Osaako joku selittää mulle nämä Kiloklubin energialaskelmat?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Avusta kiitollinen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

Avusta kiitollinen

Vieras
Heeii... en tajua näitä kiloklubin lukuja, osaisko joku tulkita mulle, tässä esim. tämän päivän luvut, mitä nämä tarkoittavat:

ENERGIALASKELMA Toteutunut Suositus
Ravinnosta saatu energia 1328 kcal 1850 kcal
Peruskulutuksen energia -1912 kcal -1964 kcal
Viikon keskimäär liikunta -320 kcal -320 kcal
Päivän energiavaje -903 kcal -434 kcal

En ymmärrä noita miinusmerkkisiä lukuja! Ja eikö tuo suosituskin ole aika paljon? Siis laihduttajalle? Mistä se repii nuo peruskulutuksen energiat ja energiavajeet?

Nuo miinusmerkkiset tarkoittavat siis sitä että oot kuluttanut tuon verran kaloreita tänään. Siis tuo liikunta ja peruskulutuksen energia. ...ja tuo suositus -434 on se kalorimäärä mihin sun pitäisi pyrkiä että laihtumista tapahtuu...vielä siis voit käyttää tuon -903:sen ja -434:sen erotuksen...

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Tulkita miten? Siis oot syöny vähemmän ku suositellaan ja energiavaje liian suuri

Mutta jos syön tuon energiavajeen verran, tulee siitä enemmän kuin suositus...?

...sinun tulee pyrkiä siis tuohon suositukseen eli että jää tuon verran miinukselle mitä on suositus... -434 !!! :)

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Ahaa... kiitos, nyt alkaa aueta! =)

Mutta eikö tuo 1800 ja risat ole aika paljon kaloreita laihduttajalle?

Itse en ole koskaan osannut syödä noin paljon kun laihdutan... En tiedä sitten, että siitäkö syystä paino ei sitten reippaasti laske :).

Tsemppiä sinulle. :)

Kiitos, pöö! :)

Mullakin vatsa ihan täynnä, eli taitaa kalorimäärä jäädä tälle päivää vajaaksi. Aika paljon saa syödä tuohon suosituskalorimäärään. Ja kun käytössä on paljon kuituja ja proteiinia, hyviä hiilareita, rehuja, ne on aika täyttäviä ruokia!

Yhteistyössä