Ostatteko käytettyjä vaatteita?

• Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
ostan
jos vain löydän tosi siistejä pojalleni, mutta harvoin niitä löytyy (kenkiä en osta käytettynä)

n. kerran kk olen käynyt kripulla enemmän kirjoja ja palapelejä on tarttunut mukaan

toki itsellekin ostaisin jos lyöytyisi

vasta lapsen synnyttyä olen löytänyt kirpputorit, parempi myöhään kuin ei milloinkaan

(3:s kerta eli itsekin vien vaatteita ja pojan leluja ja kirjoja itsepalvelukirppikselle, poika 3 v)

Mä ostan oikeastaan kaiken käytettynä. Tietty ruoka ja pesuaineet yms. uutena ja sähkölaitteet tulee suurimmaksi osaksi uusina ostettua, mutta vaatteet, huonekalut, astiat yms. kaikki käytettyinä (toki jotain poikkeuksia esim. teineille on joutunut uutenakin hankkimaan, kun ei ole löytynyt)

• Tykkää
Reactions: chef
"jallu"
Etenkin itselleni, lapselle saan pääasiassa ilmaiseksi. Lapselle saatan ostaa tiettyjä juttuja uutena, kuten esimerkiksi villasukkia ja villalapasia. Villahaalarin olen aina löytänyt käytettynä. Sitten sukkia ostetaan ihan Prismasta uutena, ja tarvittaessa pikkuhousuja. Muutoin aika pitkälti kaikki ja kaikkea käytettynä.

halipupu harmaana
Lähinnä lapsille ostan, koska se on helpompaa. Itselle ei ole niin helppo löytää käytettynä ja kun ostain jotain uutena itselleni, niin se käytetään kyllä sitten kunnolla loppuun asti.

Käyn hyvin usein lasten kirppareilla. Sieltä löytyy usein hyvä kuntoisia, liki uusia vauvan vaatteita. Itse en näe mitään järkeä ostaa monilla sadoilla euroilla uusia kalliita bodyja vauvalle kun joku 56cm menee n. 1kk ? Ja muutenkin musta on ihana tehdä löytöjä halvalla :)

Ymmärrän, että kirpparilta ei välttämättä osteta enään n. 5vuotiaille vaatteita koska ne tuskin on enään niin siistissä ja hyvässä kunnossa koska 5v jo touhuu ja kuluttaa.
Kuitenkin jos kohdalle tulevaisuudessa osuu niin varmasti ostaisin.

Itselleni löysin raskausaikana monet mamma pöksyt, niitäkään en raaskinut uutena ostaa kalliit ja hetken ''hupi''.
Mutta kyllä mä löydän kenkiä, puseroita yms sisustus tavaraa usein kirpparilta :)

Mep
Ostan, koska se on ekologista, halpaa ja koskaan ei tule ostettua vaatetta joka menee ekassa pesussa huonoksi (nyppyyntyy, venyy tms.).
Toki, mutta vasta tänään todettiin kirppisreissun päätteeksi, että käsittämätön määrä myynnissä on nukkaantunutta lumppua jonka vois ajaa suoraan silppuriin.
Vain yksi siisti (ja sattui olemaan oikeaa kokoakin) kauluspaita lähti mukaan pojalle. Itselle en yleensä löydä mitään vaatetta. Kirjoja tms. joskus.

Kyllä.
Miehelle en, koska harvemmin osuu kohdille- naisten ja lasten vaatteita on kirpparit ainakin täällä väärällään.

Omat vaatteet ovat voittopuolisesti kirppareilta, lasten vaatteista noin puolet on käytettyinä hankittuja.

Kierrätys ja nuukuus, suvun ja kavereiden kanssa harrastetaan paljon myös lahjoitus ja vaihtokauppaa vaatteilla.

"Anni"
Ymmärrän, että kirpparilta ei välttämättä osteta enään n. 5vuotiaille vaatteita koska ne tuskin on enään niin siistissä ja hyvässä kunnossa koska 5v jo touhuu ja kuluttaa.
Kuitenkin jos kohdalle tulevaisuudessa osuu niin varmasti ostaisin.
:)
No ei pidä kyllä paikkaansa. Minulla 5 v poika jolle löytyy todella paljon kirpparilta hyväkuntoisia vaatteita. Viimeksi tänään oston ticketin toppatakin, reimatcin takin viidet housut ja marik´mekon paidan. Kaikki aivan ällistyttävän hyväkuntoisia. Itselle en löytänyt mitään. Mutta mielelläni ostaisin jos löytyisi :9

Yhteistyössä