Osaisikohan joku vastata (sairasloma asiaa)?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Miia
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Miia

Vieras
Siis olin itse ensin sairaslomalla sit viikonlopun vapaalla ja nyt tyttö kipeenä,riittääkö että ilmoitan tytön sairastumisen vai tarviiko mun käyttää sitä lääkärissä.Meilä siis esimies voisi sen kirjoittaa mut tuli mieleen että vaikuttaako tuo oma sairaslomani siihen..Se tiedän et jos oman sairauden takia joutuu olemaan pitempään saikulla pitää välissä lääkärissä käydä mutta mitenköhän tällasessa tapauksessa.. Kiitos vastanneille..

Ei vaikuta omasi siihen. Mutta pomo voi kuitenkin pyytää lääkärintodistuksen. Mutta soita ja ilmoita asiasta niin siinähän se selviää pitääkö olla todistus.

jos lapen sairaus kestää enemmän, kun se pomos kirjoittamat 3 päivää, niin siinä kohtaa tarttee viedä lääkäriin, joka kirjoittaa sitten lisää "lomaa".

Kaksi eri asiaa, sun sairaus ja tytön. Eli ilmoitus pomolle pitäisi riittää ... paitsi meillä ei riitä koska jo ekasta saikkupäivästä pitää toimittaa siaraslomatodistus työnantajalle. Eöi päivääkään ei voi olla pois töistä ilman sairaslomalappua, oli syy sitten oma sairaus tai lapsen.

Soitinkin töihin muttei esimies ollu paikalla ja sh osannu ihan varmaksi sanoa..Aina olen kumminki sen lapun vaan täytelly ja oh sit vieny eteenpäin,eli ei oo todistuksii tarvinnu.Luulen että nytkin näin ku ei kumminkaan omasta sairaudesta kyse,ja tyttö mahataudissa ettei huvittais lähtee lääkäriin kuskaa..

Joo meillä saa olla sen kolme pvää hoitovapaalla lapsen sairauden takia,sit joutuu palkattomalle vaik oliski lääkärintodistus sairaan lapsen hoidosta.Kerran käyny näin ku tyttö kovassa kuumeessa viikon,pakkohan se oli kotiin jäädä kun ei hoitoonkaan saa kipeenä viedä.Mutta onneks tosiaan pystyy edes tekee niin että ilmottaa vaan eikä pakosti tarvitse lääkäriin viedä.

Yhteistyössä