Ostaisitko tämän asunnon ja mitä maksaisit?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kohta kuopiolainen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kohta kuopiolainen

Vieras
Oikotie.fi, kohdenumero 6126965

http://asunnot.oikotie.fi/card/6126965

Me harkitaan, mutta mietityttää muutama juttu. Mitä mieltä muut, kertokaa mielipiteitä puolesta ja vastaan? Ehdotuksia tarjouksen summasta?

Alkuperäinen kirjoittaja hei:
Tuohan on hiljaisessa myynnissä. Mutta jos myynnissä olisi, niin maksaisin sen mitä pyydetään, ihan halpa on.

Totta, on hiljaisessa myynnissä, mutta mietitäänkin miehen kanssa, että yrittäiskö sen saada ihan myyntiin (laittamalla korvamerkinnän, jos myyjä vaikka kiinnostuis myymään) ja sitten ostaisi sen... :) Mietityttää kuitenkin, että onko turvallista muuttaa Petoselle vaikka kohde mainostaakin olevansa lapsiystävällinen ja rauhallinen... lisäksi toki pitäisi nähdä, että tietäisi onko hintansa arvoinen. Vaikka olisi kuinka halpa, mielestäni ennemminkin kohtuullisen hintainen. Mutta edelleen kaipaan arvioita miksi ja miksi ei. :)

Kannattaa ennen ostopäätöstä tarkistuttaa onko taloyhtiöllä millainen talouskunto, onko teetettyjä/tulevia remontteja, löytyykö PTS-suunnitelmaa jne. Itse oltiin juuri ostamassa rivarineliötä, mutta homma kaatui taloyhtiön huonosti hoitamiin remontteihin. Mm. kiireelliseksi luokiteltua kattoremonttia ei ollut suunnitelmissa tehdä, koska "ei ollut rahaa".

Alkuperäinen kirjoittaja -Jonttu-:
Kannattaa ennen ostopäätöstä tarkistuttaa onko taloyhtiöllä millainen talouskunto, onko teetettyjä/tulevia remontteja, löytyykö PTS-suunnitelmaa jne. Itse oltiin juuri ostamassa rivarineliötä, mutta homma kaatui taloyhtiön huonosti hoitamiin remontteihin. Mm. kiireelliseksi luokiteltua kattoremonttia ei ollut suunnitelmissa tehdä, koska "ei ollut rahaa".

Mikä on PTS-suunnitelma? :ashamed:

Pienten lasten kanssa rappuse on hankalat...kiipeävät jatkuvasti niissä...ja kantaa saatte lapsia niin kaunan kun osaavat itse kävellä...no liikuntaahan sekin on.

Alkuperäinen kirjoittaja tiitu:
Pienten lasten kanssa rappuse on hankalat...kiipeävät jatkuvasti niissä...ja kantaa saatte lapsia niin kaunan kun osaavat itse kävellä...no liikuntaahan sekin on.

Osaa meidän lapsi jo kävellä, on 4-vuotias. :)

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Tarjoaisin 129 000 ?.

Miksi niin vähän? :o

No miksi pitäisi tarjota sitä mitä myyjä pyytää?? Aina myyjä voi tehdä vastatarjouksen, ja sitten voitte tarjota taas lisää.

Plus että tuo on noin vanha. Kannattaa vähän ajatella maalaisjärjelläkin, kun asuntokauppaa tekee. Tuollaiseen voi hyvinkin olla tulossa iso putkiremppa tai just se mainitsemani kattoremontti, ikää on kuitenkin jo jonkun verran.

Alkuperäinen kirjoittaja maximillianna:
En ostais tolla hinnalla noin syrjästä. Ja mielestäni tuo on ollut aiemmin myynnissä. Mikä vika petosessa?

Ai on ollut myynnissä? Missä ja milloin? Ootko sä Kuopiosta, mitä mieltä alueesta vaikka on syrjässä... onko?

Ai lähteä pompottelemaan hintaa edes takaisin? Ei kiitos!

No tuo "pompottelu" on aika helkkarin iso asia.. Toisille vaan raha ei tunnu merkitsevän mitään. Siis ihan vapaastihan voitte tarjota vaikka 250 000 ?, jos ei kirpaise missään - kukas sen estää!
Itse käyttäisin vähän maalaisjärkeä.

no ei ton ikäseen oo putkiremppaa tulossa, ikkunaremppa ennemminkin..
Petonen on ihan hyvä alue, mainettaan parempi. Onhan se syrjässä mutta kyllä sieltä pääsee keskustaankin äkkiä jos haluaa. Petosella on uimarantoja lähellä, leikkipuistoista en tiedä mutta varmasti löytyy. Lisäksi on muut päivittäispalvelut lähellä mitä nyt tarttee olla. Siis jos nyt ajattelee lasten kanssa aktiviteetteja.

Ai lähteä pompottelemaan hintaa edes takaisin? Ei kiitos!

No tuo "pompottelu" on aika helkkarin iso asia.. Toisille vaan raha ei tunnu merkitsevän mitään. Siis ihan vapaastihan voitte tarjota vaikka 250 000 ?, jos ei kirpaise missään - kukas sen estää!
Itse käyttäisin vähän maalaisjärkeä.

Ei me niin idiootteja olla, että ylihintaa tarjottaisiin, mutta kyllä myyjää kohtaankin on oltava ymmärtäväisiä, sitä paitsi en usko, että myyjä edes myy tuota noin isolla alihinnalla kun naapurustossa on monia vastaavanlaisia myynnissä vielä kalliimmalla. :)

Eniron reitti haulla kiviahontie, kuopio
tattikuja 3, kuopio

Näkee jo vähä jotain sinne päin..
Autolla liikuttaessa keskustaan päin pääsee helposti 5 tietä. 5 tien varresta löytyy abc.

Litmasen alue on aluetta jolle en itse muuttaisi. Tässä on mukana yleistystä ko alueesta.. Epämääräistä mielestäni.
Pöyrönkaari on alue jossa on kaupat, apteekki, kela, tk, hammaslääkäri. Pitkälahdentieltä löytyy neuvola.

Muutama palstalainen asuu myös petosella ja ovat viihtyneet.

http://kuluttaja.etuovi.com/crometapp/portal/eo/realties/residences/apartments/search/public/item/itemlist.jsp?list_id=12797142127040&supplier_items=&itemgroup_id=50.1&.pid=npm-realties-1M-1_yRX0sFh3X0bbOZPsGoyWpOyAM7Oh38lW64b2e8CK&portal=eo&.sid=1000.694253C7395CB7D48FE97B6C66D13B45

Meidän alueelta löytää tälläsiä.

http://kuluttaja.etuovi.com/crometapp/portal/eo/realties/residences/apartments/search/public/item/itemlist.jsp?list_id=12797144208680&supplier_items=&itemgroup_id=50.1&.pid=npm-realties-1M-1_yRX0sFh3X0bbOZPsGoyWpOyAM7Oh38lW64b2e8CK&portal=eo&.sid=1000.694253C7395CB7D48FE97B6C66D13B45

Ja tälläisia.

Yhteistyössä