Ostaisitko Hello Kitty-keittiön 2-v pojalle?

  • Viestiketjun aloittaja ll
  • Ensimmäinen viesti
Saraldo
Alkuperäinen kirjoittaja g:
en ostas hello kittyä vaan jonkun tavallisen keittiön, esim brion puisen :)
Näin mäkin tekisin. Sopii sitten ihan yhtä lailla molemmille. Mutta mä kuulunkin niihin äiteihin, joiden mielestä jotkut asiat on selkeästi tytöille suunnattuja ja jotkut pojille.
 
hyhhy
Tää on just tätä, väkisin ollaan niin avomielisiä kaikkea kohtaan eikä suostuta hyväksymään sitä että pojat on poikia ja tytöt on tyttöjä. JOS poikani pyytäisi nimenomaan vaaleanpunaista Hello kitty leikkikeittiötä, voisin sen ehkä ostaakin, tai ehkä kuitenkin kestävämmän Mickin tai Brion. Eikö tuo tyttölelujen tyrkytys pojalle ole ihan yhtä paha homma kuin poikalelujenkin osto? Jos sen tekee vaikka lapsi ei edes pyydä, vain että voi näyttää olevansa näin hirmu avomielinen (lapsen kustannuksella, koska kyllä jo päiväkoti-ikäisetkin ikävä kyllä kiusaavat poikkeavia tapauksia)
 
ap
Tuo olisi tosi edullinen tuo HK-keittiösetti, siksi siihen tarttuisin. Halpaa muovipaskaa toki ;)
En mä halua kasvattaa pojasta mitään aseilla leikkivää monsteria. Pojatkin saavat helliä ja hoitaa, ja näyttää tunteensa.
 
Saattaisin ostaakin... mut toisaalta ainakin Hobby Hallissa on Tefalin minikeittiö muistaakseni 24,90 eli ei kovin kallis sekään =) Kumpikin tuote on kuitenkin rakennuslaadultaan suht samanlaiset, jos oikeassa Hello Kitty -keittiössä oon.
 
Saraldo
Mun tytön ajatusmaailma on pinkkiä ja punaista. Kaikki mikä voi vähänkin näyttää pojalle tai unisexille, on poikien juttuja. Niinpä yllätyin, kun hän pyysi sinistä hupparia. Värivaihtoehtoina oli myös punainen ja musta. Kysyin sitten moneen kertaan, että oletko nyt varma, että tahdot sinisen hupparin (siis tuntien täysin tämän lapsen vaatemaun). Juu juu, haluan haluan. Ok, otettiin sininen huppari. Seuraavana päivänä tyttö sanoi, että voitaisko me sitten ostaa se punainen... Joku oli päiväkodissa kysynyt, onko tuo jonkun pojan huppari :D . Kävimme vaihtamassa... Eli ihan se sosiaalinen painekin tekee sen, että lapset on jo hyvin varhaisessa vaiheessa tyttömäisiä ja poikamaisia.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja Heijj:
Kyllä!! Ja olisin ostanutkin ellei ois tarjous ehtinyt loppuu meidän kaupasta. Poika tykkää leikkiä kotileikkejä joten saa niitä leikkiäkkin!
Onkohan sama kauppa kyseessä? ;) Cittari.

Ihmeellisen kapeakatseista porukkaa täällä osa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja hyhhy:
Tää on just tätä, väkisin ollaan niin avomielisiä kaikkea kohtaan eikä suostuta hyväksymään sitä että pojat on poikia ja tytöt on tyttöjä. JOS poikani pyytäisi nimenomaan vaaleanpunaista Hello kitty leikkikeittiötä, voisin sen ehkä ostaakin, tai ehkä kuitenkin kestävämmän Mickin tai Brion. Eikö tuo tyttölelujen tyrkytys pojalle ole ihan yhtä paha homma kuin poikalelujenkin osto? Jos sen tekee vaikka lapsi ei edes pyydä, vain että voi näyttää olevansa näin hirmu avomielinen (lapsen kustannuksella, koska kyllä jo päiväkoti-ikäisetkin ikävä kyllä kiusaavat poikkeavia tapauksia)
Monissa tapauksissa kyllä 2veeltä voi kysyä mielipidettä asioihin. Tykkäisitkö tosta vai tosta. Sillä tavalla kuulee ja ymmärtää lapsen toiveitakin. Oli sitten Cars tai Hellokitty kysymyksessä.

Ja jos kiusataan, niin onko oikea tapa muuttaa omia mieltymyksiä (mennä massan mukana) vai ehkä vaatia suvaitsevaisuutta. Jos tässä kohtaa toteaa, että "kun niihin ei voi vaikuttaa", niin minusta mennään metsään jo heti alkumetreillä.

Hyväksytkö sinä että lapsesi kiusaa muita valintojen perusteella? Jos et ja kukaan muukaan ei tunnusta, niin mistä ne lasten ennakkoluulot oikein tulee.
 
Yks vaan
Osta nyt sille pojalles mitä ikinä haluat, oma on asiasi! Miksi sitten kysyt toisten mielipidettä, kun et sitä hyväksy..? Kyllä ne tyttöjen ja poikien jutut on kummiskin syntyny ihan siitä, että ne lapset vaan on eri sukupuolta ja niitä kiinnostaa ainakin yleensä hieman eri asiat..niinhän se on teineillä ja aikuisenakin.. Näytäpä pojalle ponia ja autoa ja kysy kummasta tykkää, niin huomaat. Toki pojatkin voi poneilla leikkiä. On mun veljetkin leikkiny, mutta jos aina ostaa pojalle vaan poneja niin on sekin vähän outoa..? Kukin tehköön niinkun parhaaksi näkee. On kuitenkin luonnollista, että tytöt tykkää eri asioista kuin pojat ja että heillä on eri juttuja..ei siinä ole mielestäni mitään väärää. Miksi tämmöisiäkin asioita pitää muuttaa..anna lapsen itse valita..äläkä sinä tee pojasta väkisin mitään. :)
 
Beep
Alkuperäinen kirjoittaja Jaana:
Alkuperäinen kirjoittaja apua:
Ei voi ostaa. pojasta tulee muuten homo.
=)

Siinä on tosiaankin hirmuisen suuri riski.
Kaikenlaista sitä ihmiset miettii.

Hyvä että miettii. Mun näkökulmasta ihmiset vaan tekee tyhmiäkin ratkaisuja miettimättä, joten hyvä homma että on resursseja miettiä.

=)
 
hup
En ostaisi. Vaikka ostinkin itse pojalle keittiön 1-vuotislahjaksi. Minusta kuitenkin tuollainen Hello kitty -hömppä 2-vuotiaalle on turhaa, paljon mukavampia keittiöitäkin on olemassa.
 
tokkiinsa
tottakai ostaisin. Lasta pitää tukea eikä pakottaa mihinkään muottiin. Omalle pojalleni (3v) ostin tyttöjen keväthaalarin jossa pinkkejä kukkia. Jos lapsi itse haluaa jotain tuollaista niin en todellakaan ala sille selittämään että "kuule kun vain tytöt voivat käyttää tällaisia vaatteita".
 

Yhteistyössä