Osaako kukaan kertoa paljonko perhepäivähoitaja tienaa?

vieras
Silloin muutama vuosi sitten ku meinasin ruveta pph:si niin olis saanu 320e lapsi/kk ja sit se kulukorvaus oli 4,20e/päivä/lapsi. Ja neljä alle kouluikäistä saa olla hoidossa mut omat lapset lasketaan siihen mukaan mut niistä ei kyllä palkkaa makseta.
 
Pph
kouluttamattoman peruspalkka on n. 1040?/kk ja sitten lapsien mukaan tulee ne kulukorvaukset, jotka voivat hieman vaihdella.Ovat suunnilleen tuon 4?/päivä. Mutta kyllä ne ruokakorvaukset melkeimpä menee ruokiin.
 
pph ä-lomalla
Alkuperäinen kirjoittaja Pph:
kouluttamattoman peruspalkka on n. 1040?/kk ja sitten lapsien mukaan tulee ne kulukorvaukset, jotka voivat hieman vaihdella.Ovat suunnilleen tuon 4?/päivä. Mutta kyllä ne ruokakorvaukset melkeimpä menee ruokiin.
Koulutetun palkka 5% enemmän :)
Mulla jäi käteen 700? kuussa kun tein pph:n hommia. Päivät 9-12 tuntisia, siitä tuntipalkka n.3 ?... Jeee!!!
 
itsellä oli keväällä 2 kokoaikaista lasta ja palkka bruttona 720e + kulukorvaukset. Kyllä tarkkaan saa miettiä ruoka-asiat, jos meinaa tuon rahan saada riittämään. Kulukorvaus, kun pitäisi kattaa kaikki askartelutarvikkeet, ruoat, paperit (piirustus ja wc)
 
pph
kyllä se palkka on niin surkee että huh huh !! Ja siihen ei näytä ikinä parannusta tulevan. Tilikin sais mennä suoraan kauppaan, sinnehän se melkein menee, eipä paljon käteen jää.
 
vieras
Jos joku on aloittamassa Itä-Helsingissä/ Hesan keskustassa pph:na, täällä olis äiti joka tarvitsee lapselleen hoitajaa ensi keväänä. Olen valmis maksamaan normiliksan lisäksi vähän ekstraa hoitopaikasta, mikäli löytyy motivoitunut, lämminsydäminen ja lapsirakas hoitaja hyvällä hoitoympäristöllä (=siisti ja leikkimismahdollisuuksia tukeva koti)varustettuna!!!!
 
joopa joo!
ei toi palkka päätä huimaa!!mutta alan kuitenkin pph:si ensi syksynä..mulla on 2 omaa kotona eli voin ottaa 2 alle 7v ja yhden koululaisen..ja saan kuitenkin kodinhoitotuen,koska nuorimmaiseni on vasta 2v ensi syksynä..no,mun äiti myös pph ja aina ollu niin kauan kun muistan..
 
joopa joo!
ei toi palkka päätä huimaa!!mutta alan kuitenkin pph:si ensi syksynä..mulla on 2 omaa kotona eli voin ottaa 2 alle 7v ja yhden koululaisen..ja saan kuitenkin kodinhoitotuen,koska nuorimmaiseni on vasta 2v ensi syksynä..no,mun äiti myös pph ja aina ollu niin kauan kun muistan..
 
Itsekin suunnittelin pph-työtä.Olen koulutettu lastenhoitajaksi, mutta kun työaika on helposti se 6.30-17.30, sen jälkeen siivoat kotisi. Lisäksi jos omat lapset sairastavat, niiltä päiviltä ei saa palkkaa ja kyllähän ne sairastuvat kun on vieraitakin lapsia kotona. Ruokatuntiahan ei lasketa pph:lle eikä myöskään työajan lyhennyksiä. Jos sattuis oleen hoitolapset kipeenä, niin pitää mennä tekeen jonnekin leikkikentälle korvaavaa. Ihan sairasta ja just toll apalkalla!

Päätin hakea uuteen ammattiin mieluummin opiskeleen.

Sääli, näin vesitetään pph-paikat.
 
pph
Olen pph, minulle maksetaan kahdesta lapsesta kun hoidan omat tässä ohella. Palkka on n. 665e puhtaana käteen + kulukorvaukset jotka ei nekään kyllä kata tosiasiassa niitä kuluja. Ei tällä hankkimaan pääse
 
v
Alkuperäinen kirjoittaja Pph:
kouluttamattoman peruspalkka on n. 1040?/kk ja sitten lapsien mukaan tulee ne kulukorvaukset, jotka voivat hieman vaihdella.Ovat suunnilleen tuon 4?/päivä. Mutta kyllä ne ruokakorvaukset melkeimpä menee ruokiin.
Ei ainakaan Oulussa ole mitään peruspalkkaa. Minimipalkka on jotain 530?/kk joka kaupungin henkilöllä täytyy saada vähintään. Eli täällä ainakin palkka määräytyy lapsiluvun mukaan, reilu 300?/lapsi ja tosiaan jos yksi lapsi olisi vain niin palkka on tuon 530?.
 

Yhteistyössä