osaisko joku neuvoa ulosottoasiassa.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja :/
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

:/

Vieras
meitä on 5 henkinen perhe. minulla itselläni on ulosotossa alle 5000€. minulla ei ole muuta omaisuutta kuin puolet tontista ja asunnosta.

Viime syksynä sovin käsittelijän kanssa että nyt keväällä aloitan lyhennyksen vaikka 200€kk kun olen opiskelija ja lasten takia suojavaste niin suuri etteivät ole voineet suoraan ottaa rahaa minulta.

käsittelijä oli vaihtunut vuodenvaihteessa ja yhtäkkiä tulee puolisolle kirje asian kuulemisessa ,että ulosmitataan koko asunto minun velkani takia. soitin uudelle käsittelijälle ja kysyin kuinka kävi tämän edellisen sopimuksen kanssa..eivät he tähän enää suostu kestää ihan liian kauan.

Nyt toivovat että puoliso maksaa tuon minun velkani jos haluaa jäädä tähän asumaan, muuten koko asunto myydään. tai vaihtoehtoisesti jos puolisolla ei ole varaa maksaa voidaan puolet myydä jollekkin ulkopuoliselle, jolloin talon omistaisi puolisoni ja joku tuntematon.

Järkyttävää! Ottaisin yhteyttä voutiin eli ulosottomiesten pomoon ja yrittäisin neuvotella uutta sopimusta. Jos suostuisivat siihen jos vähentäisit enemmän kuussa. Eli sinuna keskeyttäisin opiskelun ja menisin töihin, kunnes velka on maksettu. Saisit lyhennettyä nopeammin velkaa.

Yhteistyössä