osaatteko te kaikki käyttää tietokonetta, digikameraa yms laitteita?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tollo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tollo

Vieras
mä osaan tasan tarkkaan laittaa tietskarin päälle ja pääsen tänne nettiin. ja tekstinkäsittelyä tuli käytettyä opiskeluaikoina, mutten varmaan muista enää mitään. mutta siis kun puhutaan sähköpostin liitetiedostoista, muistitikuista, valokuvien siirtämisestä kamerasta koneelle tai vaikka jos pitäis laittaa joku kuva facebookiin niin mä en edes käsitä enää mistä puhutaan...

Mun tähän asti hienoimmat suoritukset oli digikuvien siirto koneelle ja yhden kuvan lähettäminen sähköpostina...

Digikameran piuhan kun kytkee koneeseen, se kysyy, kopioidaanko. Siihen sitten vastasin joo ja olin kovin ylpeä, kun kuvat meni koneelle. ;)

Kieli keskellä suuta kokeilin yhden kuvan lähettämistä, onnistuikin, mutta meni perille ihan hervottoman isona. En tiedä, miten menisi pienempänä. Noloa kyselläkään mistään, kun kaikki olettavat, että tällainen alle kolmekymppinen tietenkin osaa...

Alkuperäinen kirjoittaja apsi:
Mun tähän asti hienoimmat suoritukset oli digikuvien siirto koneelle ja yhden kuvan lähettäminen sähköpostina...

Digikameran piuhan kun kytkee koneeseen, se kysyy, kopioidaanko. Siihen sitten vastasin joo ja olin kovin ylpeä, kun kuvat meni koneelle. ;)

Kieli keskellä suuta kokeilin yhden kuvan lähettämistä, onnistuikin, mutta meni perille ihan hervottoman isona. En tiedä, miten menisi pienempänä. Noloa kyselläkään mistään, kun kaikki olettavat, että tällainen alle kolmekymppinen tietenkin osaa...

Kansalaisopistot järjestävät kursseja nimenomaan tällaisia tilanteita silmälläpitäen. Kannattaa mennä, jos vain pääset! Nykyään nimittäin monet työhakemuksetkin pitää täyttää sähköisinä lomakkeina, tai lähettää cv ja portfolio sähköpostin liitteenä.

Osaan perusjuttuja (juuri noita ap:n mainitsemia asioita pidän perusjuttuina) tietsikalla, mutta jos pitäs jotain monimutkasempaa tehdä, asentaa jotain vaikeeta tai tietää jotain semmosta syvällisempää, niin en kyl osaa.

Meiän digikameran taas tunnen läpikotaisin, ja oikeastaan ainoastaan mä sitä osaankin meiän perheestä käyttää. Mutta esim pleikkari on meillä semmonen vehje jota en osaa käyttää ollenkaan.

en mä tossa kamerassa koskaan ole mitään piuhaa nähnyt! :o mies on mulle monta kertaa näyttänyt vaikka miten musaa etsitään tai levyjä poltetaan muttei mulle vaan jää noi mieleen enkä osaa yksin sit tehdä enää mitään.

Ei suju kaikki, mutta tarvittaessa oppisin kyllä nopeasti. Mun mies on insinööri ja tietysti "omii" heti kaikki laitteet, tutkii, asentaa, säätää...Mulla on niin paljon hommaa kotitöissä ja lapsen kanssa touhutessa, joten en oikein ehdi/jaksa perehtyä kaikkiin laitteisiin ja käyttöohjeisiin. niinpä turvaudun aina miehen apuun kun tarvitsen jonkin hankalamman asian hoitaa. Hassua tässä on se, että töissä ollessani mun vastuulla oli meidän työpaikalla käytössä olleet tietokoneohjelmat, koulutin muita niiden käytössä, selvittelin ongelmatilanteet jne.

Mä hoidan kaikki muut vempeleet ja hälpättimet, asennukset, käytön ja opastuksen mutta mies saa asentaa ja miettiä musiikintoistolaitteet ym viritykset, mulle riittäisi perusperusmankka :D

Uusimmat

Yhteistyössä