Ostaisitteko...?

• Viestiketjun aloittaja "opiskelija"
  • Ensimmäinen viesti
"opiskelija"
Oon 22-vuotias tällä hetkellä työtön päätoiminen opiskelija. Rakastan neulomista ja oon koko elämäni ommellut sekä tehnyt muita käsitöitä matoista pitsinnypläämiseen. Ajattelin, että maksaiskohan sellaisista kukaan vaikkapa kirpputoreilla tai huutonetissä, jos rupeisin iltaisin neulomaan klassisia lastenvaatteita, neuletakkeja, myssyjä, huiveja, käsineitä ja sukkia?

Esim. maksaisiko kukaan tällaisesta setistä vaikkapa 20 euroa (materiaaleihin menee n. 2 kerää merinovillaa á 4 euroa)?
http://www.ziaandtia.com/images/zia_cablematinee_450x450.jpg

Jokainen varmaan tietää, että kymppikin opiskelijan budjetissa tuo huimaa helpotusta elämään...

"mamam"
Todella kaunis neule on! Selvästi olet taitava. Mutta itse en luultavasti ihan 20 euroa "merkittömästä" neuleesta ja piposta maksaisi. Tietenkään en pelkästä merkistä maksa mutta jos on hyvä entuudelta tunnettu merkki niin ihmiset varmasti maksavat siitä enemmän kun tietää minkälaatusia ovat. Huuto.netin kautta kun ostaa niin ei kunnollista kokonaiskuvaa kuitenkaan saa.. Ehkä 10-15e voisin maksaa :)

vieras korjaa
[QUOTE="vieras";23317084]"0 € tuollaisesta setistä on vähän.

Ostin villasukat 20 €:lla paikakkunnan käsityöläisten yhteismyymälästä, ilmeisesti jonkinlainen osuuskunta tms.[/QUOTE]

Siis... 20 € tuollaisesta setistä on vähän.

"opiskelija"
Kiitti vinkistä... Tsekkasin just vertailun vuoksi H&M:n vauvanvaatehintoja ja sieltä saa neuletakkeja alle kympillä. Toki ne eivät ole mitenkään erikoisen näköisiä ja ovat valmistettuja puuvillasta. Mutta jos lapsiperheidenkin talous on yhtä tiukalla kuin opiskelijoiden, niin tuohon hintaan ei kyllä saa edes laadukkaita baby-villalankoja. :/

"vieras"
Muistahan, ettei muiden malleja saa luvatta tehdä myyntiin. Esim. käsityölehtien malleissa on kielto tehdä niitä myyntiin, ainoastaan itselle tai lahjaksi on lupa tehdä.

neule
Aivan liian vähän. Pelkästä neuletakista voisi pyytää jopa 30-35 euroa. Käsityöt ovat todella kalliita. Ne keillä ei mummot neulo, on tarve/ halu ostaa. Myöskin muuta kuin tusina H&M kamaa.

"opiskelija"
[QUOTE="vieras";23317110]Muistahan, ettei muiden malleja saa luvatta tehdä myyntiin. Esim. käsityölehtien malleissa on kielto tehdä niitä myyntiin, ainoastaan itselle tai lahjaksi on lupa tehdä.[/QUOTE]

Enpä tullutkaan ajatelleeksi tuota... Kiitos muistutuksesta! Pitää siis muunnella malleja hieman, mikä ei ole mikään ongelma. :)

"juu"
Minä ainakin maksaisin, itse en osaa tehdä ja mummukin on kuollut, just mietin että mistä löytäsin jonkun joku neuloisi tytölle ensi talveksi ihan oikean villapuseron!

"vieras"
[QUOTE="vieras";23317110]Muistahan, ettei muiden malleja saa luvatta tehdä myyntiin. Esim. käsityölehtien malleissa on kielto tehdä niitä myyntiin, ainoastaan itselle tai lahjaksi on lupa tehdä.[/QUOTE]

Enpä ole ko. kieltoa nähnyt. Onko tuo selkeästi näkyvissä ohjeen perässä?

"opiskelija"
Kiitos tosi paljon palautteesta! :) Ehkä perustan jonkun blogin ja koitan sitä kautta myydä töitäni... Parikin myytyä nuttua kuukaudessa toisi sopivaa helpotusta tänhetkiseen arkeen, joka todennäköisesti jatkuu vielä nelisen vuotta. Ja tietty pääsin toteuttamaan intohimoani! :p

Ja jos jonnekin blogiin laittaisin runsaasti kuvia töistä sekä työvaiheista ja myös enemmän tietoa itsestäni, niin ehkä saisin enemmän luottamusta myös laadun suhteen. ;) Itse ainakin arvelluttaisi ostaa vauvalle käsintehtyjä vaatteita, jos ei olisi mitään tietoa, kuka tai millaisessa ympäristössä ne on valmistettu.

"neiti"
Kannattaa vähän katsella oman kaupunkisi tarjontaa, Tampereella ainakin on useita 2nd hand ja suomalaisia tuotteita myyviä kauppoja, joihin voi viedä omia tuotteitaan myyntiin pienellä provikalla. Tässä on myös se hyvä puoli, ettei tarvitse perustaa omaa yritystä (jos myynti on pientä), vaan myyjä hoitaa itse alvit sun muut.

Myös kaikki lastentapahtumat / kirpputorit kannattaa katsastaa ja mennä sinne myymään. Monissa paikoissa on naurettavan halvat pöytämaksut, esim. 2 euroa kirpparipäivästä.

Voisit siis tehdä kauppaa sekä itse esim. blogin, verkkokaupan tai huuto.netin kautta ja lisäksi lastentapahtumissa ja myydä tuotteitasi jonkun muun myyjän kautta.

neulehullu
20e on minunkin mielestäni vähän! Muuntele mallia ja myy vaikka huuto.netissä siten että ekä huuto olisi 22e ja "osta heti " hinta vaikka 30e. Ei ole hinnalla pilattu silloinkaan!

Mistä muuten löysit noin ihanan mallin! Haluaisin itsekkin neuloa kuopukselle kesäksi :)

"viima"
jollekin tutulle annat ensmmäisen mukaan perhekerhoon tms niin alkaa tilauksia sadella. ja yks iso huomio tuossa merinovillas et tarkistathan sen lähteen. joitakin lampaita kohdellaan todella kaltoin kunvalmistetaan tuota lankaa. itse en sitä merkkiä tiedä enkä toimen piteen nimeä muista mut joku täällä jos muistais???? siin pyllyst leikattiin nahkaa yms. ja langoissa joissa ei tätä toimenpidettä tehdä on merkki, en tiedä millanen. mutta aika moni ajatteleva nuori kuluttaja kyllä haluaa tämän tietää.

mut ihania vaatteita! osataisin ellei mummu kutois. ja just aikuisille erikoisempia villasukkia yms kannattaa tehdä. mun mielestä aikuisten villasukat maksaa ton 20€ myyjäisis.

"mää"
20e on minunkin mielestäni vähän! Muuntele mallia ja myy vaikka huuto.netissä siten että ekä huuto olisi 22e ja "osta heti " hinta vaikka 30e. Ei ole hinnalla pilattu silloinkaan!

Mistä muuten löysit noin ihanan mallin! Haluaisin itsekkin neuloa kuopukselle kesäksi :)
Mun mielestä käsityökerhossa ollut joskus tuo malli. Numeroa ja vuotta en kyllä muista...

NfnssSlrm
Ostaisin! Ei tosin ole lapsia mutta tollaset jutut on aina ihania ja mukava vaikka säilöä muistoksi lapsen kasvaessa (vrt. HM:n neuletakki). Blogin kautta tosiaan suosittelen aloittamaan myynnin. Tarviiko tollaseen blogin kautta myyntiin jotain lupaa?

"opiskelija"

Neuleen ohje löytyy Dropsin sivuilta hakusanalla "palmikkojakku ja hilkka". :) Suoraa linkkiä tämä ei näytä hyväksyvän, herjaa spämmistä...

Yhteistyössä