Ostakaa kissallenne sitä kalliimpaa ruokaa eläinkaupasta!

  • Viestiketjun aloittaja kissanemo
  • Ensimmäinen viesti
kissanemo
Omakohtainen neuvo. :(


Meidän 10-kuinen kolli tuli just lääkäristä. Kastraatio tehtiin ja samalla otettiin pissanäyte, kun on ollut tällä viikolla veristä pissaa. Paha pissatulehdus ja virtsakiteitä. Leikkaus, tutkimus, lääkitys, lääkekuuri ja erikoisruokavalio 120e.

Mutta onneksi oli hoidettava vaiva. Nyt uusi pissakoe neljän viikon kuluttua ja toivotaan, ettei ole krooninen vaiva.


Mulla tekee niin pahaa, kun ajattelen, kuinka kivulias on varmasti ollut. Niin ja se eläinkaupan ruoka siis sisältää enemmän magnesiumia, joka ehkäisee noita kissojen pissavaivoja.
 
katti
Mekin ollaan suurimmaksi osaksi syötettu kissoille eläinkaupanruokaa ja sen takia meiän 10v kollilla oli vaan virtsakiteitä eikä kiviä. Näin sanoi eläinlääkäri. Ja kaupan kuivaruoka tulee heti ulos ja ainakin meiän kissat syö sitä enemmin kun eläinkaupan papanoita. Eli eläinkaupan ruokaa menee vähempi vaik on kalliimpaa et ei niin halvaks tuu se kaupan ruoka.
 
saiccu harmaana
Eipä tulisi mieleenikään ostaa maitokaupan ruokia kissoille. Ja tuo on totta, että huono ruoka altistaa virtsakiville-ja kiteille, muista vaivoista puhumattakaan.

Kattimme syö Royal Caninin Outdooria (10kg) ja terveitä on.:)
 
vieras
ens maanantaina olis meidän neidin sterilisaatio aika ja sillä alkoi tänään kiima taas vaihteeksi. Soitin eläinlääkärille ja olisin vaihtanut sitä aikaa viikolla eteenpäin mutta sanoi että kiima ei haittaa leikkusta ollenkaan. Miten mulla on sellainen mielikuva että jos nartulla on kiima niin silloin ei saisi tehdä sterilisaatiota`?
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
ens maanantaina olis meidän neidin sterilisaatio aika ja sillä alkoi tänään kiima taas vaihteeksi. Soitin eläinlääkärille ja olisin vaihtanut sitä aikaa viikolla eteenpäin mutta sanoi että kiima ei haittaa leikkusta ollenkaan. Miten mulla on sellainen mielikuva että jos nartulla on kiima niin silloin ei saisi tehdä sterilisaatiota`?
Kyllä kissan voi sterilisoida kiiman aikaan. Koiraa ei voi, sillä kohdunseutu munasarjoineen on turvoksissa ja normaalia verisemmät.

 
juu ei
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
ens maanantaina olis meidän neidin sterilisaatio aika ja sillä alkoi tänään kiima taas vaihteeksi. Soitin eläinlääkärille ja olisin vaihtanut sitä aikaa viikolla eteenpäin mutta sanoi että kiima ei haittaa leikkusta ollenkaan. Miten mulla on sellainen mielikuva että jos nartulla on kiima niin silloin ei saisi tehdä sterilisaatiota`?
Meidän kissalle tehtiin sterilisaatio, kun oli juuri ollut kunnon kiimassa. Leikkauksesta tuli paljon normaalia isompi operaatio, kun kohtu oli niin ärtyneessä tilassa. Ei välttämättä hyvä juttu...
 
palma
Turhautti, kun mulla oli hoidossa todella lihava katti, joka söi jotain euroshopperia kauheat määrät. Laadukkaammasta ruoasta se olisi saanut ravintoaineet pienemmällä määrällä, eikä olisi turhaan joutunut pupeltamaan huonojen nappuloiden täyteaineita. Laadukkaampi ruoka pitää varmaan nälkääkin paremmin.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
ens maanantaina olis meidän neidin sterilisaatio aika ja sillä alkoi tänään kiima taas vaihteeksi. Soitin eläinlääkärille ja olisin vaihtanut sitä aikaa viikolla eteenpäin mutta sanoi että kiima ei haittaa leikkusta ollenkaan. Miten mulla on sellainen mielikuva että jos nartulla on kiima niin silloin ei saisi tehdä sterilisaatiota`?
Meillä on kaksi tyttökissaa leikattu kiiman aikana.
 
viiks
Alkuperäinen kirjoittaja piiukka:
Meidän kissa hankkii itse tuore ruokansa ja hyvässä kunnossa on, en tiedä paljonko hiirissä on magnesiumia? Kuivamuonaa saa lisäksi, kaupan halvinta.
Tuoreravintoakohan se meidänkin katti syö kun ei enää kelpaa kuin raksut. Liharuokaa ei ole suostunut ikinä syömään, kalaa kyllä. Vai onko silläkin joku tukos jossain. Terveeltä tuo vaikuttaa ja leikattu, rokotettu on.
 
kannattaa nähdä vähän vaivaa niin säästää eläinlää
Eläinkaupan ruuat on nyrkkisääntönä parempia kuin marketin ruoat (joihin en koskisi tikullakaan), mutta kannattaa vielä niistä eläinkaupan ruuista ottaa selvää mikä on hyvä merkki ja mikä vähemmän hyvä :) Ja sitten oikeanlainen ruoka, esim. leikatulle urokselle tulee helpommin kiteitä --> tarvitsee ruuan jossa enemmän magnesiumia ja vähemmän rasvaa kuin leikkaamaton. Jne.
 
Voi että sentään
Alkuperäinen kirjoittaja Timppa:
Meillä syö lidlin halvinta ruokaa ja hyvin pärjää!
*huoh* Koska olet käyttänyt eläinlääkärissä? Oletko varma että pärjää? Mulla on sellainen kokemus että näillä halpisruokaa puputtavilla kissaparoilla jää eläinlääkärin tarkistuksetkin usein väliin ja omistajan mielestä "hyvin pärjää" siihen asti kun ei selvästi osoita että KOSKEE - mitä kissa ei tietenkään tee, kuten kissanomistajana tiedät?
 
Alkuperäinen kirjoittaja Voi että sentään:
*huoh* Koska olet käyttänyt eläinlääkärissä? Oletko varma että pärjää? Mulla on sellainen kokemus että näillä halpisruokaa puputtavilla kissaparoilla jää eläinlääkärin tarkistuksetkin usein väliin ja omistajan mielestä "hyvin pärjää" siihen asti kun ei selvästi osoita että KOSKEE - mitä kissa ei tietenkään tee, kuten kissanomistajana tiedät?
Kyllähän tuo tuli rokotuksessa käytettyä äskettäin. Eikä muutenkaan käytetä turhanpäiten elukoita lääkärissä. Jos on kipiä niin sitten viedään tai sitten rokotuksiin. Ja syöhän tuo ulkonta elukoita, se on varmaansopivampaa kuin mikään teidän syöttämänne teollinen ruoka.
 
kissalle kissan herkut
Alkuperäinen kirjoittaja viiks:
Saako kissalle antaa lettua, se tykkäis. Entäs hylakerma kalakeittoa.
Letussa on vehnää ja sokeria. Eli ei. Kalakeitossa taas on mm. kamalasti suolaa. Hemmottele kissaasi vaikka keitetyllä seillä (kerran viikossa) tai raa'alla lihalla, letun sijaan esim. öljyssä pyöritettyjä lihanpaloja? :)
 

Yhteistyössä