Ostatko pakettimatkan, vai räätälöitkö itse ja miksi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Manta"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Seuraava reissu ei vielä ole tiedossa, mutta kyllä räätälöin yleensä itse. Ensinnäkään en kestä istua jossain hikisessä bussissa turistien kanssa. Toisekseen, kun valitsee itse lennot ja hotellin, matka tulee usein halvemmaksi laadusta tinkimättä ja voi paremmin vaikuttaa esim. lentoaikoihin ja muuhun.

Räätälöin matkani itse, seuraavaksi Turkkiin, jonne matkustan tänä vuonna ainakin kolmesti. Kesällä Lontoo ja marraskuussa Thaimaa. Tulevan Turkin matkan lennot 217€ + lentokenttäkuljetus 22€. Olen 4 viikkoa ja ruoka on edullista, asumisesta maksan tuolta ajalta n. 50€.

[QUOTE="Eero";30661650]Räätälöin matkani itse, seuraavaksi Turkkiin, jonne matkustan tänä vuonna ainakin kolmesti. Kesällä Lontoo ja marraskuussa Thaimaa. Tulevan Turkin matkan lennot 217€ + lentokenttäkuljetus 22€. Olen 4 viikkoa ja ruoka on edullista, asumisesta maksan tuolta ajalta n. 50€.[/QUOTE]

Kuulostaa kivalta, mutta mistä riittää lomaa noin useisiin matkoihin vai etkö ole enää työelämässä?

Riippuu reissusta. Etelään rantalomalle mennessä pakettimatka on halvin ja helpoin. Muutoin Euroopassa olen reissannut ilman ennakolta tehtyjä varauksia. Varsinkin autolla matkatessa on kätevintä kulkea ilman tarkkaa ennakolta tehtyä suunnitelmaa. Mennään suunnilleen siihen suuntaan mihin aiotaan ja tarpeen mukaan hankitaan majoitus ja kaikki muu. Varsinkin Euroopan tiukimman lomasesongin ulkopuolella tämä on kätevää, kun aina löytyy majapaikka. On tosin löytynyt myös heinä/elokuussa, kun seula ei ole ollut mitenkään tiukka. Kaiken olen kelpuuttanut, mikä on reitille osunut ja on ollut kohtuullisen hintainen.

Me mennään omatoimimatkalle Mallorcalle n. 8 ?? km päähän Palman kaupungista (Playa de Palmaan). Lennot Norwegianilta ja asunto homeaway.lta. Tuonne oli huonosti saatavilla pakettimatkoissa huoneistohotelleja. Nekin vähäiset oli heinäkuussa loppuun myyty. Katsoin, että vastaavaan asuntoon pakettimatkalla säästettiin nyt 1000 e. Meillä on huoneisto aivan lähellä merenrantaa ja parveke merinäköalalla. 12 yötä heinäkuussa asunto 1680 e ja lennot 2 aik. + 1 pieni koululainen yht. 758 e. Lennot sisältää maksetut paikkavaraukset kaikille ja 3 maksettua laukkua ruumaan. Oisihan tuolta toki halvemmallakin saanut asuntoja, mutta nyt panostetaan vähän parempaan. Asunnossa on kaikki tykötarpeet + polkupyörät.

En ole enää työelämässä, joten aikaa riittää. Ollessani töissä kävin usein Thaimaassa 2x2 viikkoa vuodessa, useita pidennettyjä viikonloppuja Lontoossa tai Skotlannissa ja muissa kiinnostavissa kaupunkikohteissa. Vuorotteluvaapani muutama vuosi sitten vietin Thaimaassa, lennot oli n. 600€ ja asunto maksoi 150€/kk. Eläminen oli tuolla vielä edullisempaa kuin Turkissa, joka on nykyinen kohteeni lentoikojen lyhyyden vuoksi. Matkailu on mun ainoa rahaa vaativa harrastus.

Yhteistyössä