Osake lahjaksi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Milanna85
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Kotimaisessa lomaosakekohteessa käydessä huomasin että ihmiset yrittävät päästä osakkeitaan eroon onnistumatta, kulut vaan juoksee. Niistä ei oikein pääse edes eroon edes ilmaiseksi antamalla. Sama tapahtunut golfosakemarkkinoilla.

Me olemme tälläkin hetkellä kylpylälomalla osakkeessa. Itse sain lahjaksi. Onhan tästä kuluja. 350€/vuosi on kiinteät kulut ja lomaviikko maksaa n. 100€. Pari kertaa vuodessa pääsemme 5 henkeä ja koira lomalle. Eli viikon loma osakkeessa maksaa n. 300€/viikko. Hienoja ja hyvinvarusteltuja kohteita. Kohtuullinen hinta mielestäni.

Itse en olisi sijoittanut sitä 8000€, mikä tällä hetkellä osakkeen hinta olisi. Muttta näin lahjana saatuna ihan ok.

Lapselle voisi kyllä harkita jotain tuottavaa..

[QUOTE="Daa";30763398]Niin silloin tällöin olette saaneet käyttöön. Onko vähän eri asia kuin omistaa sellainen.[/QUOTE]

Jos rahaa olisi enemmän ja sellaisen kesäviikoksi saisi edulliseen hintaan (ei siis alkuperäishintaan), niin voisin harkitakin. Kyseisessä paikassa voisin kesäviikon viettää ja varmuudella sen saisi vuokrattua eteenpäin huomattavasti kuluja suuremmalla summalla. Tosin tyytyisin vähän pienempikokoiseen, parissa erilaisessa olemme olleet, nuo on työn kautta virkistyskäyttöön haettavia tiettyihin aikoihin - niistä joutuu kuitenkin maksamaan itse vähän enemmän kuin mitä vastike on.

Lomaosake itselle sopivaan aikaan haluamastaan paikasta on ihan varteenotettava vaihtoehto, jos ei halua sitoutua sen enempää loma-asumiseen. Mutta en oikein ymmärrä niitä rupuaikaan omistettavia viikkoja jostain mökistä jossain korvessa, tosin niitä kaupataan sillä, että saa vaihtomahdollisuuden vaikka ulkomaille. Ihmettelen vaan, mistä riittää niitä vaihtoja hyvään paikkaan parhaaseen sesonkiaikaan?

Yhteistyössä