Ostaisitko uuden vai...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Mies meni hakemaan varastosta vauvan sitteria. Se luonnollisesti pitää pestä, mutta nyt tajusin että siellä varastossahan kävi hiiri tai pari talvella. Alkutalvella siis.

Sitteri on luonnollisestikin ollut muoveissa suojattuna, mutta sellainenhan ei hiiriä paljon pitele. Mitään siellä varastossa ei olekaan syöty, ainoastaan "avattu" kaikenlaisia muovipusseja ja jätesäkkejä, kun ovat tehneet tarkastusta.

Eli jos oletetaan että hiiret on vipeltäneet sen sitterin ylitse myös niin voinko kuitenkin ihan vain ottaa ja pestä sen sitterin hyvin ja kuivata vaikka kuumassa saunassa siihen päälle ja ottaa vauvalle käyttöön? Vai pitääkö sitä ihan hysteerisenä mennä ja ostaa uusi?

Kaverilla toisaalta vieraili hiiri talossa sisällä ja heillä pieni vauva eikä hänkään voinut ostaa uutta taloa sisustuksineen sen takia. :D

joku hysterioi, toinen ei. minä pesisin ja ottasin käyttöön. meillä voipi olla sama homma, kun hiiriä vilisee täällä maalla runsaasti, ei ehi 3 kissaa kaikkia tappamaan.

Mä en näe syytä miksei voisi käyttää?
Yhtä lailla sitteriin voi tulla puklua/oksennusta, pissaa/kakkaa, mutta meneekö se heti vaihtoon? Eipä ne pienet hiirentassut sitteriä ole käyttökelvottomaksi tehneet!

Ja niin, kuumaan saunaan EI pyykkiä kuivumaan!

Alkuperäinen kirjoittaja Melukylän Mutsi:
Siis se sitteri on ollu muoveissa ja ne hiiret menny muovien päälläkö?

Ihan hyvin riittä se pesu ja käyttöön vaan.

Ei kyllä ne on sen jäytäneet rikki sen muovin ja piipahtaneet myös sitterin päällä.

Alkuperäinen kirjoittaja Pamppelsson:
Yhtä lailla sitteriin voi tulla puklua/oksennusta, pissaa/kakkaa, mutta meneekö se heti vaihtoon? Eipä ne pienet hiirentassut sitteriä ole käyttökelvottomaksi tehneet!

öö, kyse varmaan oli muusta kuin vain "likaisista tassuista"... puklusta ei saa myyräkuumettä. :whistle:

Kyllä kuumaan saunaan saa pistää pyykkiä kuivumaan, mutta siihen kiukaan päälle ei saa pistää. Sitteri siellä lauteiden perällä ei aiheuta sen isompaa vaaratilannetta kuin ne pefletitkään siellä lauteilla.

Alkuperäinen kirjoittaja Home pahempaa:
Eihän se hiirten tutkiminen mitään haittaa. Katso vaan tarkasti ettei ole hometta kertynyt! Jos vähänkin tummia pilkkuja, niin heti roskiin vaan!

Eipä tuolla ole koskaan mikään homeeseen mennyt joten en hometta epäile siinä olevan. Toki jos ois niin lentäis veke, mutta ei tosiaan ole homehtunut mikään ennenkään.

Alkuperäinen kirjoittaja Narkissos:

öö, kyse varmaan oli muusta kuin vain "likaisista tassuista"... puklusta ei saa myyräkuumettä. :whistle:

Eipä se myyräkuumekan enää ole vaarana, jos sitteri pestään.
Lähinnä se, joka siiterin varastosta kantaa ja pesee, voi saada tartunnan. Sehän käsittääkseni tarttuu just kuivuneesta metsämyyrän ulosteesta ja virtsasta.