Osaisiko joku selittää, miksi juuri kurahousut on niin hankala vaate lapsilla

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vm---84
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vm---84

Vieras
Muistan omasta lapsuudesta, miten usein oli vääntöä juuri kurahousujen pukemisesta! Ei muista vaatteista ollut vastaavaa. Enkä muista, että varsinaisesti se ulkona oleminen kurahousuissa olisi ollut kamalaa, mutta se pukeminen ja se kun oli pakko ne laittaa, niin aina vänkäsin vastaan, vaikka ei se mitään auttanut! Ja tuohon aikaan ei koulun alkaminen suinkaan tarkoittanut, että kurahousut olisi jätetty kokonaan pois, joten samaa vääntö jatkui kotona vielä pitkään kouluiässä. En ymmärrä, miten äidin hermot kesti, eikä antanut periksi!

Nyt olen huomannut, että oma lapsi (6v) ruvennut tekemään kotona ihan samalla tavalla... ei osaa selittää, mikä niissä on niin kamalaa, mutta kiukuttelee silti aina, kun pitäisi kurahousut laittaa.

Johtuisikohan siitä että kurahousut ovat äärettömän epämukavat päällä.

Epämukavuutta enemmän ainakin mua nolotti, koska ne on kuitenkin koululaisen mielestä "vauvojenvaatteet", mitä ainakaan mun vanhemmat eivät suostuneet tajuamaan. Ei oo kivaa, kun jossain metsäretkellä muilla lapsilla on vain saappaat ja itse on ollut pakko laittaa kirkuvankeltaiset kurahaalarit jalkaan.

Epämukavuutta enemmän ainakin mua nolotti, koska ne on kuitenkin koululaisen mielestä "vauvojenvaatteet", mitä ainakaan mun vanhemmat eivät suostuneet tajuamaan. Ei oo kivaa, kun jossain metsäretkellä muilla lapsilla on vain saappaat ja itse on ollut pakko laittaa kirkuvankeltaiset kurahaalarit jalkaan.

Miten mukavat kurahousut onkaan jossain metsässä. Hiki tulee kun vaatteet ei hengitä. En laita lapsilleni kuravaatteita muuta kuin jos vettä sataa kaatamalla, ja haluavata leikkiä kuralätäköissä.

Miten mukavat kurahousut onkaan jossain metsässä. Hiki tulee kun vaatteet ei hengitä. En laita lapsilleni kuravaatteita muuta kuin jos vettä sataa kaatamalla, ja haluavata leikkiä kuralätäköissä.

No on epämukavat, en tosiaankaan puolustele kurahousuja yhtään. Mut yritin sanoa, et varmasti suurempi syy kiukutteluun on tuo, että ne on isosta lapsesta lapselliset ja nolot. Ihan kokemuksesta tiedän, koska munkin oli vielä kouluikäisenäkin pakko niitä käyttää. Ei ne kotipihalla haitannut, mutta puistossa tai metsäretkellä tms olisin halunnut ottaa ne pois, koska siellä oli muita lapsia.

Yhteistyössä