Ostaisitko kännykän 8v. pojalle?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Vaikka ei joudu viettämään aikaa yksin, ainakaan toistaiseksi. Laitan aamulla koulutaksiin ja olen päivällä vastassa kun tulee. Poika haluaisi joskus jäädä yksin kotiin kun käyn esim. kaupassa tm. mutta en viitsi jättää kun ei ole sitä puhelinta.

Ei hengaile kavereiden kanssa, kun niitä ei ole tässä lähellä, koulukaverit asuvat pitkin kaupunkia ja naapurikunnissa, harrastuksissa käy, mutta sinnekin kuskataan.

Poika itse vinkuu kuitenkin sitä kännykkää, koska muillakin on. Pitääkö mun nyt sitten ostaa sille joku halpa perus luuri vai odotanko että on todellinen tarve?

Vaikka ei kai se kännykän käytön ja yksin olemisen harjoittelukaan pahasta olis.

Totta puhuen-en tunne 8-vuotiaan poikani kaveripiiristä ketään,jolla ei ole kännykkää. Onhan se tuon ikäselle jo
ehdoton edellytys kavereiden kanssa yhteydenpitoon. Meillä tahdotaan nyt kosketusnäyttöä "kun melkein kaikilla on". Ja eikö 8 vuotiaan jo pitäisi harjoitella yksin oloa?

Meidän 8-vuotias sai kännykän mennessään kouluun. Kuten myös kutakuinkin kaikki kaverinsakin. Tuntuisi oudolta, jos yhteydenpito kavereihin tapahtuisi edelleen aina minun kauttani, tuskin kaverit niin paljon soittelisivatkaan.

Minusta teidän pitäisi kyllä hankkia kännykkä. Voisi vaikka vaihtaa numeroita koulussa ja harrastuksissa ja kaveripiiri kasvaisi. Oudolta kuulostaa, etteituonikäisellä ole mitään "omaa elämää".

Totta puhuen-en tunne 8-vuotiaan poikani kaveripiiristä ketään,jolla ei ole kännykkää. Onhan se tuon ikäselle jo
ehdoton edellytys kavereiden kanssa yhteydenpitoon. Meillä tahdotaan nyt kosketusnäyttöä "kun melkein kaikilla on". Ja eikö 8 vuotiaan jo pitäisi harjoitella yksin oloa?

Meillä on syynsä, miksi poika ei ole yksin. On sellaisia rajotteita, että ei täysin kaikessa ole ikäisensä tasolla, hänellä on kehityshäiriö, adhd ja autistisia piirteitä.

En siis ole uskaltanut vielä mennä töihin, koska en usko hänen pärjäävän ja siksi ei ole sitä kännykkääkään. Haluaisin kuitenkin tukea hänen haluaan itsenäistyä ja tehdä enemmän asioita itse ja ehkä pieniä aikoja jättää yksin, kun sitä itse haluaa.

Tällähetkellä saan hänestä omaishoitajan palkkaa. (vaikkei nyt kännykkään liitykään)

En.
Meilla on lankapuhelin, siihen voi soittaa. Asun ulkomailla suuressa kaupungissa, missa nuoret lapset ovat nistien ensimmaisia kohteita kannykkaryostojen helppouden takia.

No ostaisin tai ainakin hankkisin jollaisenkin kännykän kotiin. Meillä sai 5v minun vanhan puhelimeni 'omakseen' eli oli kotona oleva toimiva kännykkä prepaidliittymällä. Soitti silloin tällöin isälle töihin omallaan. On nyt 8 v, eikä raahaa sitä kännykkäänsä juuri mukana. Minusta on hyvä olla aina yksi kännykkä kotona varalla.

Yhteistyössä