Osaisko joku auttaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mietiskelijä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mietiskelijä

Vieras
Tilanne on tämä; Olemme eläneet lapseni isän kanssa avoliitossa, nyt hän on ihan virallisesti muuttamassa kotiinsa asumaan, elikkä kyseessä on asumusero. Haluamme ottaa etäisyyttä jotta suhteemme kulku mahdollisesti kääntyisi parempaan suuntaan. Mieheni on irtisanonut omalta osaltaan vuokrasopimuksen ja minä jään lapsen kanssa asumaan nykyiseen asuntoomme ja vuokrasopimus on minun nimelläni ainoastaan. Kysymys kuuluukin että tuleeko meidän ilmoittaa tilanteesta jonnekkin? Koska tarkoitus olisi todellakin vain ottaa hiukan etäisyyttä ja kun asiat on paremmin palata taas yhteen. Mies tulee näkemään lastaan päivittäin jne. Onko kellään kokemuksia?

Kelaan pitää ilmoittaa olosuhde muutos ja isännöitsijän kuuluu tietää ketä talossa asuus. Eli noihin kahteen paikkaan ainakin kuuluu ilmoittaa. Muista syista/ilmoituksista en tiedä.

Alkuperäinen kirjoittaja MS:
Kelaan pitää ilmoittaa olosuhde muutos ja isännöitsijän kuuluu tietää ketä talossa asuus. Eli noihin kahteen paikkaan ainakin kuuluu ilmoittaa. Muista syista/ilmoituksista en tiedä.

Isännöitsijä tietää tietysti, koska vuokrasopimuksessa on enää minun nimi.

Siis lähinnä mietin että eikait tästä tarvi minnekkään soskuun ilmoittaa, siis kun en minä ole mitään elatusapuja hakemassa, ja välit tuohon mieheen on sikäli ok että häntä en aio millään tavalla estää olemasta lapsensa kanssa..siis että riitaantua tässä ei ole tarkoitus, vaan lähinnä ottaa etäisyyttä ettei asiat muutu pahemmaksi..

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Siis lähinnä mietin että eikait tästä tarvi minnekkään soskuun ilmoittaa, siis kun en minä ole mitään elatusapuja hakemassa, ja välit tuohon mieheen on sikäli ok että häntä en aio millään tavalla estää olemasta lapsensa kanssa..siis että riitaantua tässä ei ole tarkoitus, vaan lähinnä ottaa etäisyyttä ettei asiat muutu pahemmaksi..

Ei tarvitse.

Alkuperäinen kirjoittaja Rapanhapakko:
Jos saat jotain tukia, niin niille tahoille tietysti. Muuten ei tarvitse mihinkään ilmoitella. Mekin ollaan miehen kanssa kirjoilla eri osoitteissa, eikä siitä mihinkään olla raportoitu.

Just tota mä mietinkin, että kiva jos joku on oven takana kolkuttelemassa että miksi asutte eri osoitteessa. Siis kun ei tässä naimisissa olla. KElaan nyt on pakko ilmoittaa ihan sen asumistuen takia, vaikka kyllä mies ihan vapaaehtoisesti avustaa lasta koskevissa hankinnoissa muutenkin

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja MS:

Isännöitsijä tietää tietysti, koska vuokrasopimuksessa on enää minun nimi.

Eihän isännöitsijä automaattisesti ole sama kuin vuokranantaja... eli jos vuokrasopimuksessa on vain sinun nimi, ei se automaattisesti tarkoita että isännöitsijä asiasta tietää...

Alkuperäinen kirjoittaja Rapanhapakko:
Jos saat jotain tukia, niin niille tahoille tietysti. Muuten ei tarvitse mihinkään ilmoitella. Mekin ollaan miehen kanssa kirjoilla eri osoitteissa, eikä siitä mihinkään olla raportoitu.

Sinulta vielä kysyisin, että tietäisitkö miten tilanteeseen voi vaikuttaa se että jos lapseni isä viettää kuitenkin paljon aikaa täällä, nykyisin minun asunnollani, sen vuoksi että haluaa nähdä lastaan. Ja mahdollisesti öitäkin. Missä vaiheessa se lasketaan takaisin muutoksi, silloinko kun maistraatti ja posti saa sitten uuden osoitteen muutoksen.. Eli siis kun olemme keskenämme sopineet että takaisin paluu voisi olla ajankohtaista? En haluaisi kenenkään saavan käsitystä että nostan kelalta asumistukea vaikka mies täällä pyöriikin..koska mitäpä minä häneltä sitten vuokraa perimään, koska silloinhan hänet laskettaisiin virallisesti alivuokralaiseksi...kai?

Yhteistyössä