Osaisiko joku minua auttaa?

Mä oon siis syöny teroluttia jo useamman kk:n ajan. ja nyt on pari kertaa käyny niin et tikutan oviksen pari pv pillereiden aloittamisen jälkeen, niinkuin tässäkin kierrossa aloitin terot kp15 ja ovisplussa kp 17 eli itse ovis joskus kp 18-19.. teroill mun kierto on ollu 28 suurin piirtein, mutta mietinpä taas vaihteeksi että jääkö tuo luteaali liian lyhyeksi jos ovis kp18-19 ja kierto sen 28pv..? jotenki tuntuu et nuo saakelin terot estää koko raskautumisen.

Lugestroneissa eli kanssa keltarauhashormonia on ainakin sellainen sääntö ettei missään tapauksessa saa aloittaa ennen ovulaatio vaan 3 päivää ovulaation jälkeen eli noin 4-5 päivää positiivisen ovulaatiotestin jälkeen. Muuten keltarauhashormoni estää munasolun irtoamisen. Luulisi, että Teroluteissa olisi sama sääntö. Keltarauhashormoni luonnollisessa kierrossahan alkaa muodostumaan vasta munasolun irtoamisen jälkeen ja lääkkeillä varmistetaan, että sen määrä on riittävä tukemaan mahdollisesti alkanutta raskautta ja ettei kohdun limakalvo ala rapistumaan liian aikaisin.

mulle terot määrättiin ovulaation jälkeen otettaviksi, pari kolme päivää oviksen jälkeen. ja jatkan niiden syöntiä alkuraskauden ajan eli teen raskaustestin kun olen 10 päivää syönyt ja jos plussaa, jatkan niiden syöntiä limakalvon ylläpitoon.

Aloittajan kannattaisi lääkäriltä kysellä tarkemmin miten kannattaa ottaa terolutia. Mun mielipide on ettei missään nimessä ennen ovulaatiota.

Kiitos paljon vastauksista :) No lääkäri oli sitä mieltä et kp 15 aloitus, että kierto säännöllistyy. Ja siis sen oon tiennyt et ne voi aloittaa ennen o-plussaakin, mutta eniten hämää tää lopetus, ku oon ymmärtänyt et terot tuottaa väkisin menkat, ja sit jos ovis tapahtunu just kp 18-19 ja kierto 28 nii luteaali ei ois ku sen 9-10 pv onko se liian vähän? Voinko syödä niitä teroja enemmän ku 10 vaikka ootas 12-14 turvaksi? Heitän nuo v***n terolutit ikkunasta pihalle, ku ei niistä oo ku pään vaivaa ja jos tahtois saaha reseptin kirjoittaneen lääkärin mielipiteen johonki nii sais odottaa 2kk soittoaikaa. Joten siis suurkiitos teille jotka jaksatte lukea ja kertoa omat kokemuksenne! :)

Taidanpa siis popsia pari siihen päälle niitä. Olis niin ihana kokeilla ihan luomu kiertoa, nyt ku on saanu ovis plussanki parissa kierrossa, mut toisaalta taas tietää et sit se venyy taas pitkäksi.. Mut ku ei nää terotkaan enää kivalta tunnu. Kiitos taas mieleni rauhoittamisesta :)

Mutta kannattaisi silti vielä yrittää kysäistä gynekologilta mielipidettä mahdollisimman pian, jos te kerran vauvaa yritätte. Eipä ovisplussasta ole hyötyä, jos Terot estää irtoamisen joka tapauksessa...Miksi sulla ei kokeilla clomeja? Ne kypsyttäisi munasolun aikaisemmin, niin pystyisit terot aloittaa oikeaan aikaan ja luteaalivaihekin jäisi pidemmäksi?

Popsi vaan ohjeen mukaan, jos tarkoitus on saada kierto säännölliseksi ja normaalin mittaiseksi. Muutama kierto saattaa mennä "hukkaan", mutta se on pitemmällä tähtäimellä hyvä asia. Noudattamalla annettua ohjetta parannat mahdollisuuksiasi raskautua ilman lääkkeitä, jos Terolutit toimivat sinun kohdallasi kiertoja normalisoiden. Ovis tulee kyllä Teroista huolimatta, jos on tuloillaan. Oma keltarauhanen puolestaan pitää huolen vuodon alkamattomuudesta, jos raskaus alkaa. Ole siis huoleti. Lääkärillä on perusteet tuohon saamaasi ohjeistukseen ja sinun tehtävä on noudattaa sitä. Kärsivällisyyttä ja plussatuulta!

Yhteistyössä