Ostaisitko HUUTIKSESTA uusia itsetehtyjä LASTEN VAATTEITA?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kysynpä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja dd:
vähänkö kalliit itsetehdyiksi. Uusista itsetehdyistä voisin maksaa sellaiset 1-5 euroa vaatteesta riippuen ja jostain toppapuvusta 10-20 euroa.

Kankaatkin maksaa, kun kunnollista ostaa. Oletko ajatellut sitä..

vähänkö kalliit itsetehdyiksi. Uusista itsetehdyistä voisin maksaa sellaiset 1-5 euroa vaatteesta riippuen ja jostain toppapuvusta 10-20 euroa.

No itsetehdythän ne just maksaakin!Ootko kattonut,minkä hintaisia kankaat ovat?Siksi minä en vaatteita ompele itse,tulee itseasiassa kalliimmaksi kuin kaupasta ostaessa.

En. Jos ne on uusiksi tarkoitettuja ostaisin ne mielummin netistä yritykseltä (vastuulla ja valitusmahdollisuudella).

Mutta 1eurolla ei kyllä kunnon vaatetta edes lapselle saa tehtyä uusista kankaista, jotka ovat tältä vuosisadalta. Jos ei nyt mitään huivia ole.

Alkuperäinen kirjoittaja mari:

Silti. Miks ostais, jos kaupasta saa halvemmalla. Postarit vielä päälle, ni huhhuh.

Se on voivoi. Miksi ostaa itsetehtyjä, kun voi saada halvemmalla kaupastakin? Itse en niin paljoa arvosta käsityötä, että maksaisin 13e jonkun tekemistä lasten pöksyistä.

mutta sellainen joka tekee vaatteita huutikseen myyntiin, luultavasti haluaa maksimoida voiton ja käyttää halpoja kankaita. jos itse tekisin, ostaisin hyviä kankaita kalliillakin, mutta toisen itsetekemistä en paljoa maksaisi.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ostaisin siksi, että eipä olisi ainakaan lapsityövoimalla tehtyjä ja saa yksilöllisiä! Ei oo joka nicopetterillä tarhassa samanlaisia kamppeita!

Peesaan tätä! Tylsää jos kaikki lapset puettu samalla muotilla. Ja suomalaista työtä pitäisi tukea ja jatkaa niin että seuraavat sukupolvetkin osaa tehdä käsillään muutakin kun painellä tietokoneen näppäimiä.

Mulla on ollutkin siellä jonkin verran myynnissä noita lastenvaatteita ja hyvin on kauppa käynyt. Uskosin et tietylle ostajakunnalle menee kaupaksi.

Näin mä vähän aattelinkin, et ne tietyt on kiinnostuneita tällaisista. Mitäs oot myynyt? Ihan mielenkiinnosta kysyn. Mä teen vaatteita vähän niinku harrastuksena kavereille ja sukulaisille pientä korvausta vastaan.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Mulla on ollutkin siellä jonkin verran myynnissä noita lastenvaatteita ja hyvin on kauppa käynyt. Uskosin et tietylle ostajakunnalle menee kaupaksi.

Näin mä vähän aattelinkin, et ne tietyt on kiinnostuneita tällaisista. Mitäs oot myynyt? Ihan mielenkiinnosta kysyn. Mä teen vaatteita vähän niinku harrastuksena kavereille ja sukulaisille pientä korvausta vastaan.

Mekkoja, takkeja, tyttöjen vaatteita...

Saatko mielestäsi hyvän korvauksen työstäsi? Kun eihän sitä ihan kankaan hinnalla viitsi tehdä.

Saatko mielestäsi hyvän korvauksen työstäsi? Kun eihän sitä ihan kankaan hinnalla viitsi tehdä.

Kyllä mielestäni saan. Harrastukseksi myös minä ompelen...Ei muuta ku kokeilemaan ja laita putiikki pystyyn huutikseen! :)

Kyllä mielestäni saan. Harrastukseksi myös minä ompelen...Ei muuta ku kokeilemaan ja laita putiikki pystyyn huutikseen! :)

Ootko kauan myynyt? Onko sulla siis y-tunnus ja oma "kauppa" huutiksessa vai myytkö ihan omalla nikillä siellä uusia? Oon kyllä miettinyt tätä asiaa jo pidempään. Voishan sitä kokeilla :) Hankitko muuten kankaat mistä? Täällä kaupoissa ei ole oikein kivoja kankaita, harmi :( Pitäis tilata ulkomailta..?

Voisin ostaa, jos ompelija osaa työnsä ja kangas&työ on laadukasta. Huutonetissä palautteet puhuu puolestaan eli uskaltaisin ostaa jos muutkin olleet tyytyväisiä. Hinnasta on vaikea sanoa, toki ymmärrän että laadukkaat kankaat maksaa ja pitää ompelijan saada palkka työstäkin, mutta jos tekee pimeänä eli ei maksa veroja yms maksuja niin tuo 13 euroa kuulostaa turhan paljolta. Eri asia sitten jos tosiaan työllistää itsensä ja maksaa veronsa, tekee töitä y-tunnuksin kuten moni wahm tai kotka pienyrittäjä.

Jos myyjä tekisi harrastuksekseen ja voitosta vie vähentyy vain työnhinta ilman veroja niin maksaisin tuollaisista housuista ehkä 5-8euroa.

Yhteistyössä