Ostanko uuden talvihaalarin lapselle vai en?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja En osaa päättää
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

En osaa päättää

Vieras
Viime vuoden haalari mahtuu vielä hyvin ja seistessä jää nyrkin verran tyhjää tilaa haaruksiin mutta silti haalari näyttää vähän ehkä kiristävän selästä ja polvista kun lapsi on kyykyssä. Nyt olisi vielä hyvät valikoimat haalareista ja inhoan sitä kun ei tunnu löytyvän hyvää ulkovaatetetta mieluisan värisenä. Lisäksi vähän mietityttää onko tuo nykyinen haalari enää kovin lämmin kun sitä on pesty niin monta kertaa. Viime vuonna lapsella sattui päiväkodissa paljon pissavahinkoja ulkona kun pojat eivät päästäneet vessaan.

On kyllä edelleen siisti ja vedenpitävä ja näillä ilmoilla lapsi on tarjennut sillä ulkoilla ilman ylimääräistä villavaatteiden kerrosta. Mutta mittari on ollut reippaastikin plussan puolella. En haluaisi ostaa nyt turhaan uutta haalaria kun rahatilanne ei ole paras mahdollinen. vaikka haalari ensi talvena varmaan sopiikin kun ei tuo 5 v niin kovaa tahtia enää kasva eli tuskin käyttämättä jäisi mutta jos riittäisi, että ostaisi vasta ensi syksynä uuden.

Eli näitä elämän suurimpia kysymyksiä ostanko vai en ;)

Mä en osta lapselle ikinä uusia vaatteita. Ne jää pieneksi vuodessa, minkä takia äiti-moonikat myy priimakuntoisia reimojaan kirpparilla puoleen hintaan, kun ei mahdu enää omalle aatu-petterille.

Kirppareita olen katsellut ahkerasti mutta ei ole löytynyt sopivaa. Yksi hyvä olisi muuten ollut mutta en maksa 70€ + postikulut käytetystä haalarista jonka saan kaupasta uutena hintaan 75€ eikä väri miellyttänyt vaikka haalari oli hyvä.

Eli tässä onkin oikeesti kysymys siitä että äiti on ranttu ja maijapetterillä pitää olla just oikea väri ja merkki kun äiti niin haluaa. Rahaa ei oo ja mitää ei löydy, haalarikin menee vielä mutta uus olis kiva ostaa. Hä? Mä pitäsin ton joulun yli, mikäli sinne hätätapauksessa villavaatetta alle mahtuu. Alemyynneistä ostaisin tammikuussa koville pakkasille isomman jonne menee villaa hyvin alle ja se mahtuis ens vuonnaki. Mut toki siinä on tämän tapauksen ongelma että alessa voi olla väärä merkki ja väärä väri. Dääm!

Eli tässä onkin oikeesti kysymys siitä että äiti on ranttu ja maijapetterillä pitää olla just oikea väri ja merkki kun äiti niin haluaa. Rahaa ei oo ja mitää ei löydy, haalarikin menee vielä mutta uus olis kiva ostaa. Hä? Mä pitäsin ton joulun yli, mikäli sinne hätätapauksessa villavaatetta alle mahtuu. Alemyynneistä ostaisin tammikuussa koville pakkasille isomman jonne menee villaa hyvin alle ja se mahtuis ens vuonnaki. Mut toki siinä on tämän tapauksen ongelma että alessa voi olla väärä merkki ja väärä väri. Dääm!

Ei ole väliä muuten merkillä kunhan ei ole haalari jossa se merkki maksaa ei laatu ja haalari on vedenpitävä sekä oikeasti lämmin kun lapsi on vilukissa ja muistan itse kuinka kurjaa oli lapsena kun piti ulkoilla umpijäässä. Hukkaan heitettyä rahaa on laittaa haalariin joka ei sitten pidäkään lasta loskassa ja pienissä vesilammikoissa kuivana kun sitähän se talvi yleensä pääasiassa on. Sitten ostat kumminkin toisen haalarin tilalle kun se ensimmäinen ei sovellu suomen talveen. Järjetöntä on myös maksaa samoilla ominaisuuksilla olevasta haalarista 200€ kun olisit saanut samoilla ominaisuuksilla haalarin 70€ kun olisit ostanut muutamaa kuukautta aikaisemmin,

Yhteistyössä