Osa-aikatyö, liitonraha ja liikaa maksettu raha

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Minna"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"Minna"

Vieras
Eli saan liitolta soviteltua rahaa vapaa päivistäni, teen siis osa-aikatyötä.
No, joka kk lähetän netin kautta jatkohakemuksen muutettava versio johon lisään työtunnit ja laitan palkkatositteet liitteeksi.

Nyt ihmettelin miten ovat maksaneet noin paljon mulle vaikka tulot ollut samat jo vuoden verran.
Asiaa ihmeteltyäni ja tutkittuani selvisi että olen lähettänyt sinne vahingossa kokonaan työtön hakemuksen enkä ollut laittanut palkkatositteita mukaan.

Nyt pähkäilen otanko sinne yhteyttä ja kerron mokastani ja maksan ylimääräiset takaisin vai olenko itsekäs ja pidän rahat ja maksan enemmän laskuja.

Saavatko jostain tietää että mulla onkin ollut töitä viime kuussa?

Ja ei mitään saarnoja, tiedän miten pitäisi toimia! Mutta silti...

Ota rohkeasti yhteyttä ja sano, että vahingossa mokasit. Selviät todennäköisesti huomautuksella.

Jos koitat pimittää tietoa ja et oikaise asiaa, sinut voidaan pahimmassa tapauksessa erottaa työttömyyskassastasi.

Itselle kävi noin kun ekaa kertaa aloin tekemään satunnaisia töitä. Neljän viikon jaksoon sattui yksi työpäivä viikonlopulle. Lähetin hakemuksen ja palkka tuosta työstä tuli vasta viikkoja myöhemmin. Soitin sitten liittoon ja kerroin, että olin mokannut hakemuksen kanssa ja että mitäs tehdään.
Tosi ymmärtäväisiä olivat, jouduin maksamaan takaisinpäin liikaa maksettua rahaa ja sain huomautuksen.

Kyllä sä jäät kiinni siitä jossain vaiheessa,kyllä ne seuraa tarkkaan noita maksujaan.Ota vaan yhteyttä liittoon!Täytyy kyllä ihmetellä ihmisiä joilla ei sen vertaa omatunto kolkuttais,että käyttäis vaa pokkana vilpillä saamiaan rahoja!Ja vaikka oisitkin pistäny vahingossa väärin noi ilmotukset,mutta siinä vaiheessa kun oot sen huomannu,niin teet vääri kun meinaat pitää ne rahat..eli tekisit tahallas väärin.No,meitähän mahtuu tähän maailmaan ja et olis varmaa ensimmäinen epärehellinen..

Yhteistyössä