Osaako joku kertoa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja jellona86
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

jellona86

Uusi jäsen
29.12.2007
8
0
1
Heti alkuun anteeksipyyntöni jos tämä viesti on väärässä paikassa, olen uusi käyttäjä. :saint:

Elikkä...
Ollaan avomiehen kanssa yritetty puoli vuotta lasta. Ja nyt on menkat myöhässä 3 viikkoa, testejä olen tehnyt 4 ja kaikki näytti negaa, paitsi yks roskishaamu oli joukossa.
En enää edes usko raskauteeni vaan että menkat ois vaan jättäny yhen kuukauden väliin, koska selviä oireitakaan raskaudesta ei ole.

Kolme viime aamua on kahvin juonnin jälkeen tullut hurjan huono olo ja on pakko ollut mennä oksentamaan kahvit ulos. Ja tänä aamuna sama homma, ja testi tänä aamuna tehty ja negaa näytti sekin. Lämpö on pyörinyt tossa 36,6-37,4 välillä.
Myös päätä on särkenyt.
Eri testimerkkejä olen kokeillut.
En millään haluis mennä neuvolaan/lääkäriin testattavaksi, koska nekin tekevät sen aamuvirtsasta ja eihän se mitään näytä. ja muutenkin kammoan lääkäreitä ja laitoksia.. :(

Tänään lueskelin ja katselin että kahvin oksentaminen voi olla yksi raskauden oire.
En oo voinu sitä itselleni "aiheuttaa" toiveillani koska en tiennyt että sekin on yksi raskausoire.

Onko kellään ollut samanlaista?

T.Toiveilija

Onhan noita tapauksia että virtsakokeet ei vain kerro mitään raskaudesta eli negoja sais ties kuin kauan ja pitkään..etkö saisi verikokeeseen lähetettä? Se on varmin tapa. Onko kiertosi ollut säännöllinen aiemmin?

Juu, kierto on ollut jo monia vuosia se 30-31pv. Ja yhdessä vaiheessa jo toivoin että menkat olis alkanu et ois saanu ees jonkinlaista käsitystä tähän/uutta yritystä alulle.
Mä en noista lähetteistä käsitä mitään (olen todella huono menemään lääkäriin , sitten vasta kun on pää kainalossa niin voin mennä) :ashamed:

no ei kai siinä muuta tarvitse kun soitat omalle sairaanhoitajalles tms niin osaahan se sit neuvoa eteenpäin. Kerrot vain et ootte yrittäny lasta ja nyt ois kuukautiset myöhäs 3vkoa mutta testit ei näytä mitään ja menkkoja ei näy et saisiko lähetteen verikokeeseen. Osaa ne sieltä neuvoa sitten :)

siis onhan noita ollut. Ja on niitä pitkittyneitä kiertojakin. Se kun menee vain niin yksilöllisesti, eli toisilla ei vain raskaus näy pissatesteissä vasta kuin raskausviikolla 8 tai myöhemminkin. Joillain hormoonia erittyy niin kehnosti ettei pissatesteillä saa positiivista tulosta lainkaan ja ainoa luotettava on veritestaus. Mutta hyvinkin voit olla raskaana :)

Mut jos toi raskaushormoni erittyy hitaasti ni eiks se yleensä tarkota kohdunulkopuolista raskautta?
Ja nythän mulla on menossa toi 8rv (jos siis olen raskaana)
Mä oon lueskellu varmaan koko netin kohta läpi..

eli siis millon sul oli viimeks menkat? Ja ei se mun tietääkseni kyllä kohdunulkopuolista raskautta merkitse. Toisilla vain hormoonit erittyy huonommin ku toisilla. Ja siis mun käsittääkseni niitä on monia jotka on synnyttäny terveen lapsen vaiks ei oo r-testeis näkyny positiivista tulosta millään.. vaikea sanoa kun ei ole kokemusta.. ainoastaan se mitä monet o puhunu.

juu. no mut kuitenkin... jos se ois ton verkkoklinikan mukaan 7+0 (eli siin laskuris otetaan mukaan myös kierron pituus,toisin ku vauvan laskuris) niin voihan se olla et ei vain näy testeis.. kuten ei myöhemminkää välttämättä näy.. soittelet vain sille sairaanhoitajalle niin eiköhän se ohjeista kun sanot vain että tarvitsisit sen veritestin kun et voi olla varma ja menkat niin pahasti myöhässä.

Eip mitää :) toivotaan et ois se raskaus! =) Sitä itsekin täs odottelen, tosin vasta kp33 ja kierto sekaisin.. mutta katsellen :) tsemppiä sulle ja toivot. veritestin saat ja tulos ois sit mieleinen :wave:

Yhteistyössä