Osaa jotkut olla huvittavia

Varaston siivosin ja heitin kaikki pois mitä ei juurikaan koskaan ole tarvinnu, hyvääkin tavaraa oli mutta ronskisti heitin menee. :whistle:
Nyt on tilaa :D

Mikä mua huvitti niin nuo uudet asukkaat kanto sitä mukaa niitä mun viemiä tavaroita omaan kotiinsa :eek: :LOL:
Käveltiin vastakkain roskiksien kohdalla ja mitään eivät sanoneet.

Sitten tuli hetkenpäästä kysymään että oletko nuo rattaatkin viemässä roskiin, juu että en ole kun vielä tarvitaan. :LOL:

Mikäs siinä kun roskiin vein mutta kyllä oli jotenkin outo ja huvittava juttu.

No mikäs, kierrätystä parhaillaan :D Muistan joskus kun rivitalossa asuttiin ja sinne roskakatokseen oli joku tuonut kirnun. Ehtaa antiikkia ja sitä rataa. Takuuvarmasti tarttui minun näppeihini ja lähdin sitä kantamaan niin hyökkäsi päädyssä asunut mummo kimppuun että mihin sitä viet. Tuumasin että kotiin ja kysyin että sinunkos tämä oli ja että eikös se ollutkaan roskiin menossa. No oli mutta kun nimenomaan oli mummo sitä mieltä että sitä ei saa kukaan ottaa vaan se pitää laittaa roskiin. Tarjosin sitten sitä takaisin -ei käy, tarjosin rahaa -ei käy. Kysyin että onko tarkoitus vaan päästä siitä eroon -juu. Tuumasin että jep, minäpä sitten kantelen tämän omaan kämppään niin sittenhän se ei sinulla enää ole ja takaisin saat hakea jos ikävä tulee.. :whistle: Ei hakenut, ei..

Mitä huvittavaa siinä on, että joku hakee käypää tavaraa jos joku toinen ei sitä enää tarvitse? Mielestäni taas on järjetöntä täyttää kaatopaikat, siis luonto, käyttökelpoisella tavaralla. Kuitenkin täällä ihmiset vaan lisääntyy, luonnonvarat ja puhdas luonto vähenee, eikä ole kohta enää puhdasta luontoa, vaan saastetta ja jätettä.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 25.05.2007 klo 14:41 riks raks poks kirjoitti:
Siinä kohtaa se oli huvittavaa kun vastakkain käveltiin roskiksien kohdalla, minä vien ja he kantaa sitä mukaa pois.
Vielä kun mitään ei puhuta :D

Mulle ihan uus tilanne tuo, mutta ei mua se haittaa vaikka ottivat.

joo :D olin kuolla nauruun kun kuvittelin tilanteen mieleeni....... :LOL:

sirena harmaana
\
Alkuperäinen kirjoittaja 25.05.2007 klo 14:40 metsänpeitto kirjoitti:
Minusta taas on huvittavaa, että ihmiset hankkivat tavaraa jolle ei koskaan ole oikein mitään käyttöä, tai että heittävät käyttökelpoista tavaraa roskikseen kun on liikaa vaivaa viedä sama tavara kierrätettäväksi kirppikselle tai vastaavalle.
Peesaan!
Mä roudaan itselle tarpeettomat mutta käyttökelpoiset tavarat kierrätyskeskukseen jos en jaksa kirppikselle myyntiin viedä. Enpähän kuormita luontoakaan niin paljon kun kierrätän :saint:

Mä en ymmärrä niitä, jotka kantavat roskikseen käyttökelpoista tavaraa...Meillä poika sai polkupyörän, kun joku oli vienyt sen roskikseen (ainoa vika oli jumiutunut poljin, joka lähti pelittämään roiskasulla voitelumönjää). On sieltä löytynyt hieno jalkalamppu, rattaat... Saataisiin ostettua uusiakin, mutta miksi ostaa, jos saa käytettynäkin? Ne tuhlaamattomat rahat menee säästöön ja niillä voidaan sitten lähteä reissuun, kustantaa jotain kalliimpaa tai rempata taloa. Kierrätystä kannatan, koska sillä säästyy luontoa. Ehen...en ole ns. viherpiiperö, mutta kannatan kuitenkin luonnon säästämistä. Miettikää niitä maita, joissa kaikki roskat dumpataan nurkan taakse ja kierrättäminen on vielä kaukana ihmisten ajatusmaailmasta..sellaisenko "kaatopaikkamaailman" haluamme jättää jälkipolville?!

Viekää ihmeessä hyväkuntoiset tavarat kierrätyskeskuksiin!

\
Alkuperäinen kirjoittaja 25.05.2007 klo 15:05 TwistedSister kirjoitti:
Mä en rupea bussissa kulkemaan vanhojen tavaroiden kanssa.Roskiin vien ja sieltä saa tarvitseva ottaa.Jätän aina käyttökelpoiset tavarat näkyville. =)
Monet hyväntekeväisyysjrjestöt hakevat kodeistakin pyynnöstä kierrätyskelpoista tavaraa =)

kierrättäjä
Esim. Pelastusarmeijalle tai Punaiseen ristiin kun soittaa niin ne hakee tavarat pois kotiovelta,kätevää ja helppoa!
Ei tarvi itse kuljetella saati roskiin viedä. :attn:

Itse kannatan kierrätystä. Meillä kierrätetään melkein kaikki. Vanhat vaatteet menee suvussa eteenpäin ja samoin huonekalut. Mun mielestä on hölmöä heittää hyvää roskiin. Vie mieluummin kierrätykseen tai lahjoittaa pois. Ovat turhaan kuormittamassa kaatiksia. Meillä on suvussa yks verhoilija. On tehny vanhoista huonekaluista aivan ihania uusia luomuksia, joista vois nyt pyytää muutamia satoja euroja kappaleelta....

\
Alkuperäinen kirjoittaja 25.05.2007 klo 14:47 sirena harmaana kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 25.05.2007 klo 14:40 metsänpeitto kirjoitti:
Minusta taas on huvittavaa, että ihmiset hankkivat tavaraa jolle ei koskaan ole oikein mitään käyttöä, tai että heittävät käyttökelpoista tavaraa roskikseen kun on liikaa vaivaa viedä sama tavara kierrätettäväksi kirppikselle tai vastaavalle.
Peesaan!
Mä roudaan itselle tarpeettomat mutta käyttökelpoiset tavarat kierrätyskeskukseen jos en jaksa kirppikselle myyntiin viedä. Enpähän kuormita luontoakaan niin paljon kun kierrätän :saint:
No mulla ei ole autoo eikä edes sitä korttia että jalan en lähde kyllä monia kilometrejä kantaan tavaraa.
Joo ja tuolla ne on varastossa seisonu kauan että jos joskus tarviis mutta eipä ole tarvinnu.
Tilaa siellä viemässä ja ei ole kellekään kelvannu vaikka joskus tarjonnu.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 25.05.2007 klo 15:05 TwistedSister kirjoitti:
Mä en rupea bussissa kulkemaan vanhojen tavaroiden kanssa.Roskiin vien ja sieltä saa tarvitseva ottaa.Jätän aina käyttökelpoiset tavarat näkyville. =)
Täällä ainakin spr-noutaa...naapuristakin kävi hakemassa huonekaluja ja muuta rompetta...

\
Alkuperäinen kirjoittaja 25.05.2007 klo 15:14 TwistedSister kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 25.05.2007 klo 15:08 Candide kirjoitti:
Monet hyväntekeväisyysjrjestöt hakevat kodeistakin pyynnöstä kierrätyskelpoista tavaraa =)
Aiijaa no voi sitä noinkin sit tehdä. =)
Juu, en ole tosin itse soittanut koskaan hakemaan, kun kauppamatkan varrella on semmoinen paikka, jonne voin viedä tavaroita ja autolla kuljen, ei tuota ongelmaa. =)

oumaigaad
piti heittää tähän muisto lapsuudesta. lapsuudessa muutettiin toiseen kämppään, ja vanhaa oltiin asuttu 10 vuotta. äitini heitti paljon ylimäärästä ja turhaa pois. ei ollut ottajia, ja siihen aikaan tuota kierrätystä ei ollut. kävi sitten palauttamassa avaimen, ja ihmetteli että miksi pyykkinarulla kuivuu niin tuttuja vaatteita. talkkarin muija oli käynyt penkomassa roskikset meidän jälkeen, ja jos ne pullotti kun sinne säkejä viskoi, niin silloin olivat aneemiset. että kaikki oli sille kelvannut. oli vain valahtanut kalpeeksi kuin lakana, kun äitini oli oven takana, ja palautti avaimen. niillä oli samanikäinen tytär kuin mä, ja välillä koulussa vilahti tuttuja vaatekappaleita jms. :D

\
Alkuperäinen kirjoittaja 25.05.2007 klo 15:13 peesi kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 25.05.2007 klo 15:11 Alma Puunaula kirjoitti:
Hyva kun hakivat pois, eivat paady kayttokelpoiset tavarat kaatopaikkoja kuormittamaan.
aloittaja vaikuttaa enemmänkin :x
Ei suinkaan. Ihan normaaliahan tuo on ihmisilta vieda tavarat siihen roskakatokseen, kylla halukkaat sielta pois hakevat. Mutta hyva, kun naapuritkaan eivat havenneet hakea niita kotiinsa. :)

Mä olen aikamoinen hamsteri. Mistään en malttais luopua kun niillä on niin paljon tunnearvoa. Mutta mä en halua, että joku käyttää mun lasten vanhoja vaatteita. Koskien muutakin tavaraa, esim leluja. Osaa selittää, mutten vain halua. Ne on lapselle ostettu, sitten ne ei mahdu. Osan säästän, ja loput laitan pois.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 25.05.2007 klo 15:13 peesi kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 25.05.2007 klo 15:11 Alma Puunaula kirjoitti:
Hyva kun hakivat pois, eivat paady kayttokelpoiset tavarat kaatopaikkoja kuormittamaan.
aloittaja vaikuttaa enemmänkin :x
Jaa noi roskakatokset onkin jotain muuta varten kun roskia, mitähän sinne sitten vois viedä jos ei omia roskiaan, ja mulle ne oli ihan turhaa roinaa millä en yhtään mitään tee.
Puolet tavarasta ihan roskis roinaa ja muutaman hyvän kukkatelineen ja maton takia en ala tänne soitteleen hakijaa.

Yhteistyössä