Osamaksuista eroon yhdellä lainalla?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ääähhh
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

ääähhh

Vieras
Minulla on kertynyt osamaksuja mielestäni paljon, tällä hetkellä 2600 euroa :( Olen ollut yli vuoden tilaatamaa yhtään mitään mutta tuntuu etteivät nuo ole lyhentynyt vuodessa kuin ehkä tonnin. Ajattelin ottaa yhden ison lainan ja maksaa sillä nuo pois, koska alkaa jo todella ahdistaa kun menee vähintään 400 euroa palkasta noihin ja kun tokihan haluan lyhentää aina enemmän kuin minimin. Minulla on määräaikainen työsopimus, mutta olen alalla jossa aina riittää töitä ja koskaan en ole työttömänä ollut. Mutta pankista en saa lainaa työsopimukseni takia luulisin, luottotiedot on ok ja nettona tienaan kuukaudessa 1500 euroa. Kokemuksia? Kenelläkään ollut yhtä paljon lainaa tai jopa enemmän?

Kovat on korot ja kulut kun 400 kuussa maksamalla lyhenee vain tonnin vuodessa :whistle:
Vai onko sulla jotain 50 osamaksulla ostettua tavaraa joista jokaisesta maksat 5-7 euroa pelkkiä käsittelykuluja joka kuukausi?

Kuukausittain menee siis vähintään tuo 400 euroa lyhennyksiin. Olen siis kokeillut hakea joustoluottoa pankista, siitä tulee verkkopankissa hylätty päätös. Minulla on yksi iso laina pankkiin, voi oll etten lisää saisi, näin ainakin ajattelisin. Vakituista työtä kun ei ole. Yhteensä osamaksuja on noin 10 :(

Mistä ihmeestä oikein olet tilannut tavaraa jos niissä on tuollaiset korot? Outoa. Vai makseletko perintätoimistoon noita?
Itse olen joskus tilannut mm. Hobby Hallista ja Anttilasta netitse, se osamaksuhinta ei ole kovinkaan paljoa enemmän kuin käteishinta, toki on enemmän, en sitä tarkoita. Minulla nyt vain ei ole sattunut olemaan säästössä niin paljoa jotta olisin saanut samaan aikaan ostetuksi uuden pesukoneen ja kaksi muuta tärkeää asiaa, kas kun ei kahta ilman kolmatta;)) Hajosivat kaikki viikon välein.

Jos olet vuoden ajan maksanut kuukaudessa vähintään 400 euroa kuukaudessa lyhennystä, niin sehän lyhentää summaa yli 4000 euroa sen vuoden aikana.

Joku ei nyt oikein täsmää.....veikkaan että makselet tuota 400 euroa printätoimistoon....vai?

Et kerro lainan suuruutta, siis mitä sinulla nyt pankissa on, eli on vaikeata arvioida saisitko lisälainaa vai et, se selviää vain pankista kysymällä.

Tosi paljon osamaksuja palkkaa ajatellen. Lainaa ei voi pankilta saada, koska lainanhakuhetkellä sulla on nuo osamaksulainat ja lisäksi haet pankista lainaa eli lainakulusi tulevat olemaan ennen osamaksujen maksamista todella isot. Pankkihan ei voi olla edes varma, että laina menee osamaksujen maksuun, vaikka lainahakemuksessa niin lukee.

Niin ja lisäksi sulla siis on jo pankista joku luotto. Ei sulla varmaan ole muuta mahdollisuutta kuin yrittää hankkia joku ilta/viikonlopputyö lisäksi, jotta saat nopeammin osamaksut maksettua.

Hullua maksaa osamaksuilla ellei ole kyseessä yllättävä hätä saada joku välttämättömyys esim. auto tai pyykkikone.

Perintään ei ole koskaan mennyt yhtään laskua, onneksi :) Tuo tonni nyt oli lähinnä heitto, mutta tuntuu ettei ole kovin paljoa lyhentynyt. Alussa maksoin kaikista vain minimin, tyyliin 10 euroa lyhensin josta 6 euroa korkoihin. Nyt olen alkanut laskemaan kaikkien minimilyhennykseen päälle vähintään koron hinnan. Pankkiin on lainaa reilu 12 000, työsopimus maaliskuun loppuun. Tuskin antavat kun onhan siinä aina riski olemassa että jäisin työttömäksi.

Pyydä pankista lainaan lyhennysvapaa ja näin pystyt maksamaan suurempia lyhennyseriä kulutusluottoihin. Jos näissä on erilaiset korot, niin maksat korkeakorkoisimman ensin pois.

Sun kannattais aluksi katsoa mihin sulla on vähiten velkaa ja maksaa sinne isommat summat ja muihin minimit, niin että saat velkojien määrän vähemmäksi ja pääset korkojen sijaan makselemaan niitä varsinaisia velkoja pois... Sitten velka toisensa perään pääset eroon niistä. :)

Itselläkin on pakosta nyt 3 osamaksua, yhteissumma n.1000€ ja kamala stressi. Vihaan lainan ottamista. :/ Onneksi yhtä on jäljellä enää 80€, niin sen saa maksettua nyt loppuun ja tulotkin kohta nousee, niin saa varmasti muutamassa kuukaudessa nuo velat pois.

Ainoa vaan, että pesukone tuntuu vetelevän viimeisiään... :(

Yhteistyössä