Osaisko joku auttaa - haluaisin virkata lipaston päälle kaitaliinan

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Osaan siis virkata jotain. Ongelma on se etten tajua kirjallisia ohjeita. En vaan oo jaksanu opetella. Koulu-aikoina inhosin käsitöitä ja nyt yli 30-kymppisenä vasta tajunnu että osaan jotain tehdä. Esim villasukkia oon kutonut. Mutta nekin äidin opastuksella.

Oisko jollain jotain yksin kertaista liinan ohjetta tiedossa? En mitään pitsihörselöä edes halua vaan jotain aika simppeliä.
Lipasto on aika pitkä että senkään takia ei mitään monimutkaista.

Ehdottaisin että kokeilet ns. ruutuvirkkausta, siinä ei tarvitse kuin tehdä pylväitä ja ketjusilmukoita. En nyt osaa sanoa mitään suoraa ohjetta, mutta käsityölehdistä ja kirjoista voit hyvin löytää helpon mallin.

Tämä näyttäs sen tyyliselle mitä etin, mut en tiedä miten tuon tekee. Eikä oo pakko olla just tuollanen vaan joku sinnepäin.
http://pelagia.vuodatus.net/blog/2125942/ken-kertoisi-mista-loytaisin/#comments

Noita kuvallisia virkkausohjeita on netissä jostain syystä vähän huonommin tarjolla kuin neuleohjeita, mutta esim. tästä paitamallista voi napata ruudun ohjeen: Naisen virkattu kesämekko | Neulevinkit | Harrastukset | Pirkka

Tai tästä: Virkattu kukkakassi | Neulevinkit | Harrastukset | Pirkka

Tai tästä: Virkattu kesäkassi | Neulevinkit | Harrastukset | Pirkka

Kaikki tuossa on siis ohjeet paitaan ja kahteen laukkuun, mutta ei se mitään, kun se ruutu ei muutu ollenkaan. Tehdään vaan suorakaitale. Tuosta viimeisestä ohjeesta olen virkannut paloja päiväpeittoa varten, ja se oli aika helppo.

[QUOTE="vieras";26538925]Osaan siis virkata jotain. Ongelma on se etten tajua kirjallisia ohjeita. En vaan oo jaksanu opetella. Koulu-aikoina inhosin käsitöitä ja nyt yli 30-kymppisenä vasta tajunnu että osaan jotain tehdä. Esim villasukkia oon kutonut. Mutta nekin äidin opastuksella.

Oisko jollain jotain yksin kertaista liinan ohjetta tiedossa? En mitään pitsihörselöä edes halua vaan jotain aika simppeliä.
Lipasto on aika pitkä että senkään takia ei mitään monimutkaista.[/QUOTE]

Kallamedia Ky sta löytyy, sekä virkkaus-,että neulontaohjeita muistin virkistykseksi. Osoitteesta löytyy myös videoituja neuvoja.

Yhteistyössä