osaako kukaan antaa järkevää selitystä?

ensinnäkin hei :D

Uutena naamana,tuossa lueskelin osia jutuista mutta mahtoi olla niin paljon että ajattelin jos helpommalla näin löytäisi jonkun minua fiksumman joka asiasta tietäisi..

Elikkä tässä aika tarkalleen vuosi vauvaa yritetty miehen kanssa ja nyt kovasti kummastelen sellaista yhtälöä, että ennen yrittämistä ja yrittämisen alussa menkat olivat todella säännölliset.. korkeintaan päivän heittoja tuli.
Nyt yrittäessä sitten melkeinpä joka kuukausi olleet myöhässä kolmesta kymmeneen päivään... ?!

Ja nyt edellisellä otollisella ajalla kun oli mies reissussa eikä mahdollisuuttakaan yrittää, tulivat menkatkin päivälleen oikein...??

Kummastelin että oliko vain sattumaa vai löytyisikö joku järkevä selitys asialle..

Niin ja jos joku nyt jaksoin loppuun asti lukea niin kiitos etukäteen (ja takajalkaan :LOL: )
Ja taustatiedoiksi kerrottaanko vielä että minulla ennestään yksi, miehellä ei lainkaan ja yrittäminen ja odotus ollut kovaa ja kohta aika jo kenties hakeutua lääkärin juttusille...
 
Heip :)
Miulla sama juttu, kun alettiin yrittämään niin ennen aina niin säännölliset menkat muuttui epäsäännöllisiksi. Tosin sillä erotuksella, että ne on tulleet lähes joka kerta liian _aikaisin_, kp 19-24, kun ennen ollut ihan tasaisesti 26-28. En tiiä mistä tämä johtuu, oon yrittänyt netistä etsiä tietoa, mutta en ole keksinyt mitään selitystä.

Sinun kohdalla tulisi mieleen, että voisiko olla että hedelmöittyminen ja kiinnittyminenkin tapahtuu, mutta sitten se ei kestä kuitenkaan kiinni ja tulee ulos.. :| en näistä mitään tiedä, joten en osaa sen paremmin arvailla. Tavallaan samassa veneessä tässä ollaan!
 
mulla oli jotain ton tyylisiä ajatuksia itsellä, mutta ajattelin sitten että tavallaan vaan toivon niin kovasti.. siis kun joka kuukausi kuitenkin toivoo ja odotta että olisi tärpännyt..
Mutta sitten tuo yksi kuukausi välissä herätti kovasti hämmästystä kun tulivatkin ajoissa.

Saapi nähdä, nyt oli alkuviikosta parhaimmat päivät ja tuli kyllä oikein kovastikin taas yritettyä, että kohta voi taas jännittää ja odottaa :)

Mutta tosiaan kiitos kun vastasitte ja jos jollakulla on tietoa mistä saattaisi löytää lisää aiheesta..siis että mistä johtuu jos ja kun. niin tapahtuu, niin olisin tyytyväinen tiedoista.
 
"Aivan normaalisti alkaneista raskauksista noin 30% menee kesken. Nämä ovat ns. kemiallisia raskauksia eli nainen ei välttämättä ole edes tiennyt olevansa raskaana, vaikka kuukautiset ovat olleet myöhässä. Keskenmeno tapahtuu 3-4 päivää myöhemmin kuin kuukautisten pitäisi alkaa. Nämä varhaiset keskenmenot johtuvat siitä, että alkio on poikkeava tai ei kiinnity kunnolla kohtuun." http://www.avoin.helsinki.fi/laaketiede/S1.html

Tämmöisen löysin.. voisiko tuosta olla selitys?
 
itseasiassa googletin kaikkea mahdollista ja löysin tuon saman tekstin...
Nyt hieman omituiset fiilikset.. siis tavallaan helpottuneet kun oltiin molemmat jo isännän kanssa melko varmoja että ei tulla onnistumaan ikinä koskaan..
Ja tuohan viittaisi siihen suoraan että meillä on kovin hyvätkin mahdollisuudet onnistua, siis että ollaan jo onnistuttu niin sanotusti... eikö??
Kun isäntä oli jo varma että kaikki mahdollisuudet menny ja että onko turhaa lähteä etsimäänkään kummassa 'vika'
..tuo jo kertoo ehkä siitä kuinka kovin toivottu olisi meille se oma yhteinen pieni nyytti...
 
Alkuperäinen kirjoittaja hyrskylän muori:
mie en kyllä toisaalta usko tuohon varhaiseen keskenmenoonkaan jos siulla kerran joka kerran kuukautiset myöhässä. En jaksa uskoa, että joka kierrosta hedelmöitys tapahtuisi :|
Ja toisaalta jos hedelmöitys tapahtuisi joka kierrossa ja aina menisi kesken, silloin kohdussa olisi jo aika iso vika.......

 
Mulla on yksi vaihtoehto ongelmaan eli norm. sä jänskäät ja odotat tuleeko menkat vai oletko raskaana ja sen jännittämisen takia menkat myöhässä. Sit kun oli se kierto kun tavallaan tiesit ettet voi olla raskaana niin et jännittäny ja menkat tuli ajallaan.

Joka tapauksessa onnea yritykseen ja toivottavasti pian tärppää =) :flower:
 
Minun selitykseni myös on stressi. Stressi/jännittäminen/mikä tahansa muutos/yms. ovulaation aikaa myöhästyttää sitä ja sitämyöden kuukautisia. Ja myös ne menkat voi tulla myöhässä samoista syistä.

Tästä on keskusteltu muutaman työkaverin kanssa ja todettu, että näin on. Vähänkään painetta oviksen aikaan, niin jo tulee muutosta kiertoon.
 
Itse kallistun siihen mihin SiiriSisiliskokin eli stressiin.
Tämä vauvanyritys ja siihen liittyvät asiat voivat myöhästyttää ovulaatiota eli siirtää sitä ja näin aiheuttaa myös kuukautisten myöhästymisen.

Koska olette vuoden yrittäneet lasta ilman raskautta, niin kysyisin, että oletteko käyneet asian vuoksi lääkärissä? Milloin sinut viimeksi tutkittu gynekologilla?
Kyllähän kannattaa nyt selvittää ettei ne kuukautiset "oireile" jostakin muusta syystä, eli perusgynetarkastus olisi paikallaan ja muista kertoa vauvan yrityksestä.

Jos kuukautiskiertosi on nimittäin aina yli 35 päivää, voi olla ettet ovuloi ollenkaan, etkä luonnollisestikaan voi tulla raskaaksi. Siksi kannattaa selvittää mistä kierron venyminen johtuu ja voisiko asialle jotakin tehdä, saattaisi se raskauskin alkaa. Eihän sulla ole todettu mitään gynekologisia häiriöitä/sairauksia?

Enkä halua pelotella mutta tosiaan liikapitkillä kierroilla ei välttämättä ovuloi ja pakkohan se ovuloida jos meinaa raskaaksi.. mutta noitakin voidaan hoitaa, etenkin jos tuo johtuu stressistä tms. Paljon sun kierto on?
 
kiva kun jaksoitte vastailla..
niin,en minäkään tarkoittanut uskovani sitä että se nyt olisi joka kierrosta tärpännyt.
Aivan varmasti niillä kerroilla kun sen pari kolme päivää ollut myöhässä on ollut tekemistä stressin kanssa ja varsinkin se useimmiten esiintyvä kova toivominen ja odottaminen niitä pitkästyttävät...
mutta tuota pari kertaa tapahtunutta 9-10 päivää mietin että olisiko tosiaan voinut olla siitä mitä tuolla sanoivat että ei kiinnity sitten kuitenkaan..

vihreälle omenalle,
mulla oli vuosi ensimmäisen lapsen jälkeen solumuutoksia ja sitten leikattiin se syövän esiaste kohdunkaulalta.
Lekurit sanoivat että ei ole mahdotonta tulla raskaaksi vaan että voi olla hieaman työläämpää tuon leikkauksen jälkeen.. nyt papat ollut ok, mutta siksi siis nk. lapsettomuustutkimuksiin ei olla kiirehditty vaikka vuosi kulunut kun tiedossa kuitenkin oli että ei todennäköisesti ihan ekasta kierrosta onnistu..

ja se normaali kierto mulla ollut 28 päivää aika tarkasti.. siis siitä leikkauksesta (viisi vuotta sitten) saakka tähän yrittämiseen.. ja todellakin nytkun mies ollut reissussa niin niillä kerroilla kun ei ole ollut mahdollista niin on tulleet sen 28 päivän mukaan..
 

Yhteistyössä