Osaako teistä kukaan tulkata unia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ZZZZZ
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Z

ZZZZZ

Vieras
Olen nähnyt viimisen puoli vuotta vain ja ainoastaan erittäin ahdistavia unia, painajaisia siis. Aina kaikissa unissa jännitän, pelkään, pakenen, jään johonkin jumiin, jokin hajoaa, menetän lapseni tai mieheni, joku haukkuu minut pataluhaksi tai minä olen silmittömän vihainen jollekin...siis AINA VAIN tällaista.
En muista, milloin viimeksi olisin nähnyt hyvää unta. Jos "meinaan nähdä" hyvää unta, esim. tapaan viimein jonkun, jota olen hullunlailla odottanut ja juuri kun olen häntä halaamassa/suutelemassa, herään. En ikinä ehdi nähdä sitäkään mukavaa. Sekin on ahdistavaa, jopa vielä hereilläkin.
En näistä unista perusta sen enempää, mutta en varmaankaan nuku kovin hyvin, sillä öisinkin saatan herätä siihen, kun sydän jyskyttää kamalasti ja olo on ihan hirveä...!
Mistä ihmeestä nämä unet tulevat???
Olen kyllä hyvin väsynyt pienten lasten äiti ja elämäntilanteemme on erittäin raskas ja epävarma. Siinäkö syy näille?
En mielestäni stressaa ja murehdi tätä elämäämme näin päivänvalossa juurikaan, osaan ajatella positiivisesti ja hyvät suunnitelmat meillä kuitenkin on, vaikkakin paljon isoja asioita on vielä auki.

En ole mikään oikea unientulkitsija, mutta voin kertoa oman näkemykseni tästä unesta.
Pakeneminen johtuu siitä, että koet epävarmuutta elämässäsi ja haluat asioiden olevan toisin... umpikuja kuvastaa sitä, ettet kuitenkaan pääse asiassa eteenpäin, etkä löydä ratkaisua pulmaan. Se että sinua haukutaan unessasi kuvastaa sitä, että itsetuntosi on aika sekaisin ja odotat itseltäsi ehkä enemmän mihin sinulla on voimavaroja. Olet väsynyt, niin kuin kerrotkin lopuksi ja vihainenkin siitä, että unelmaelämä jota odotit ei olekaan sitä mitä nyt tämä arki oikeasti on. Sitten nuo suutelu-unet... onko sinulla vanhaa suolaa janottamassa tai jokin entinen parisuhde jäänyt ikäänkuin kesken? Mieti elämää taaksepäin ja tee ratkaisusi.
Ja tosiaan normaalisti tulkitsen vaan omia unia. Unet on aivojen lähettämää viestiä alitajunnasta. Niillä ei ole välttämättä mitään tekemistä todellisuuden kanssa, ne vaan tulee kuviksi yöllä, kun se osa aivoja "lepää" joka päivällä valvetilassa estää noiden kuvien esiin tulon.

Alkuperäinen kirjoittaja HyacinthBucket:
Alkuperäinen kirjoittaja fanta:
Kukaan ei tahdo kuulla minun tulkintojani B)

Minä ainakin haluan, ellei ne loukkaa ap:ta :wave:

En minä oikeasti tietenkään osaakaan tulkita, enkä tahallani loukkaisikaan ketään. Minulla on itse asiassa se ajatus, etteivät unet varsinaisesti tarkoita mitään, tai ainakaan ennusta mitään =)

Alkuperäinen kirjoittaja Melukylän Mutsi:
Mulle voi tulkata, näin kauheen seksi unen ja vasta pelurina oli yle x:n peltsi :laugh: :laugh:

Miesrintamalla ollut viime aikoina vähän hiljaiseloa ja sinulle kelpaisi vaikka peltsi jo pahimpaan hätään :D

Kyllä mä voisin sen ottaa vaikka ilman hätääkin.. :D

Ja ihan totta, hiljaista oli kun en punaisia päinkään ajele. Tosi hyvä tulkkaaja olet! :flower: =)

En ole mikään oikea unientulkitsija, mutta voin kertoa oman näkemykseni tästä unesta.
Pakeneminen johtuu siitä, että koet epävarmuutta elämässäsi ja haluat asioiden olevan toisin... umpikuja kuvastaa sitä, ettet kuitenkaan pääse asiassa eteenpäin, etkä löydä ratkaisua pulmaan. Se että sinua haukutaan unessasi kuvastaa sitä, että itsetuntosi on aika sekaisin ja odotat itseltäsi ehkä enemmän mihin sinulla on voimavaroja. Olet väsynyt, niin kuin kerrotkin lopuksi ja vihainenkin siitä, että unelmaelämä jota odotit ei olekaan sitä mitä nyt tämä arki oikeasti on. Sitten nuo suutelu-unet... onko sinulla vanhaa suolaa janottamassa tai jokin entinen parisuhde jäänyt ikäänkuin kesken? Mieti elämää taaksepäin ja tee ratkaisusi.
Ja tosiaan normaalisti tulkitsen vaan omia unia. Unet on aivojen lähettämää viestiä alitajunnasta. Niillä ei ole välttämättä mitään tekemistä todellisuuden kanssa, ne vaan tulee kuviksi yöllä, kun se osa aivoja "lepää" joka päivällä valvetilassa estää noiden kuvien esiin tulon.

Vaikka olenkin väsynyt ja elämä on tällä hetkellä melko sekaisin, olen kuitenkin onnellinen. Parisuhde kunnossa ja ihana perhe. Rakastan äitinä olemista.
Tykkään kotitöistä.
Selvittämättömiä asioita on tainnut jäädä taakse aika paljonkin...tosin ei mitään suurempaa. Olen vain sellainen, että helposti vaikenen, jos joku minua loukkaa. Pyrin ymmärtämään toisia hyvin pitkälle. Itsetunto mielestäni minulla on hyvä ja tunnen olevani tasapainossa itseni kanssa, paitsi että arjessa tunnen monesti riittämättömyyttä. Tahtoisin pystyä paljon enempään, vaikka teenkin parhaani. Paraikaa opettelen lujasti sitä, että "ei tarvitse pyrkiä täydellisyyteen, riittää että on tyytyväinen".
Minua on hurjasti loukattu elämäni aikana, tosin pääasiassa pienillä asioilla. Mutta en nosta tällaisia koskaan jälkikäteen esille, annan olla. Tiedän, että nämä jossain määrin hiertävät. Päivälläkin.
Nuoruudesta on jäänyt eräs ihastuminen "pahasti kesken"...siis tiedän, etten tänäpäivänä kaipaa sitä alkuunkaan, tosielämässä. Se kuitenkin jäi silloin selvittämättä ja niin pahasti auki kuin auki voi jäädä. Nyt ajatellen et se oli vain sellaista nuoruuden hölmöilyä, mutta kesken se kuitenkin jäi ja se tulee uniin se henkilökin silloin tällöin.

Alkuperäinen kirjoittaja ZZZZZ:

Vaikka olenkin väsynyt ja elämä on tällä hetkellä melko sekaisin, olen kuitenkin onnellinen. Parisuhde kunnossa ja ihana perhe. Rakastan äitinä olemista.
Tykkään kotitöistä.
Selvittämättömiä asioita on tainnut jäädä taakse aika paljonkin...tosin ei mitään suurempaa. Olen vain sellainen, että helposti vaikenen, jos joku minua loukkaa. Pyrin ymmärtämään toisia hyvin pitkälle. Itsetunto mielestäni minulla on hyvä ja tunnen olevani tasapainossa itseni kanssa, paitsi että arjessa tunnen monesti riittämättömyyttä. Tahtoisin pystyä paljon enempään, vaikka teenkin parhaani. Paraikaa opettelen lujasti sitä, että "ei tarvitse pyrkiä täydellisyyteen, riittää että on tyytyväinen".
Minua on hurjasti loukattu elämäni aikana, tosin pääasiassa pienillä asioilla. Mutta en nosta tällaisia koskaan jälkikäteen esille, annan olla. Tiedän, että nämä jossain määrin hiertävät. Päivälläkin.
Nuoruudesta on jäänyt eräs ihastuminen "pahasti kesken"...siis tiedän, etten tänäpäivänä kaipaa sitä alkuunkaan, tosielämässä. Se kuitenkin jäi silloin selvittämättä ja niin pahasti auki kuin auki voi jäädä. Nyt ajatellen et se oli vain sellaista nuoruuden hölmöilyä, mutta kesken se kuitenkin jäi ja se tulee uniin se henkilökin silloin tällöin.

Sinulla on siis jäänyt juttuja selvittämättä ja ne tulee osin uniinkin. Sinua auttaisi enemmän kuin se, että tulkkaan untasi, että menisit jollekin ihmiselle juttelemaan menneestä (nla th?)ja kävisitte sitä läpi, ei asioita tarvitse puida loppuun sen ihmisen kanssa jonka kanssa ne jäi kesken... kun asiat on puhuttu halki, niin ne jättävät sinut unissa rauhaan. Hyvä, että olet onnellinen nyt. Älä silti liikaa vaikene, kun sinua arvostellaan.
Tsemmpiä b =) d

Yhteistyössä