"amaryllis"
Osaan, käytän joka päivä töissä kirjakieltä kirjeissä, kaavakkeissa yms., joten ne on syytä osata.
Muut?
Muut?
Ma kans puhun tyossani Englantia aina ja ma kans luulen , etta se jotenkin vaikuttaa mun Suomeen ja lauseiden rakenteluun.Alkuperäinen kirjoittaja Isämies;26333420:En kyllä mieti kirjoittaessani kielioppia oikeastaan lainkaan ja uskonkin rikkovani kielioppisääntöjä ihan päntöimenään. Työssäni käytän lähinnä englantia, joten erilaiset anglismit hiipivät varmaankin tahtomattani myös käyttämääni suomenkieleen.
Suomen kieli kirjoitetaan erikseen.Alkuperäinen kirjoittaja Isämies;26333420:Työssäni käytän lähinnä englantia, joten erilaiset anglismit hiipivät varmaankin tahtomattani myös käyttämääni suomenkieleen.
Aivan oikein. Mutta eikö silti kirjoiteta suomenkielinen (yhteen siis)?Suomen kieli kirjoitetaan erikseen.
Pikkukaupunkilainen on yksi sana , eika suinkaan pikkukapunkil ainenSuomen kieli kirjoitetaan erikseen.
Minä kirjoitan edelleen vanhanaikaisesti 'suomenkieli', koska tuo Suomen kieli herättää mielikuvan jostain tyypistä, jolla on kieli suussa.Suomen kieli kirjoitetaan erikseen.