ostaisitko vauvamallisen haalarin 1,5 vlle?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja :)
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Jos se on kosteussuojattu, niin miksei. Usein noissa vauvamalleissa ei vaan ole kunnon kosteussuojia, ja useimmat 1,5-vuotiaat jo kävelevät tai alkavat ihan piakkoin kävelemään, joten ulkona on tarvis olla kunnon suojat ettei ole polvet ja pylly heti märät.

Alkuperäinen kirjoittaja 2+2:
En ostaisi kun 1 vuotias on niin rasavilli ja juokee ja kävelee paljon. Ois mennyt meillä jo rikki :D

Miten se nyt rikki menee sen enempää kuin mikään muukaan? Meillä on vilkkaat 1,5 ja 2,5 vuotiaat jotka kävelevät ulkona, reimatecin babymalli ja ticketin babymallim, joissa molemmissa kokoja on tuonne 98cm asti. (menisi vielä monelle 4 vuotiaalle ) Ikinä oo mennyt rikki mistään.

Tarkoitatko babymallilla että ei ole vyötärössä kuminauhaa vaan jää "pussiksi"?

Kyllä ostaisin. Meillä 1 vuotiaalla on Legon babymalli.On vesi tiivis jne. Helppo pukee.

Lapsen on itse hankala opetella pukemaan vauvamallista haalaria. Mun yhdellä 2-vuotiaalla hoitolapsella on Ticketin vauvamallinen haalari eikä sen pukemisesta tule yhtään mitään. Lapsi turhautuu, kun muut saman ikäiset laittaa sukkelaan haalarit päälle, ja tämä yksi tuskailee vetoketjujen, neppareitten ja tiukkojen lahkeensuiden ja lenkkien kanssa.

Alkuperäinen kirjoittaja o:
Lapsen on itse hankala opetella pukemaan vauvamallista haalaria. Mun yhdellä 2-vuotiaalla hoitolapsella on Ticketin vauvamallinen haalari eikä sen pukemisesta tule yhtään mitään. Lapsi turhautuu, kun muut saman ikäiset laittaa sukkelaan haalarit päälle, ja tämä yksi tuskailee vetoketjujen, neppareitten ja tiukkojen lahkeensuiden ja lenkkien kanssa.

Mun mielestä 2vuotiaan ei edes tarvitse osata pukea haalaria. En tunne ketään joka näin tekee. Päiväkotilapset voi olla eriasia, mutta mun tuntemat 2 vuotiaat on vielä kotihoidossa.

Alkuperäinen kirjoittaja Meilläkin pitäisi päättää:
Mikä tuon babymallin etu on verrattuna siihen isojen malliin?

Hinta. On edullisempi esim reimatecissa, isomman mallin haalari on poikkeuksetta kalliimpi kun koko 98 on hinnoiteltu kuten koko 128. Mutta vauvamallin haalareissa 98 on hinnoiteltu kuten 68 :D Minusta myös pienempien malli on suloisemman näköinen päällä ja usein niissä on lämmitetyt ja vahvistetut persamukset kuten meillä.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Mun mielestä 2vuotiaan ei edes tarvitse osata pukea haalaria. En tunne ketään joka näin tekee. Päiväkotilapset voi olla eriasia, mutta mun tuntemat 2 vuotiaat on vielä kotihoidossa.

Meidän juuri 2-vuotta täyttänyt poika pukee itse haalarinsa joka on muuten Remun baby-mallinen ja hyvin onnistuu ;)
En ymmärrä miksi sitä olisi vaikeampi pukea.

Eikö tavallisissa haalareissa ole vetoketjua, lahkeensuita ja lenkkejä???

Meillä edellinen oli 92cm ja jäi pieneksi, kun ei enään kunnolla saanut tavaroita maasta noukittua. Uusi on kokoa 104cm ja nyt pääsee taas touhuamaan, kannattaa ostaa kestävät lämpimät ja parhaat. Mukavampi kunnon varusteissa touhuta, kuin märissä ja kylmissä. Tuskin sinäkään lähtisit vaellusretkelle ihan perus verkkareissa. Kalliita ne on n.140? mut rahaa se vain on... pääasia että lapsi voi hyvin ja nauttii olostaan, mukavampaa sellaista lasta on katsella kuin märissä vaatteissa kiukuttelevaa ;) kyllä siitä sen 100? maksaa mielummin lisää ja kaikilla on kivempaa :D

Alkuperäinen kirjoittaja mie:

Meidän juuri 2-vuotta täyttänyt poika pukee itse haalarinsa joka on muuten Remun baby-mallinen ja hyvin onnistuu ;)

En minäkään tiedä mikä siinä on muka vaikeampaa. Samalla lailla se levitetään lattilalle ja mennään sisään. Vetoketju siinä voi ulottua alemmas mutta niin ulottuu nykysessäkin mikä on isojen malli.

Alkuperäinen kirjoittaja koti-isi:
Meillä edellinen oli 92cm ja jäi pieneksi, kun ei enään kunnolla saanut tavaroita maasta noukittua. Uusi on kokoa 104cm ja nyt pääsee taas touhuamaan, kannattaa ostaa kestävät lämpimät ja parhaat. Mukavampi kunnon varusteissa touhuta, kuin märissä ja kylmissä. Tuskin sinäkään lähtisit vaellusretkelle ihan perus verkkareissa. Kalliita ne on n.140? mut rahaa se vain on... pääasia että lapsi voi hyvin ja nauttii olostaan, mukavampaa sellaista lasta on katsella kuin märissä vaatteissa kiukuttelevaa ;) kyllä siitä sen 100? maksaa mielummin lisää ja kaikilla on kivempaa :D

Ja mun poika on alle 100e haalarissa kuiva+lämmin ;) Ei se hinta vain kerro vaatteen muita ominaisuuksia.

Ja ostin just ensi talvea varten lapselle vauvamallisen 98cm. Siihen kokoon se vauvamalli loppuukin, ainakin Reimalla. Niin, ja poika täyttää keväällä 3v! :) On vaan niin helpompi pukea päälle. Ja haalari on siis reima tec, eli kosteussuojat ym. hyvät ominaisuudet löytyy.

Alkuperäinen kirjoittaja leijona76:
Alkuperäinen kirjoittaja mie:

En minäkään tiedä mikä siinä on muka vaikeampaa. Samalla lailla se levitetään lattilalle ja mennään sisään. Vetoketju siinä voi ulottua alemmas mutta niin ulottuu nykysessäkin mikä on isojen malli.

Siis varmaan noita vauvamallisiakin haalareita on erilaisia. Mä puhuin Ticketin haalarista, mallin nimeä en tiedä. Siinä on kaksi ihan alas asti ulottuvaa vetoketjua ja ylhäällä kauluksessa vetoketjujen sisäpuolella kaksi nepparia ja sitten vielä kauluksessa ulkopuolella neppari, jonka voi kyllä jättää aukikin. Lahkeensuut on niin tiukat, ettei kenkiä meinaa saada survottua niitten sisään. Lenkit on jotain ihme materiaalia, joka ei veny yhtään.

Ja todellakin olen alkanut viimeistään 2-vuotiaille opettaa pukemista. Moni oppii sen nopeasti, jos vaatteet vain on sellaiset, jotka kannustaa opettelemaan. Mutta kun tulee turhautumisia hankalien vaatteitten takia, niin pukemisen opettelemisesta menee mielekkyys.

Yhteistyössä