun niihin luottokortin vinguttajiin vaikka tilillä rahaa olisi, mutta otan kaikki luottokortin hyödyt irti (esim lentofirman bonuspisteet ja tässä nytkin mietin josko ensi kesänä jo jotakin kivaa niillä pisteillä tekisi) kun luottoraja kuitenkin aika iso ihan matkoja silmälläpitäen on. ja lainaelämää se ei ole minulla vaan sitä että maksan tämän kuun ostokset ensi kuussa.

Hennesillä ja Elloksella on tilit joita maksetaan kuukausittain. Sekä Netanttilassa on, kun ostettiin uus tietokone. Mielummin mie makselen tietyn summan kuussa, ku säästelen pidemmän aikaa. Meil viimeks hajos pesukone, ni ostettiin sekin suoraan osamaksulla ja siinä ajassa, ku oltais keritty säästämään summan verran, ni oltiin jo maksettu pesukone pois ja kone oli ollu käytössä jo puoli vuotta...

Mulla on laskusysteemi Anttilassa ja Hennesiltä. Laskulle ostin Anttilasta viime syksynä ekan kerran kun tilasin takin ja maksoin sen erissä, sain sen maksettua muutamassa kuukaudessa pois, sama imurin kanssa. Nyt makselen mikron eriä jotka ei ole kuin vajaa 15 euroa/kk. Hennesiltä sain nyt vasta ekan kerran laskulle tilattua ja jos eivät ole sopivia tai muuten ei tykkää niin ei tartte rahojen kans pelleillä, ne hyvittää laskusta sitten. Mutta muuten maksan kaupassa ruoat kortilla, harvoin mulla on käteistä lompakossa kun en sitä tykkää pitää mukanani.

Ostan laskulla, mutta maksan ne heti, kun tulevat. Postiennakolla postikulut ovat yleensä suuremmat. Mitään osamaksuja en harrasta. Mutta esim. tilatessani netistä kirjoja tai leffoja, ostan ne laskulla ja maksan heti paketin saavuttua.

Yhteistyössä