Ostaisitteko talon käymättä siellä ensin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ostajat
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

ostajat

Vieras
Näin on meillä käymässä,mies vain on käynyt talon katsomassa,minä en ole ehtinyt käydä..Mies menee taas huomenna rakennusinsinööri-enonsa kanssa katsomaan ja tekee sitten heti tarjouksen,jos ammattilainen näyttää vihreää valoa..On kiirus tehdä tarjous,koska talosta on tehty toinenkin.Minä en kerkeä huomenna,koska pitää olla töissä.
Olen nähnyt talon kuvista ja todennut hyväksi.Ja luotan mieheen,kun on hänkin sitä mieltä,että talo ja ympäristö on hyvä.Vähän vaan kuitenkin tuntuu hassulta,että mennään ostamaan talo,jossa minä en ole edes ehtinyt vielä käydä katsomassa...Kova on luottamus miehen makuun:)

Meillä kyllä on miehen kanssa samnlaiset mielet asioiden suhteen muutenkin niin siksi uskallan luottaa..Ja pinnat+keittiö menee joka tapauksessa meillä remonttiin niin siitä osin ei ole väliä.Kunhan talo muuten on kunnossa.

Mä en todellakaan ostaisi, mutta meillä on miehen kanssa niiiiin erilainen maku ja pelkistä kuvista ei saa todellista kuvaa esim. pintojen kunnosta, pohjapiirroksen toimivuudesta, tilojen avaruudesta/ahtaudesta...

Mutta jos luotat mieheesi niin ONNEA TALOKAUPOILLE!!

Kyllä molempien pitäisi nähdä talo. Jos jälkikäteen tulee jotain ongelmaa - niinkuin taloasioissa monesti voi olla - niin on parempi, että molemmat ovat olleet yhtäläisesti kaupan teossa mukana. Ja muutenkin kyseessä on sen verran iso juttu, että molempien pitäisi nähdä talo. Onko talo kaukanakin? Jos välimatkaa on useamman tunnin ajomatka, niin siinä tapauksessa voisin joustaa.

Mä uskaltaisin, meillä myös melko samanlaiset kriteerit miehen kanssa. Jos olisi lisäksi hyvät pohjapiirrustukset ja kuvat käytössä sekä tuo ammattilaisen arvio, uskaltaisin. Minä tosin olen aika hyvä arvioimaan pohjapiirrustuksista tilankäyttöä.

Alkuperäinen kirjoittaja no en:
No en tosiaan ostaisisi. Ihme paniikki saada just toi talo...

No onhan se.Meillä tehdään ensi viikolla kaupat tästä nykyisestä ja uutta kattoa ei ole pään päälle.Tämä talo on kaikin puolin se,mitä haetaan ja sinne pääsee muutamaan ihan heti.Seutu on tuttua ja tuossa ihan 10 min.ajomatkan päässä.Lasten serkut asuu siinä samalla paikalla.Toive on käymässä toteen:)

No en mä usko että ap:llä tulee mitään ongelmaa vaikkei taloa olekaan itse ollut katsomassa. Ainakin itse uskot jo niin, et en ymmärrä miksi kyselet sitten mielipiteitä täällä...

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja no en:
No en tosiaan ostaisisi. Ihme paniikki saada just toi talo...

No onhan se.Meillä tehdään ensi viikolla kaupat tästä nykyisestä ja uutta kattoa ei ole pään päälle.

Huh, kai teillä joku varasuunnitelma on? Jos tuo myytävä kämppä osoittautuukin vaikka kosteus/kuntotarkastuksen jälkeen p....skaksi? Vai joko kosteusmittaukset on tehty?

never. Ja minä olen se meistä joka katsoo enemmän rakenteita. Muutenkin en haluaisi tilannetta, jolloin ongelmat valuisivat toisen meistä niskaan. Jos ukko ei vaivaudu katsomaan edes sitä kämppää paikanpäälle, ei hän ole tosissaan.

Ja jos kerran 10minuutin päässä...

mun ukolla niin erillainen maku. Ja se ois tyytyväinen hyvin askeettiseen ja aika mitään sanomattomaan tönöön. Kunhan ei ole hometta ja pitää olla kunnon lämmitykset. Ei ikinä meillä onnistusi.

Yhteistyössä