Osallistuisitteko tällaiseen "kimppalahjaan"?

• Viestiketjun aloittaja -
  • Ensimmäinen viesti
-
Ja siis mikäli anoppi olisi lähdössä yksin tai jonkun ystävänsä kanssa ja silloin pyydettäisiin osallistumaan lahjaan, olisimme osallistuneetkin. Mutta tuo on mielestäni törkeää, että lähtevät porukassa ja jättävät meidät ulkopuolelle reissusta, mutta pyytävät kuitenkin osallistumaan rahallisesti. Ja ei ole väärinkäsitystä tuon suhteen, ovat jo varanneet matkan heille.

ap

"vieras"
Jos te kolme perhettä siis maksatte anopin osan matkasta niin että anoppi pääsee ilmaiseksi ja muut maksavat omat kulunsa, voisin osallistua. Jos mun äiti lähtisi sisarusteni kanssa matkalle, en varmaan ihmettelisi mikeis mua ja miestä pyydetty, kinnostuksenkohteet on niin erilaiset, että mieluummin menisin itse jollain mulla porukalla :)

"vieras"
Mutta tuo on mielestäni törkeää, että lähtevät porukassa ja jättävät meidät ulkopuolelle reissusta, mutta pyytävät kuitenkin osallistumaan rahallisesti.

ap
Edelleen, pitäisikö sun ja miehesi maksaa myös sisarusten matkaa vain pelkästään kolmasosa anopin matkasta? Miksi se on törkeää, jos anoppi pääsee ilmaiseksi matkalle lahjana? Ainakin saisitte osallistua lahjaan joka on anopille varmasti mieluinen, eikä tarvitse miettiä, mitä sille hankkii :) Jos tuntuu liian kalliilta niin ehdota, että annatte jonkun x summan rahaa sitä varten tai ilmoita, että teillä on jo lahja.

"tii-"
Ja siis mikäli anoppi olisi lähdössä yksin tai jonkun ystävänsä kanssa ja silloin pyydettäisiin osallistumaan lahjaan, olisimme osallistuneetkin. Mutta tuo on mielestäni törkeää, että lähtevät porukassa ja jättävät meidät ulkopuolelle reissusta, mutta pyytävät kuitenkin osallistumaan rahallisesti. Ja ei ole väärinkäsitystä tuon suhteen, ovat jo varanneet matkan heille.

ap
No on kyllä törkeää, jos ei ole pyydetty. Asia voi kyllä muuttua hieman, jos kaikki muut ovat lapsettomia ja teillä on lapsia, jotka pitäisi ottaa mukaan, mutta anoppi+muut haluavat aikuisten matkan. Toki silloinkin olisi pitänyt kysyä pystyttekö järjestämään hoitajaa... Joo, ei houkuttaisi maksaa. Jos en keksisi parempaakaan lahjaideaa, saattaisin kummiskin osallistua. Onhan siitä anopille iloa. Oikeastaan antaisin miehen päättää, hänen äitinsähän se olisi.

Nosta kissa pöydälle ja kysy suoraan, miksi teitä ei kutsuttu mukaan "olisimme mielellämme tulleet".

"sad"
Voisin osallistua anopin matkaan, varsinkin jos kyse pyöreistä vuosista, mutta musta tuntuis silti pahalta, ettei meitä olisi mukaan pyydetty, kun koko muu perhe lähtisi.
Aika erikoista...

"vieras"
Tottakai mä osallistuisin. Ajatellaan että anopin matka maksaa 400 €- kaksi perhettä, a 200 € kummaltakin. Mitä merkitystä sillä on että mun veli perheineen lähtee mukaan maksen oman matkansa?

"sad"
[QUOTE="vieras";24667528]Edelleen, pitäisikö sun ja miehesi maksaa myös sisarusten matkaa vain pelkästään kolmasosa anopin matkasta? Miksi se on törkeää, jos anoppi pääsee ilmaiseksi matkalle lahjana? Ainakin saisitte osallistua lahjaan joka on anopille varmasti mieluinen, eikä tarvitse miettiä, mitä sille hankkii :) Jos tuntuu liian kalliilta niin ehdota, että annatte jonkun x summan rahaa sitä varten tai ilmoita, että teillä on jo lahja.[/QUOTE]

No musta se on törkeää, ettei ole pyydetty mukaan. Ei se pointti minusta ole se raha, vaan toi tilanne: maksakaa kustannukset kun ME viedään anoppi ihanalle lomalle meidän kanssa.

rhrhy
No valota nyt ap hieman teidän sukulaisuussuhteita. Minkälaiset välit teillä on? Tuliko tämä täytenä yllätyksenä, että teitä ei kutsuttu mukaan matkalle? Mistä se voisi johtua?

"vieras"
Jos on tasavuosista kyse ja 200 euron lahjaan on varaa, niin osallistuisin. Olisin vieläpä todella tyytyväinen, että muut sukulaiset lähtevät anopin seuraksi matkaan. Sittenhän tuo vasta kalliiksi tulisi, jos joutuisi itse lähtemään anopin matkapaimeneksi.

Tosin olisivat voineet kyllä pyytää teitäkin mukaan, mutta ehkä pyytämättömyyteen on joku syy. Porukkajuttuja on vaikea järejstää siten, että ne sopisivat kaikille. Moni juttu jää järjestämättä pelkästään sen takia, kun halutaan kaikki mukaan.

Liilis
Mä voisin niin kuvitella meidän perheeseen saman tilanteen. Mieheni siskot tekee juuri tämmösiä tempauksia. En maksaisi matkaa, vaan olisin muka yllättynyt asiasta ja voivottelisin, että me ollaan jo lahja hankittu.

En muuten ihmettelisi yhtään, vaikka anoppi olisi jotenkin matkaa vastaan, mutta kun joku nuoremman polven nainen on tämmösen matkaidean päähänsä saanut, niin anoppihan viedään ulkomaille vikinöistä huolimatta.

Oma tarina on se, kun miehen siskot oli sitä mieltä, että anopin (heidän äitinsä) on vaihdettava autoa. Vanhassa autossa ei mitään vikaa. Kolmestaan menivät autokauppaan ja siskot valitsivat auton, puhuivat anopin ympäri, anoppi tyhjensi säästötilinsä ja pian oli uusi auto tulossa. Myöhemmin anoppi puhui, että ei hän olisi autoa halunnut, mutta ei osannut sanoa tarpeeksi selvästi.

"vieras"
[QUOTE="sad";24667665]No musta se on törkeää, ettei ole pyydetty mukaan. Ei se pointti minusta ole se raha, vaan toi tilanne: maksakaa kustannukset kun ME viedään anoppi ihanalle lomalle meidän kanssa.[/QUOTE]

Kieltämättä tulee mieleen pisteidenkeruu, sitäkin harrastetaan. Voidaan sit hehkuttaa ja muistella "mamman" kanssa vietettyä aikaa johon te ette sisälly. Kukaan ei muista teidän rahallista osallistumistanne koska ette olleet paikalla. Sellainen pikko jippo. :) Jos joku sanooo et ei senyt noinoo, niin kyllä se vaan on. Meidän suvussa on ollut aikoinaan tuollainen perinne kahden ystävysminiän toimesta.

"vieras"
[QUOTE="vieras";24667729]Jos on tasavuosista kyse ja 200 euron lahjaan on varaa, niin osallistuisin. Olisin vieläpä todella tyytyväinen, että muut sukulaiset lähtevät anopin seuraksi matkaan. Sittenhän tuo vasta kalliiksi tulisi, jos joutuisi itse lähtemään anopin matkapaimeneksi.

Tosin olisivat voineet kyllä pyytää teitäkin mukaan, mutta ehkä pyytämättömyyteen on joku syy. Porukkajuttuja on vaikea järejstää siten, että ne sopisivat kaikille. Moni juttu jää järjestämättä pelkästään sen takia, kun halutaan kaikki mukaan.[/QUOTE]

Samaa mieltä. Tietysti, jos normaalisti tehdään kaikkea porukalla ja on läheiset välit, voisi kummastuttaa miksei pyydetty mukaan, mutta itse en loukkaantuisi jos sattuisi omalle kohdalle.

"vieras"
[QUOTE="vieras";24667779]Kieltämättä tulee mieleen pisteidenkeruu, sitäkin harrastetaan. Voidaan sit hehkuttaa ja muistella "mamman" kanssa vietettyä aikaa johon te ette sisälly. Kukaan ei muista teidän rahallista osallistumistanne koska ette olleet paikalla. Sellainen pikko jippo. :) Jos joku sanooo et ei senyt noinoo, niin kyllä se vaan on. Meidän suvussa on ollut aikoinaan tuollainen perinne kahden ystävysminiän toimesta.[/QUOTE]

Samaa ajattelin. Matkan jälkeen sitten esitellään kuvia, "tässä me ollaan anopin kanssa lomalla, annettiin sille matka synttärilahjaksi (ollaan niin ihania!)", ja unohdetaan sopivasti mainita, että matkan maksamiseen osallistui muitakin.

"vieras"
Voisin osallistua vain omaan osuuteeni anopin matkasta. Ei tarvitsisi miettiä sitä lahjaa ja jos miehellä sisaruksia olisi, niin tuskinpa haluaisin samassa porukassa matkustella, puhumattakaan anopin seurasta :LOL:

"Pikkuinen Jättiläinen"
Sanoin tuossa aiemmin, että meidän perheessä noin on toimittu, mutta kyllä se on aina mennyt niin että ensin on sovittu ketkä osallistuu lahjaan ja vähän sen mukaan katsottu mitä sillä saa ja kuka lähtee matkakaveriksi. Ap:n tapauksessa tuo pyyntö osallistua lahjaan on siinäkin mielessä tökeröä, että matka on jo varattu eli on päätetty lahjan arvo.

Oikein jos alkaa ärsyttämään niin viette anopin toiselle (paremmalle) matkalle itse ;)

"vieras"
Jos toi ois meidän suvussa erään perheen tekemä, niin kuvio menis niin että käytännössä tahtovat itse reissuun ja anopin mukaan lastenvahdiksi, että pääsevät itse rälläämään ja viettämään kahdenkeskeistä aikaa.

Keksivät sit tämmöisen kätevän keinon maksattaa siitä vielä osa muilla kuin että annetaanpa tämä lastenlastenvahtimismatka anopille synttärilahjaksi ja pyydetään vielä muita sukulaisia osallistumaan tähän lahjaan rahallisesti.

Yhteistyössä