Osaisiko joku taas ottaa kantaa remonttiasioihin/vessan muovimattoon/urakoitsijan vastuuseen!?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "AaPee"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

"AaPee"

Vieras
Tilanne siis lyhykäisyydessään se, että kerrostaloasunnossamme tehtiin isännöitsijän tilaaman urakoitsijan toimesta homeenpoistotöitä. Siihen liittyi keittiön seinän alaosasta mikrobikasvuston pilaaman vanerin poisto - mikä käytännössä meni niin, että pintaa hiottiin ja urakoitsija totesi silmämääräisesti, että vaneri on uutta ja siistiä (mikrobikasvu todettu näytteellä). No, sitä en jaksa sen enempää enää miettiä. Mutta nyt huomasin vessan muovimatossa, seinälle noston kohdalla n.10 cm viillon ja pari pienempää kulumakohtaa, jotka ovat tulleet urakoitsijan poistaessa vaneria seinän toisella puolella.

Kysymys siis kuuluu, mikä on urakoitsijan vastuu tällaisessa tilanteessa?
Isännöitsijä ehdotti, että matto voidaan helposti liimata. Kestääkö sellainen? Ja onko se kosmeettisesti sellainen ratkaisu, joka minun pitää hyväksyä, kun kyse kuitenkin toisen tekemästä virheestä?

Kyseessä peltikasetti-wc. Näyttää myös siltä, että kun toiselta puolelta poistettiin vaneri ilman korvaamista uudella, on tuon vessan muovimaton takana tyhjä aukko. Tai siinä on villat, mutta ei mitään "kiinteää" materiaalia. Onko tämä "ok"? Jos haluamme joskus laatoittaa lattian ja seinän, niin eihän se onnistu ilman erillistä levyttämistä? Eli urakoitsija on joka tapauksessa aiheuttanut meille "monimutkaisemman" työn, jos ja kun joskus päätämme remontoida...

Ei tästä tullutkaan nopea kysymys, sori! :)

[QUOTE="...";28454921]Vahinko korjattiin, mutta korjattiinko vahingon aiheuttaja eli se mistä kaikki johtui vai onko kohta sama vaneri uudelleen homeessa?[/QUOTE]

Niin no, se on asia jota mä olen pari kuukautta miettinyt niin paljon, että en meinaa jaksaa enää ajatella. Mutta lisää taustaa valottaakseni; kyseinen wc on vuosia sitten vuotanut (edelliset asukkaat), ja korjattu yhtiön toimesta (ei tarkempia tietoja tallessa). Mitä ilmeisimmin keittiön puolen homeella on yhteys tohon vieressä olevan vessan vuotamiseen. Ja on ollut syytä olettaa, että kyseinen vika on aikanaan korjattu vähän puutteellisesti, minkä vuoksi hometta on ehkä päässyt syntymään. (Spekulaatioita...)

Mutta tiedätkö, kiitos että esitit tuon kysymyksen! Mä olen tavallaan pitänyt tota itsestään selvänä, että syykin pitää hoitaa. Mutta silti kaikki energia on mennyt homeenpoiston järjestämiseen, ja olen tainnut unohtaa vaatia yhtiötä selvittämään mistä kosteus on tullut! Tai olen oikeastaan olettanut, että muutama vuosi sitten kuivausta ei ole tehty riittävän hyvin. Mutta entä jos onkin, ja jos wc on alkanut vuotaa uudestaan? Kiitos, että sait miettimään tätä vaihtoehtoa!

Noista vastuukysymyksistä voi kysyä kuluttaja-asiamieheltä puhelimitse arkena. Jos asunnossa epäilet olevan edelleen kosteutta niin kysy isännöitsijältä voidaanko asuntoosi tehdä kosteusmittaus.

Yhteistyössä