Osallistukaa tähän keskusteluun

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
http://kaksplus.fi/keskustelu/t1769960
Viittaan tuohon onnettomuusketjuun. Mut aloitan nyt ihan uuden ketkun.

Eli mitä mieltä olet?
Kun on sattunu onnettomuus ja sukulaisia/tuttavia asuu siellä päin niin jos soittaa kuselläkseen että ketä tässä onnettomuudessa oli tai mikä juttu se oli ku luin sellasesta tai kuulin.
Tai jos tietää et sukulainen/tuttava on ollut jossain päin liikenteessä ja seillä on sattunu onnettomuus niin soittaa varmisaakseen et ovatko kunnossa?

Mun mielestä on ihan ok soittaa ja kysyä. Tätä eivät välttämättä suurissa kaupungeissa asuvat ymmärrä, MUTTA itse kun olen pienessä pitäjässä asunut, jossa kaikki tuntevat toisensa, niin meininki saattaa olla ihan eri. Tämän hetkisessä asuin kaupungissani en asiaan niin hätkähtäisikään, mutta entisen pikkupitäjän aukkaana soittaisin varmasti sinne suuntaan.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Lulekaapa tuo linkki niin tiedätte mitä mieltä teistä ollaan :o

Joo-o kävin lukeen, oli aika karua. Mä soitin kyl siskolle, koska halusin varmistaa ettei hän tai perheensä vaan ollut kolarissa. Samoiten soittaisin, jos jokin onnettomuus tapahtuu alueella, missä asuu sukulaisia, jotka vielä sopisi onnettomuusuutisen rajaamaan ikä- ja sukupuoli-infoon. Ja koen olevani enemmänkin huolestunut sukulainen, kuin haaskalintu.

Alkuperäinen kirjoittaja tytyx:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Lulekaapa tuo linkki niin tiedätte mitä mieltä teistä ollaan :o

Joo-o kävin lukeen, oli aika karua. Mä soitin kyl siskolle, koska halusin varmistaa ettei hän tai perheensä vaan ollut kolarissa. Samoiten soittaisin, jos jokin onnettomuus tapahtuu alueella, missä asuu sukulaisia, jotka vielä sopisi onnettomuusuutisen rajaamaan ikä- ja sukupuoli-infoon. Ja koen olevani enemmänkin huolestunut sukulainen, kuin haaskalintu.

Mäkin nyt hoksasin ton aloituksen.. No juu.. En jaksa uskoa, että mun sisaruksia tai vanhempia haittaisi, jos mä heille soittaisin, jos siel pitäjäs ois jotain ikävää sattunut. :) Ja tosiaan painotan edelleen sitä, että jopa suomen kokoisessa maassa on kulttuurillisia eroja! Pienessä pitäjässä kaikki saattavat tuntea toisensa, ja surun kohdatessa on myös hyvä lähestyä hautajaisissa surevia.

Yhteistyössä