Ostatko suolakurkkuja irtomyynnistä niistä tynnyreistä? :)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
En todellakaan ole ostanut sen jälkeen kun olin kapassa töissä. Uudet kurkut kaadetaan vanhojen päälle joten pohjalla aika paskakerros. Yöksi kylmään vieminen vaan lisää pilaantumista kun seisovat päivät huoneenlämmössä.

Meidän kaupoista tynnyrit katosivat jo vuosia sitten. Ymmärtääkseni niitä pidettiin terveystarkastajan mielestä arveluttavina. Tynnyreistä oli löytynyt osin syötyjä kurkkuja ja asiatonta roinaa.

kaupassa vuosia työskenneenä meillä on tapana putsata purkit joka täyttö kerta että ihan säännllinen putsaus on..ja olen ollut töissä isossa cittarissa ja pienessä kaupassa..

[QUOTE="Hastur";27412272]Mites mammat uskaltaa niitä ostaa kun niissä ei ole noita päiväysmerkintöjä. Ei tiedä koska on viimeinen käyttöpäivä:)[/QUOTE]

Jaa a, en tiä mammoista, mulle kelpaa vaikka ois viimenen käyttöpv ohitettu. :cool:

• Tykkää
Reactions: Mummeliisa
Ostan, ja ei siinä mitään ällöä kyllä ole.
Porvoosta tuulee.. vai mitä ap!?

Ei noita ällökurkkuja tarvitse edes Porvoosta asti etsiä. Tästä on muutama vuosi aikaa, kun noista kurkkulaareista tehtiin tutkimuksia. Ihmiset sylkevät sinne, poimivat käsin ja jopa tosiaan heittävät niitä puoliksi syötyjä kurkkuja takaisin muiden joukkoon. Suoranaisia bakteeripesiä siis. Harvoissa kaupoissa noihin tynnyreihin enää törmää ja siihen on varmasti syynsä.

Kiitos kommenteista. Ihan tosissaan kyllä mietin että mitä kaikkea siellä liemessä lilluu, ja nyt tuntuu että taidan jatkossa entistä harvemmin poimia kurkkuni tynnyristä. Lisää kauppojen henkilökunnan kommentteja olis kiva lukea.

mä olen kans nähny ku joku laittaa sen puoliksi syädyn kurkun sinne ja teinit laittaa roskii sinne tynnyriin ja kerran oli joku vanhempi ukko käsin otti siet saavista niitä kurkkui,elikkä eeeeeeenn osta.

[QUOTE="vieras";27412005]kaupassa vuosia työskenneenä meillä on tapana putsata purkit joka täyttö kerta että ihan säännllinen putsaus on..ja olen ollut töissä isossa cittarissa ja pienessä kaupassa..[/QUOTE]

Mitä tarkoitat "purkeilla"? Meidän myymälöissämme kurkkuja myytiin valtavista muovitynnyreistä, samanlaisista sinisistä, joita näkee ihmisten pihoilla rännien alla.

Enemmän minua epäilyttäisi ostaa irtokarkkeja. Käyn usein kaupan vessassa asioilla ennen karkkihyllylle menoa, pesemättä käsiä toki. Hiplailen sitten karkkeja. Joskus kaivelen nenästä räkäpalleroita ja tiputan karkkien sekaan. Minusta se on ihan oikein niille jokinorsu-yyhoille jotka karkkeja mussuttavat.

Yhteistyössä