Mun mies ei välttämättä herää vaikka vauva karjuisi pää punaisena vieressä... Tönimälläkin on vaikea saada toista hereille, sillä on hyvät unenlahjat
Minä imetän, joten hoidan yösyötöt, vaikka vauva osaa juoda myös pullosta. Onhan nuo yöheräämiset mulle helpompiakin, koska tissit ja koska hormonitoiminta, olen yleensä ihan kevyessä unessa kun vauva herää ja imetys auttaa nukahtamaan heti uudestaan. Jos vauva kakkaakin tai vaippa on falskannut vaatteet pissaan, niin silloin kyllä tekisi mieli herättää mies, mutta mun mielestä ei ole järkevää että molemmat joutuisivat samalla kerralla heräämään.
Joskus olen jostain syystä joutunut herättämään miehen kesken syvän unen, ja ahdistaisi jättää vauva ihmiselle joka on niin sekaisin ettei tiedä mistään mitään, kiukkuisempi kuin perseeseen ammuttu karhu (paiskoo tavaroita, käsittelee vauvaakin vihaisen oloisena), ei siinä oikein itse pystyisi jatkaa unia...Mun mies on yrittäjä ja tekee töitä osittain kotoa käsin ja pystyy aika paljon päättämään itse työajoista, joten välillä mies hoitaa aamulla lapsia että mä saan nukkua, siivoaa ja laittaa ruokaa ym. eli mä saan vähän lepoa
Jos käy "normaalissa" työssä jossa ei voi joustaa työaikojen kanssa, mies varmaan voi antaa äidin nukkua joskus viikonloppuisin? Tai sitten vaan opettelee hoitamaan sen yösyötön silloin kun on hänen vuoronsa. En tiedä voiko sille mitään ettei herää helposti, mutta varmaan voi opetella hoitamaan tehtävänsä paremmalla asenteella ettei visko tavaroita kiukkuisena... Vauvakin on paljon vaikeampi saada rauhoittumaan jos on vihainen.