osaako joku laskea??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "minävain"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"minävain"

Vieras
Tein kasvissosekeittoa
Suikalejuurekset painaa yht 540g (151,2 Kcal)
Kasvisliemikuutio 15g (43,5 Kcal)
Tuorejuusto 150g (375Kcal)
Vesi 7,5dl (0Kcal)

Jos syön keittoa esim. 300g, niin paljonko siinä on yhteensä kaloreita?

Menin itse jo niin sekaisin laskuissa, että mun on turha edes yrittää enää laskea... :D

Ei siitä sun laihduttamisesta tuollaisella räknäämisellä kyllä mitään tule. Eikä laihdutuskuurilla muutenkaan laihdu, koska kuurin päätytyttä paino nousee tietysti ennalleen, kun palaa aikaisempiin sapuskohin.

Juu, mä en ole laihdutuskuurilla, vaan pudotan ylipainoa pois. Tavoite pudottaa se ylipaino puolessa vuodessa ja vielä senki jälkeen syödä terveellisesti. Mä en ole oikeastaan koskaan osannu syödä terveellisesti, mutta nyt liityin ihan pari päivää sitten keventäjiin ja ajattelin ihan laskea, että paljonko ruuasta ihan oikeasti tulee kaloreita, koska aiemmin mulla ei ole ollut hajuakaan, että miten voin syödä terveellisesti.

Kalorit on noissa sulkeissa laskettu jo yhteen, eli ei ole per 100g vaan per se määrä, jonka olen jo edellä maininnut.

Suuret kiitokset vastauksesta!! :)

Onko palstoilla ketään muuta, joka on aloittanut elämäntaparemontin? :)

Ennen on netissä ollut sellainen palvelu, kuin virtuaaliravintola. Sinne sai lyödä omat päivän syömiset ja se kertoi, paljonko kaloreita tulee. Sieltä näki myös syötyjen hiilarien määrän.
Miksihän sitä ei enää ole? :(

mut miten toi on mahdollista jo jos pelkässä tuorejuustossa on 375 kaloria. :O okei ehkä poistun, tsemppiä aplle :D

No, sopalla on massaa yhteensä 540 g + 15 g + 150 g + 750 g = 1455 g eli 14,55 * 100g.
Energiaa on yhteensä 151,2 kcal + 43,5 kcal + 375 kcal + 0 kcal = 569,7 kcal.

Siis sadassa grammassa valmista keittoa on 569,7/14,55 kcal = 39 kcal. Ja 300 grammassa tietysti kolme kertaa sen verran eli vajaat 118 kcal.

No, sopalla on massaa yhteensä 540 g + 15 g + 150 g + 750 g = 1455 g eli 14,55 * 100g.

Siis sadassa grammassa valmista keittoa on 569,7/14,55 kcal = 39 kcal. Ja 300 grammassa tietysti kolme kertaa sen verran eli vajaat 118 kcal.

Ei pidä paikkaansa... vesi ei paina 1l=1kg kuin tietyn painoisena.

Ap, sun täytyy ensin punnita koko keitto jotta voidaan laskea tuo veden osuus.

[QUOTE="huoh";30457517]Ei pidä paikkaansa... vesi ei paina 1l=1kg kuin tietyn painoisena.

Ap, sun täytyy ensin punnita koko keitto jotta voidaan laskea tuo veden osuus.[/QUOTE]

Siis tietyn lämpöisenä piti kirjoittaa :D

[QUOTE="huoh";30457518]Siis tietyn lämpöisenä piti kirjoittaa :D[/QUOTE]

Ei taida löytyä AP:lta eikä sinultakaan niin tarkkaa vaakaa kotoa että saisi mitattua oleellista heittoa tuohon veden massaan, oli se sitten 4-asteista tai raanasta saatavaa noin 10-asteista tai edes 20- tai 30-asteista tai kiehuvaa. Mutta pitipä päästä pätemään...

Osa vedestä haihtuu keitettäessä eli valmiin keiton massa ei le tuo 1455g....

No anyway, sain ite laskettua loppujen lopuks jonkun suuntaa antavan määrän kaloreita (tosin keventäjien sivuillakin olis ollu kasvissosekeiton kalorit, mutta ku se oli tehty eri kasviksista ja siinä ohjeessa oli tuorejuuston sijasta kermaviiliä..)

Mutta kiitos silti kaikille! :)