mut tuohan on jo lähellä.. mitä sä teit, kerro äkkiä..Alkuperäinen kirjoittaja Koodi:No mä sain siitä äsken taulukolla jotain 39600 + aloitussumma päälle. Ei taida olla sekään oikein, vähän heittää...
eiku A= ...jne (niin monta kaavaa esillä että kohta en osaa enää yhtää)Alkuperäinen kirjoittaja vieras:joo siis tämmöstä kaavaa oon käyttäny S= k*((1+i)^n -1)/(i*(1+i)^n (ymmärrätkö ilman suomennusta?)
Kyllä sen näin pitäisi mennä.Alkuperäinen kirjoittaja Koodi:En sitten virallisesti osaa näitä. Mutta jos ajattelee vuoden päästä menevää kustannusta, niin eikö se ole 1050, joka on nykyrahassa 1050/1,06 eli 990,56. Olen tosin luultavasti ihan hakoteillä.
Alkuperäinen kirjoittaja Koodi:Mutta puuttuuko tästä sulkeita, vai miksi tuo 5% jää tässä ikäänkuin ekalta vuodelta pois?Alkuperäinen kirjoittaja Työäiti:Musta muuten Koodin käyttämän kertoimen virhe siis on sen oleminen nurinpäin
1 vuosi = 1000e/1.06
2 vuosi = 1000e*1.05/1.06^2
Nää on kivoja, mutta aivot alkaa olla jumissa. Kumminkahan päin se menisi.... Tämä mun ekaksi ajattelemani tapa on työläämpi laskuteknisestiAlkuperäinen kirjoittaja Koodi:Joo, mä tulkitsin ton tekstin niin, että jo lähtötilanteessa menee huoltokulua. Ihan hyvä pointti. Hetkinen...Alkuperäinen kirjoittaja Työäiti:Niin ajattelin että ekana vuonna kulu oli 1000e. Mutta onko se vuonna 0 jo, vai vasta vuonna 1, minkä jälkeen on aina 1.05 kerroin edellisen vuoden lukemaan....Alkuperäinen kirjoittaja Koodi:Mutta puuttuuko tästä sulkeita, vai miksi tuo 5% jää tässä ikäänkuin ekalta vuodelta pois?Alkuperäinen kirjoittaja Työäiti:Musta muuten Koodin käyttämän kertoimen virhe siis on sen oleminen nurinpäin
1 vuosi = 1000e/1.06
2 vuosi = 1000e*1.05/1.06^2
vuonna 0 ei ole siis vielä ylläpitokulua?Alkuperäinen kirjoittaja Koodi:No noinhan se on oikein!