Ostaako joku halvalla kirpparilta ja myy kalliilla huutonetissä?? =)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja rahapula
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

rahapula

Vieras
Olen itse kahden lapsen yksinhuoltaja opiskelija, sossusta saan rahani.

Onko kannattavaa ostaa kirpparilta edullisesti esim vaatteita tms ja myydä huutiksessa?? Ostin 4 eurolla yhden topin joka ei sitten sopinutkaan ja huutiksessa siitä huudettiin yli 10 euroa :O

Onlyn farkkuja myydään tossa meidän kirpparilla ihan parilla eurolla, huutiksessa rodeo drive mallisistakin huudettu kymmeniä euroja.

Jos ostais aina kun löytyy jotain ja vaikka saman hinnan laittaisi lähtöhinnaksi niin ei ainakaan häviä

Saiskohan näin vähän ylimääräistä käyttörahaa?? Missä mittasuhteessa teet tällaista?? Paljonko tulee ylimääräistä kuukaudessa?? Itselläni kuitenkin ihan tuo koulu päivisin, eli jatkuvasti en siellä kirpparilla kerkiä ravaamaan. Kesälomalla voisin tehdä tätä ihan täysillä ja ajaa jonnekkin toiseenkin kaupunkiin kirppareille :) samalla kun on muutenkin asiaa sinne. Tosi hienoja vaatteita löytyy tuolta meidän kirpalta, farkkuja yms. Eipä oikein tavaraa ole, mutta vaatteita voisinkin vain ostella, jos jotain kivoja löytyy.

Kaikki huutismyyntien rahat olen ohjannut äitini tilille, ettei sossusta tule sanomista. Ei näin nyt varmaan kovin montaa kymppiä kuussa tienaa, mutta parempi sekin olisi kuin ei mitään. Kesälomalla ois koko päivä aikaa kun en töitäkään saanut

Mä teen tota joskus... mutta ystäväni teki ihan "työkseen" ku oli hoitovapaalla... viikonloppuisin kiersi kirpparit, ja huutiksessa myi.. muutaman kuukauden teki sitä jotta pystyi olemaan kotona lapsen kanssa. en nyt suoraan osaa sanoa summia, mutta ihan kivasti kuitenkin.

me tehtiin joskus ihan täyspäiväisesti, vuoden ajan. Postiin meni kerralla aina yli 100 euroa rahaa :o

Tilitapahtumissa jopa 3000-4000 euroa kuukaudessa, missä toki on mukana jo hankintahinta, mutta ostettiin yleensä eurolla ja myytiin 5-10 eurolla, eli ei edes minkään euron voiton takia alettu. Yleensä ostettiin 50e legot, junaradat tms ja myytiin 250 eurolla :D

Kyllä kai tätä ilmeisesti aika paljon tehdään. Minun yksi tuttuni on varannut kirpparilta vuodeksi pöydän, se käy siellä päivittäin siivoamassa pöytänsä ja samalla kiertää muut pöydät ja ostaa halvalla ja pistää kalliimmalla myyntiin omalle pöydälle. Ei siinä nyt minusta ole mitään väärää. Mielummin tuo kuin että varastaisit jostain tavaraa myyntiin. :)

Silloin tällöin teen itsekkin tuota. Vaatetta alkaa jo kertymään kaappeihin niin paljon että pakko myydä kirpparilla pilkkahintaan, kun ei jaksa enää näpytellä huuto.nettiin.

Alkuperäinen kirjoittaja hihi:
me tehtiin joskus ihan täyspäiväisesti, vuoden ajan. Postiin meni kerralla aina yli 100 euroa rahaa :o

Tilitapahtumissa jopa 3000-4000 euroa kuukaudessa, missä toki on mukana jo hankintahinta, mutta ostettiin yleensä eurolla ja myytiin 5-10 eurolla, eli ei edes minkään euron voiton takia alettu. Yleensä ostettiin 50e legot, junaradat tms ja myytiin 250 eurolla :D

Jos on tulot 3000-4000 euroa kuussa. Eikös tällaisesta liiketoiminnasta pidä jo maksaa verojakin?

On kyllä tosi ärsyttävää, jos joku meidänki kirpalla tekee tota, että ihan suoraan ostelee aina aamusin kaikki halvat päältä pois ja vie kalliilla myyntiin omaan pöytään, ja sit ite ei löydä halvalla mitään kivaa :(

Alkuperäinen kirjoittaja mamitsu:
On kyllä tosi ärsyttävää, jos joku meidänki kirpalla tekee tota, että ihan suoraan ostelee aina aamusin kaikki halvat päältä pois ja vie kalliilla myyntiin omaan pöytään, ja sit ite ei löydä halvalla mitään kivaa :(

Mä en kyllä kehtais samalta kirpparilta ostaa tavaraa ja laittaa sitä sit het uudestaan myyntiin...

Mä ostan halvalla kirpparilta, sitten sitä vaatetta käyttää meillä 1-2 lasta ja sen jälkeen mä myyn sen about samaan hintaan, kun olen ostanutkin. Välillä jään tappiolle ( jos sitä nyt siksi voi kutsua, kun se kuitenkin on palvellut meillä 1-2 lasta) ja välillä voitolle. Mutta tuo voitollejääminen tarkoittaa lähinnä euroa :laugh:

Alkuperäinen kirjoittaja satutar:
Alkuperäinen kirjoittaja mamitsu:

Mä en kyllä kehtais samalta kirpparilta ostaa tavaraa ja laittaa sitä sit het uudestaan myyntiin...

Minusta monilla kirppareilla on vähän sellainen sopimus noiden trokareiden kanssa, että eivät saa saman kirpparin tuotteita myydä omissa pöydissä. Suurimmalla osallahan on pöytä vähintään kahdella kirppiksellä, ammattilaisia kun ovat.

siinä määrin teen et etsin lapsilleni kirppareilta vaatteita ja niitä käyttää 1-2 lasta jonka jälkeen kokoan vaatteista paketin ja myyn pois. Tietty mukana on uutenakin ostettua vaatetta ja huonoiksi menneet menevät roskiin. Ostan/myyn sellaista mitä pitäisin itsekkin....

Yhteistyössä