ostaako kukaan lapsille käytettyjä kenkiä?

vieras
Te, jotka ette osta käytettyjä kenkiä. Jos teillä on enemmän kuin yksi lapsi, niin ostatteko kaikille aina uudet kengät vai kierrätättekö sisarusten kesken? Onhan se isosiskon/veljen vanha kenkäkin jo ensimmäisen käyttäjän jalan mukaan muotoutunut. Mä kierrätän kenkiä omien lasten kesken ja jos löydän halvalla uudenveroiset, niin voin ostaa.
 
minä
Alkuperäinen kirjoittaja b.j:
Alkuperäinen kirjoittaja höh:
en osta, kaikkea muuta kyllä mutta en kenkiä.
ihan sen takia että kengät muotoutuu jalanmukaan ja toisten kengillä kävely voi olla vahingollista jopa ihan selälle.
Tämän propagandan meille tarjoaa kenkäkauppiaasi.
Mä luin jostain että ei kannata ostaa käytettyjä kenkiä kävelevälle lapselle. Ainoastaan saman perheen sisarusten kenkiä voi ehkä käyttää.
 
vierailija
Alkuperäinen kirjoittaja minä:
Ainoastaan saman perheen sisarusten kenkiä voi ehkä käyttää.

Mikäs ero siinä sitten on että onko kenkää käyttänyt aiemmin vanhempi sisarus vai joku ventovieras? Onhan sisaruksella eri mallinen jalka kuin sillä nuoremmalla?

Mulla on 1 lapsi ja hänelle ostan kengät aina uusina kun tarttee kaikkia tukipohjallisia ja muutenki on "jalkaongelmainen"

 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja minä:
Alkuperäinen kirjoittaja b.j:
Alkuperäinen kirjoittaja höh:
en osta, kaikkea muuta kyllä mutta en kenkiä.
ihan sen takia että kengät muotoutuu jalanmukaan ja toisten kengillä kävely voi olla vahingollista jopa ihan selälle.
Tämän propagandan meille tarjoaa kenkäkauppiaasi.
Mä luin jostain että ei kannata ostaa käytettyjä kenkiä kävelevälle lapselle. Ainoastaan saman perheen sisarusten kenkiä voi ehkä käyttää.
Mitä eroa siinä on onko kengän käyttäjä samasta perheestä vai ei? Käytetty se kenkä silti on, jos on siskon tai veljen vanha. Mihin tämä siis perustuu, et oman perheen kesken voi kierrättää, muuten ei?
 
Alkuperäinen kirjoittaja vierailija:
Alkuperäinen kirjoittaja minä:
Ainoastaan saman perheen sisarusten kenkiä voi ehkä käyttää.

Mikäs ero siinä sitten on että onko kenkää käyttänyt aiemmin vanhempi sisarus vai joku ventovieras? Onhan sisaruksella eri mallinen jalka kuin sillä nuoremmalla?

Mulla on 1 lapsi ja hänelle ostan kengät aina uusina kun tarttee kaikkia tukipohjallisia ja muutenki on "jalkaongelmainen"
no minä en käytä edes sisarusten välillä samoja kenkiä.
kaikille uudet ja sillä hyvä. :)
 
Kirpputorilta ostan tytöille juhlakenkiä, en muita.

Sisarusten kesken kierrätän harkiten, tarkoitus olisi että pääasialliset käyttökengät jokainen saisi uutena. Kakkoskengät ja kumpparit (joita käytetään meillä todella vähän) ovat sisarusten vanhoja.
 
Tarkoitus olisi, että en osta. Joku juhlakenkä voisi olla poikkeus, täytyy katsoa. Ja pikkusisko saattaa joutua käyttämään joitain isosiskon melkein käyttämättäjääneitä vanhoja. En usko että crocksit muotoutuvat käyttäjän mukaan eli luultavasti myös ne jos koko sopii ja kun crocksien takia jäi viime kesän sandaalit käytännössä käyttämättä niin ne luultavasti myös kierrätän lapselta toiselle.

Mutta kyllä kirvelee kun kengät jäävät solkenaan pieneksi. Täytyy vain muistaa ajatella jalan tärkeyttä, sehän on avainasemassa liikkuessa.

Mulla oli pienenä koululaisena joskus jotain vanhoja kenkiäkin -varmaan viisi tai kymmenen paria max-, eräistä talvisaappaista tykkäsin ihan hulluna. Suurin osa kyllä uutena ja äiti panosti laatuun vaikkei rahaa liikoja aina ollutkaan. Ei tullut ongelmia muuten.
 

Yhteistyössä