Osaako miehesi ostaa sinulle lahjoja??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kyssäri
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

Kyssäri

Vieras
Meidän isäntä muistaa tosi hyvin aina mun merkkipäivät/hääpäivät...Mutta, lahjat sen sijaan on kamalia!! Tiedän että ajatus tässäkin asiassa on se tärkein, että toinen edes muistaa, ja en tietenkään ole miehelle sanonut etten pidä hänen lahjoistaan. Ennemminkin olen sanonut etukäteen että älä osta minulle mitään, kun en tarvi mitään. Ja sitten hän onkin tuonut kukkakimpun tai ruusun,mikä lämmittää minun mieltäni paljon paljon enemmän, kun miehen maulla ostettu lahja.
Itse yritän aina ostaa miehelle mieluisia lahjoja, enkä ensimmäistä kahvimukia mikä käteen sattuu :) (näitkäkin meillä kaapit täys jo )
Lahja voi olla siis todella halpakin, kuhan ostaja olisi panostanut siihen että se on saajalle mieluisa ja ehkä hyödyllinenkin.
Muistan ensimmäisinä seurusteluvuosina kun sain mieheltä joululahjaksi nanson yöpaidan..sellaisen ison telttamallisen kukkakuviollisen..mitä minun mummoni käyttää!!! Mies oli kyllä monesti nähnyt että pidän vain lyhyitä paituleita, tai boksereita ja toppi yöllä :)

Mainitse ennen jotain merkkipäivää "Voi, kun katselin siellä ja siellä kivaa semmoista", jotta miehesi tietää mistä olet kiinnostunut sillä hetkellä :) Ja pidä huolta, että hän myös kuulee toiveesi. Eihän kukaan voi ilman pientä vinkkiä tietää, mitä toinen toivoisi lahjaksi.

Meillä osaa ihan hyvin ostaa, ilmaisen niin selkesti "NYT KUN MINUN NIMIPÄIVÄNI ON 2 VIIKON KULUTTUA, VOISIN HALUTA ESIMERKIKSI UUDEN MARIMEKON PUSSILAKANASETIN, kiitos. Niin sen ananaskuvion. ". Ehkä vähän liiankin suoraa, mutta jotainhan se kuitenkin ostaisi.

Ja muiden antamista lahjoista ei pidä loukkaantua. Eivät ne miehet ajattelemattomuudellaan ja höpsöydellään mitään pahaa tarkoita. =)

Saa ostaa mutta kysyy kyllä mitä ostais ja ostaa sen koska muutenkaan en perusta hirveästi mistään lahjoista niin saatika että rahaa laitetaan johonkin täysin turhaan.
Hyvin on toiminut tämä järjestely

no eipä tarvitse osata kun se ei muista merkkipäiviä.
mä yleensä kerron sille mitä haluan ja MILLOIN siis päivistä pitää muistuttaa niin saan haluamani..
toki yleensä en kerro, koska rahallisesti tiukkaa ja mun tarpeet ei ole ensimmäisenä..

Meillä mies yleensä tuskailee noiden lahjojen kanssa hirveästi. Kauheasti yrittää panostaa, mikä on tietysti tosi herttaista (ja saa panostaakin kun ei ole mitään arjen keskelle kukkia tuovaa tyyppiä ). Mä olen vähän pyrkinyt helpottamaan tota tuskailua vihjasemalla suunnilleen mitä haluan/tarvin. Mies sitten yleensä löytää mulle mieluisen jutun (monesti menee vähän överiksikin ja mietin sitten pala kurkussa että kuinka hiivatin paljon tämäkin maksoi..... :xmas: ).

Meillä on tooosi helppoa saada mieleisiä lahjoja, kerron vanhemmille lapsille (13 ja 15) mitä haluan ja yleensä (varsinkin tuo 13v. tytär) lapset kiitettävästi delegoi isälleen lahjatoiveet :)

Meillä kanssa mies muistaa kaikki päivät hyvin. Se tykkää hankkia lahjoja ja rakastaa sitten vihjailla niistä etukäteen ja yleensä se pelottelee mua sillä lahjalla, niin, että hieman ahdistaa, mitä kauheutta se on ostanut. Ihan hauskoja lahjoja se oikeasti aina hankkii kumminkin.

Parasta on mun mielestä aina sellainen, jos lahjaan liittyy vaikka se, että se hieroo mua ja laittaa kynttilöitä, vie mua johonkin tai tekee jotain kivaa iltapalaa. En niinkään kaipaa lahjoja, mutta tykkään semmoisestä käytännön palvelemisesta.

Osaa ja ei osaa. Ottaa usein hirveen stressin mitä ostaa, sanonu etten tarvi mitään nii sit tulee yöpaitaa tai hajuvettä..niitä alkaa ole liikaa..kieltäny ostamasta niitä.
Sitten kun pyysin keittiöön yleiskonetta en saanut, miehen mielest sellaista ei voi ostaa lahjaksi.. :whistle:

Yhteistyössä