Osallistuisitteko juhliin jossa tiedätte, että alaikäiselle (15v) tarjoillaan alkoholia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Siri.
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

Siri.

Vieras
Ja kyseessä siis ns. bileet, ei mitkään yo- juhlien alkumaljat vaan koko yön kekkerit joissa alkoholitarjoilu. Menisitkö ko. bileisiin jos tietäisit, että joukossa alaikäinen joka juo luvan kanssa?

Itseäni tämä "järjestely" hirvittää ja ihmetyttää siinä määrin, etten kahden lapsen äitinä voi semmoisessa olla mukana... Olenko sitten hirveä nipo, en tiedä, mutta tällainen olo nyt joka tapauksessa on.

Mitä tarkoittaa juominen luvan kanssa? Juo alkumaljan luvan kanssa, juo itsensä kaatokänniin luvan kanssa vai siitä välistä? Mitä? Se alkumaljailu ei minua kiinnostaisi yhtään vaikka antaisivatkin.

Riippuu tarjottavan alkoholin määrästä, sekä siitä, millaisessa suhteessa alkoholintarjoaja on tähän 15-vuotiaaseen. Jos kyseessä on vaikka lapsen omat vanhemmat ja he antavat 15-vuotiaan nostaa tervetuliaismaljan, vaikka se alkoholia sisältäisikin, pitäisin sitä heidän ratkaisunaan.
Ja katsoisin sen olevan ( vaikka periaattessa laitonta onkin ) heidän vastuullaan.

Mutta jos taas olisin juhlissa, jossa annettaan omien ja toisten alle 15-vuotiaille vapaat kädet viinan suhteen, sitä en hyväksyisi. Itse voisin sellaisiin juhliin kyllä mennä, mutta kellekään alaikäiselle en siellä kaljaa kaatelisi, enkä moisiin pirskesiiin omaa lastani päästäisi , jos hän olisi 15v ja en itse olisi juhlissa läsnä.

Yhteistyössä