Ostaako muiden miehet mitä vaan teille?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Hannelee"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Yli viidentoista vuoden liitossa on ollut kaikenlaisia jaksoja. Kun oltiin dinkejä sain koruja, vaatteita, matkoja eikä mun tarvinnut maksaa asumisesta jne. Lasten synnyttyä tilanne tietysti muuttui ja haluttiin yhdessä laittaa pysyvä, kaunis koti perheellemme. Nykyään asumisen jälkeen suurin menoerä on lasten tavoitteelliset harrastukset, mutta ei tämäkään ajanjakso ikuisuuksia kestä. Saan mieheltäni nykyään pieniä huomionosoituksia arjen keskellä ja ne tuntuvat ihanilta. Tiedän, että hän rakastaa ja arvostaa eikä sen osoittamiseen materiaa tarvitse.

No ei se nyt ihan mitä vaan osta, enkä niin oletakaan. Joululahjaksi oon saanu koruja, on kysynyt mitä haluaisin ja olen sanonut että vaikka jonkun korun. Mies on sitten ostanut mitä on halunnut. Aina olen tykännyt, meillä on samanlainen maku.

Meillä on kyllä yhteiset rahat. Mies on yleensä samaa mieltä hankinnoista. Ei kakistele parinsadan kenkienkään edessä. Ja silmien laserleikkaus oli miehen aloitte.

Sen verran tiedän, että jos haluaisin ostaa jotain turhaa ja typerää, olisi tuo eri mieltä.

No ei mun mies ole koskaan kieltänyt multa mitään. Mut mä käytänkin rahaa järkevästi. Joskus on kiva saada luksusjuttuja, mutta tiedän et ne rahat on sit pois meidän yhteisistä rahoista ja lasten jutuista eli en yleensä edes halua mitään kallista. 11vuotta yhdessä ja 3lasta.

Ei ole muiden miehet minulle mitään ostelleet ja omankin kanssa ollaan sovittu, ettei mitään turhaa osteta. Joskus oma tosin tuo kukkia tai on ostanut kakun merkkipäivän kunniaksi. Koruja olen myös näiden vuosien aikana saanut.

Varmasti ostaisi. Ostaisi niin paljon, että ap menisi kateudesta vihreäksi. Mutta meillä mennään niin, että minä hoidan kaikki raha-asiat.

Mieheni kärsii impulssikontrollin häiriöstä. Se on muuten yleisempää kuin uskotaankaan.

Alkuun se osti paljon kaikkea, joululahjojenkin arvo taisi ensimmäisenä jouluna olla 200e (duunaripalkalla) ja ihan pyytämättä itse kävi ostamassa. Nykyään se ei osta edes pyynnöstä, ei edes jouluna tai synttärinä :D naureskelen sille, että harrasti suhteen alussa väärää mainontaa. Se on vaan niin tarkka siitä ettei rahaa käytetä mihinkään ylimääräiseen. Ja hyvä niin, minä kun olen vähän löysempi kukkaroni suhteen. Lahjon kyllä aina synttärinä ja hääpäivänä. No poikkeuksena viime hääpäivänä se ei kehdannut ihan lahjattomana tulla kun ostin sille suht hintavan kellon (70% alesta) niin toi skumppapullon (joka juotiin puokkiin pari kk myöhemmin kun en ollut enää raskaana..)

Siitä ei ole kyse ettenkö pyytäisi :) mutta rakastan sitä juuri tuollaisena, ei se ole lahjonnasta tai lahjomattomuudesta kiinni.

Kyllä mun mies ostelee mulle lahjoja. Ihan omasta halustaan. Ei siksi, että minä pyytäisin. Sellaisilla lahjoilla on jotain merkitystä. En vaan saa minkäänlaista iloa lahjasta, jonka olen itse toiselta ruinannut.

Ei osta ihan mitä vaan... toisaalta en oo kauheesti pyytänytkään. Ei se myöskään kiellä minua ostamasta rahoillani mitä haluan.

Mutta antaa se lahjoja, myös oon hienoja koruja saanut.

Kyllä mun mies ostelee mulle lahjoja. Ihan omasta halustaan. Ei siksi, että minä pyytäisin. Sellaisilla lahjoilla on jotain merkitystä. En vaan saa minkäänlaista iloa lahjasta, jonka olen itse toiselta ruinannut.

Samoin meillä, en oikein tajua miksi mun pitäisi PYYTÄÄ sitä ostamaan minulle mitään, voin käydä kaupassa itsekin. Samoin minä otan miehelle asioita ihan antamisen ilosta ja jos huomaan tarpeen. Lahjat/huomaavaisuuden osoitukset vaihtelee pienistä jutuista (ostin sulle pakastimeen sitä jäätelöä josta tykkäät) isompiin (tietokone, koruja tms).

10 v aikana kuviot myös urautuu, mies esim. tietää kauanko yksi tax free -kosmetiikkasatsi kestää ja tuo täydennystä oma-aloitteisesti aina tasaisin väliajoin työreissuilta.

Ap taisi nyt kirjoitella hyvinkin provosoivasti yhdestä toisesta ihmisestä.. Ilkeitä riittää. :) Joku kitkerä nainen, jonka tuttavanaiselle mies ostelee lahjoja, tässä tapauksessa noit kultakoruja. Ei se ole sulta pois vaikka nyt läpinäkyvästi yrität toista mustamaalata tuolleen vieläpä toisen nimellä.. hyihyi.

Ei muiden miehet ostele minulle mitään, vähän outoa. Kyllä naapurin mies saisi ostaa minulle uuden auton, pitäisiköhän mennä pyytämään.

Oma mies ostelee kyllä lähes mitä vaan pyydän. Lahjat ostaa toiveiden mukaan, hänen sukulaisiltaan ollaan kaikki saatu kyllä sellaisia lahjoja, millä ei tee mitään. Toiveeni ovat yleensä jotain järkeviä.

Jos mun mies kiikuttaisi mulle koruja tms. niin varmaan saisi viedä ne kaulimesta saatujen mätkäisyjen säestämänä takaisin liikkeeseen. :D Meillä on yhteinen talous ja rahat, ja kun ollaan tehty viime vuosina aika isoja hankintoja niin nyt yritetään elää kohtuudessa. Jos haluan koruja itselleni niin marketien rihkamakorut on ihan nättejä.

Mutta suklaa tai kukat on aina tervetulleita. :P

Viimeksi muokattu:
Mitä qp annat vastineeksi? Toispuolinen suhde ei toimi pitemmän päälle. Ainakin omalle itsetunnolleni tekisi heikkoa, jos olisin vain vastaanottavana osapuolena.

No vastineeksi miehellä on unelmiensa nainen, ulkonäön ja käytöksen puolesta. Koti on aina siisti, teen hyvää kotiruokaa ja leivon paljon. Tajunnan räjäyttävää seksiä, pitkiä keskusteluja ja miehen aitoa kuuntelemista ja huomioimista. Eikä mene suorittamiseksi, koska todellakin nautin jokaisesta hetkestä ihanan mieheni kanssa.

Mun mielestä on ihan normaalia huomioida toista ihmistä kauniilla sanoilla, teoilla ja miksei mieluisilla lahjoillakin. Mä en kuitenkaan ole materialisti lainkaan, mulla on esim. tosi vähän vaatteita naiseksi ja niitä kenkiäkään ei ole kuin ehkä viisi paria aina kerrallaan ja sitten uusia ostellaan sitä mukaa kuin on tarve.

Olen myös itse ostellut miehelle pieniä lahjoja, vaatteita yms. ja nyt mietinkin millä tavalla yllättäisin hänet perjantaina...jotain ihanaa ja suloista haluan ostaa ja tehdä.

Meillä on omat rahat ja yhteiset rahat siihen tyyliin että nyt kun laitoin taloni myyntiin ja asumme vuokralla, niin maksamme vuokran puoliksi ja sähkölaskun yms. myös puoliksi. Miehellä parempi palkka, joten hän maksaa pääosin ruokalaskut, mutta syökin enemmän kuin minä. Loput rahat palkoistamme käytämme itse miten haluamme.

Yhteistyössä