Osa-aikaisesti lapsi hoitoon kun menee töihin..

Minä sain työtarjouksen jossa työt alkaa aamulla ja kestä 2-6h, 5 päivänä viikossa, lapsi reilu vuoden ikäinen. Joka päivä ei välttämättä tarvi hoitoon viedä jos mummo hoitais välillä.
Mutta nyt minua huolettaa kun lapsi on tissitakiainen ja herättelee vieläki öisin, pitäiskö imettäminen nyt lopettaa kuin seinään vaan vähentää pikkuhiljaa?? Kiukkuaa kyllä jos ei saa tissiä just kun haluaa.
 
vieras
Kokemuksesta voin sanoa, että itse ainakin nukuin yöni paljon paremmin kun vielä imetin öisin, lapsen sai nukahtamaan heti tissittelyn jälkeen ja itse sain jatkaa unta, kun taas vierotusvaiheessa nukahtaminen kesti pitempään kun ei tarjottu tissiä. Suosittelisin siis vähentämään pikkuhiljaa imetystä. Saatko muuten noin vähillä tunneilla niin paljon palkkaa, että kannattaa maksaa osa-aikaista hoitomaksua?
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kokemuksesta voin sanoa, että itse ainakin nukuin yöni paljon paremmin kun vielä imetin öisin, lapsen sai nukahtamaan heti tissittelyn jälkeen ja itse sain jatkaa unta, kun taas vierotusvaiheessa nukahtaminen kesti pitempään kun ei tarjottu tissiä. Suosittelisin siis vähentämään pikkuhiljaa imetystä. Saatko muuten noin vähillä tunneilla niin paljon palkkaa, että kannattaa maksaa osa-aikaista hoitomaksua?
No se on vähän auki vielä kun neuvottelen palkasta, jos on en jää ns."voitolle", en tietysti mene töihin.
Iltatöihin yritän myös vaihtaa vuorot, jotta mies vois olla lapsen kanssa eikä tarvis hoitoon viedä pariksi tunniksi.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja SeOlinMinä:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kokemuksesta voin sanoa, että itse ainakin nukuin yöni paljon paremmin kun vielä imetin öisin, lapsen sai nukahtamaan heti tissittelyn jälkeen ja itse sain jatkaa unta, kun taas vierotusvaiheessa nukahtaminen kesti pitempään kun ei tarjottu tissiä. Suosittelisin siis vähentämään pikkuhiljaa imetystä. Saatko muuten noin vähillä tunneilla niin paljon palkkaa, että kannattaa maksaa osa-aikaista hoitomaksua?
No se on vähän auki vielä kun neuvottelen palkasta, jos on en jää ns."voitolle", en tietysti mene töihin.
Iltatöihin yritän myös vaihtaa vuorot, jotta mies vois olla lapsen kanssa eikä tarvis hoitoon viedä pariksi tunniksi.
Ok, ihanteellistahan olisi, että joku tuttu voisi aina tuon pari tuntia hoitaa lasta, et menettäisi kotihoidontukea ja saisit ekstrana palkankin. Jos joudut maksamaan hoitopaikan ja menetät samalla kotihoidontuen, niin aika kova tuntipalkka saa olla, että tuo kannattaa.
 

Yhteistyössä