Osaako joku laskea tän???

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vilppu"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
-569,6
Ja Jehnny TL korjaa ku saatan olla ihan väärässä.:D

Minäkin saan tuon -569,6

Omituinen merkintätapa silti tuo että
Murtoluvun perässä on sulkeet ilman että välissä on kertomerkki. Oletko itse sijoittanut luvut kirjaimien paikalle koska jos olet niin se selittäisi asia.

Eiku väärin meni, mutta haluisin koittaa uusiks:D

[QUOTE="vilppu";30470921]Oli valmis kaava mihin laitoin luvut ohjeitten mukaan[/QUOTE]

Nii jos sulla on vaikka a(b+c) niin siinä a:n ja sulkujen välissä on kertomerkki mikä kaavassa jätetään kirjoittamatta. Sitten kun sinä sijoitat siihen luvut niin se kertomerkki pitää kirjoittaa. Esim 2*(5+3)

[QUOTE="vilppu";30470932]Yritä vaan uudestaan :D[/QUOTE]

Tässä jo män ihan sekasin:

Toinen vastaus olis 0,582.:D

Ei oo mikään hyvä matikkapää.

Eiks tohon vitosen ja (7+2) väliin tule kertomerkki?

[QUOTE="vilppu";30470978]53
(7+10)potenssiin 2 - --- (7+2)potenssiin 2 =
5
noin on paperissa, noita potenssi kakkosia en tiedä mistä saa[/QUOTE]

:D no ei sitten pysyneet paikoillaan tässä....53 katkoviivan yläpuolella ja 5 sen alapuolella

Niin noista sulkeista.. Itselleni ei ollut outo merkintätapa, ja jos tutkii seuraavaa internetixin sivua niin ei näytä sielläkään pakolliselta, paitsi jos on esimerkiksi sulkujen sisällä itsenäinen miinusmerkkinen luku.

http://opinnot.internetix.fi/fi/muikku2materiaalit/peruskoulu/ma/ma3/3_yhtalot_ja_epayhtalot/03?C:D=iV2v.iSWl&m:selres=iV2v.iSWl

Ota kuva kännykkäkameralla. En suostu vastaamaan jos en ole varma alkuperäisestä laskusta. Jos ap näet ei ymmärrä merkintöjen yksityiskohtia (jos ymmärtäisi, osaisi myös laskea) niin laskua ei voi ilmaista luotettavasti foorumisoftalla.

Mä pysyn tossa mun ekassa vastauksessa.

Yhteistyössä