OrpoPurra leikkaa tästä päivästä alkaen työntekijän työttömuusturvaa keskimäärin 340 euroa kuukaudessa - Heikennys jopa 200 000:lle työläiselle!

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
IL: Työttömyysturvan porrastus, alvin korotus... – Nämä asiat muuttuivat nyt
Keskimääräinen ansiosidonnainen päiväraha on 1 690 euroa kuukaudessa. Uuden lain mukaan se leikkaantuu kahden kuukauden jälkeen 1 350 euroon.

Keskimäärin 340 euron leikkaus työttömyysturvaan kuukaudessa kahden kuukauden jälkeen, työläinen kiittää OrpoPurraa!
 
vierailija
Älä käy töissä. Älä ole työtön. Älä sairastu mihinkään. Älä opiskele mitään. Älä hanki perhettä. Älä omista mitään. Älä ole myöskään vuokralla. Älä peri mitään. Älä syö,/juo mitään. Älä ...
On onnea olla suomalainen.
Kiitos, OrpoPurra.
 
vierailija
Näyttelijä Jaana Saarinen sanoo videoklipissä suorat sanat hallituksen leikkauspuuhista. Kulttuurimäärärahoista napsitaan, eikä ihmisillä enää ole varaa käydä teatterissa. Olen koronavuosien jälkeen vieläkin horroksessa. Lupasin vuosia sitten itselleni, että kun koronasulut loppuvat, käyn Kapsäkin näytöksessä.
En muista milloin olen viimeksi käynyt teatterissa. Ehkä teatterikiintiöni on jo tullut täyteen.
 
IL: Työttömyysturvan porrastus, alvin korotus... – Nämä asiat muuttuivat nyt
Keskimääräinen ansiosidonnainen päiväraha on 1 690 euroa kuukaudessa. Uuden lain mukaan se leikkaantuu kahden kuukauden jälkeen 1 350 euroon.

Keskimäärin 340 euron leikkaus työttömyysturvaan kuukaudessa kahden kuukauden jälkeen, työläinen kiittää OrpoPurraa!
Minä kiitän hallitusta (y), nyt se työhaluttomampikin hakeutuu uuteen työpaikkaan eikä jää "lomailemaan" ansiosidonnaisen varaan.
 
Näyttelijä Jaana Saarinen sanoo videoklipissä suorat sanat hallituksen leikkauspuuhista. Kulttuurimäärärahoista napsitaan, eikä ihmisillä enää ole varaa käydä teatterissa. Olen koronavuosien jälkeen vieläkin horroksessa. Lupasin vuosia sitten itselleni, että kun koronasulut loppuvat, käyn Kapsäkin näytöksessä.
En muista milloin olen viimeksi käynyt teatterissa. Ehkä teatterikiintiöni on jo tullut täyteen.
Et siis käy teatterissa vaikka sinulla olisi siihen varaa? Nyt Jaana-täti on sinulle hyvin, hyvin vihainen.
 
vierailija
Minä kiitän hallitusta , nyt se työhaluttomampikin hakeutuu uuteen työpaikkaan eikä jää "lomailemaan" ansiosidonnaisen varaan.
Mihin uuteen työpaikkaan? Väkeä lomautetaan tai potkitaan pellolle yt-neuvottelujen vain kiihtyessä. Ei kaikille vain löydy sitä uutta työpaikkaa. Opiskelijat valmistuvat työttömiksi. Kun työnantaja haluaa tekijän, jolla on uunituoreen opiskelijan tiedot mutta monen vuosikymmenen työkokemus. Miten uuvelo voi olla tämän hetken työllisyystilanteesta? Aika vähässä kuitenkin ovat ne 100% "lomailevat" tyypit. Kuulutko sinä siihen työnantajaväkeen, joka ei maksa paskaakaan tehdystä työstä? Palkalla kun_pitää_tulla_toimeen.
 
vierailija
IL: Työttömyysturvan porrastus, alvin korotus... – Nämä asiat muuttuivat nyt
Keskimääräinen ansiosidonnainen päiväraha on 1 690 euroa kuukaudessa. Uuden lain mukaan se leikkaantuu kahden kuukauden jälkeen 1 350 euroon.

Keskimäärin 340 euron leikkaus työttömyysturvaan kuukaudessa kahden kuukauden jälkeen, työläinen kiittää OrpoPurraa!
Kuulostaa hyvältä
 
  • Tykkää
Reactions: Johnny Appleseed
vierailija
Yritystuista ei keksitä leikattavaa kuin 50 miljoonaa vaikka asiantuntijatkin sanovat että 500 milj voisi leikata. Mutta kun Orpo&co ei pysty, ei kykene, ei keksi mitkä niistä 8 miljardista olisi liikaa. Ei ole kuulemma helppoa päättää sanoi Orpo. Ei siinä kuitenkaan pitkään mennyt kun päättivät leikata asumistuesta ja työttömyystusta yhteensä melkeiin tuon 500 miljoonaa.

Kaiken huipuksi nuo säästöt ei edes tule realisoitumaan vaan tuottavat lisää työttömiä ja siten kuluja. Itsekkin olen olut kuluttamatta yhtään mihinkään muuhun kuin tarpeelliseen ja senkin olen ostanut mahdollisimman halvalla mikä tarkoittaa ulkomaista. Näin jatketaan kunnes hallitus vaihtuu. Ei ole kuulunut edes Suomen yrittäjiltä mitään mutinaa asiasta niin sitäpä saavat mitä tilaavat.
 
Mihin uuteen työpaikkaan? Väkeä lomautetaan tai potkitaan pellolle yt-neuvottelujen vain kiihtyessä. Ei kaikille vain löydy sitä uutta työpaikkaa. Opiskelijat valmistuvat työttömiksi. Kun työnantaja haluaa tekijän, jolla on uunituoreen opiskelijan tiedot mutta monen vuosikymmenen työkokemus. Miten uuvelo voi olla tämän hetken työllisyystilanteesta? Aika vähässä kuitenkin ovat ne 100% "lomailevat" tyypit. Kuulutko sinä siihen työnantajaväkeen, joka ei maksa paskaakaan tehdystä työstä? Palkalla kun_pitää_tulla_toimeen.
Niin, ehkä he ovatkin vain 95-prosenttisesti lomailevia.... :LOL:
Palkallaan tulee toimeen, kun asettaa menot tulojen mukaan, ei sen mukaan, mitä naapuri kuluttaa.
 
vierailija
Mihin uuteen työpaikkaan? Väkeä lomautetaan tai potkitaan pellolle yt-neuvottelujen vain kiihtyessä. Ei kaikille vain löydy sitä uutta työpaikkaa. Opiskelijat valmistuvat työttömiksi. Kun työnantaja haluaa tekijän, jolla on uunituoreen opiskelijan tiedot mutta monen vuosikymmenen työkokemus. Miten uuvelo voi olla tämän hetken työllisyystilanteesta? Aika vähässä kuitenkin ovat ne 100% "lomailevat" tyypit. Kuulutko sinä siihen työnantajaväkeen, joka ei maksa paskaakaan tehdystä työstä? Palkalla kun_pitää_tulla_toimeen.
Oletko itse työtön? Tunnetko yhtään töitä tekevää?
 
vierailija
Toivottavasti Karma ottaa sinut luokalleen, ja tiputtaa sinut
itkuun ja hammastenkiristykseen. Näin aina käy kerskailijoille ja itsekehujille.
Onnettomuus seuraa toistaan, ja kohta olet keräämässä almuja katusoittajien vastuksena. Viet heiltä parhaat soittopaikat pyllynalusmattoinesi.
Jos mun talous romahtaa, niin sitä ennen on romahtanut koko maailman talous. Toki sekin on mahdollista.
 
vierailija
Puoli vuotta töitä ja sen jälkeen kaksi vuotta lomailua. Tätä on voinut harrastaa vuosikymmenestä toiseen.

Nyt sentään joutuu tekemään vuoden töitä ennen kahden vuoden lomailua.
Noin on toimineet pääasiassa vaan he jotka eivät muutenkaan ole kelvanneet avoimille markkinoille. Puoli vuotta tukitöitä (tai oikeastaan 8kk koska palkkatuki ei kerryttänyt työssoloehtoa samallalailla) ja sitten huimalle ansiosidonnaiselle siltä 85% työajalta perushommista joissa kokoaikatyön palkkakin jää alle 2000e. Se ja sama maksaisiko edes liittoon kun saman saa muinakin tukina.

Saat nähdä että nyt lomailevat huomattavasti pitempiä aikoja. Ei kunnat säästötalkoissaan ketään palkka vuodeksi jotta he saavat sitten sen 400 päivää (vai onko tätäkin jo lyhennetty?) anssia eikä tarvitse sakkoja maksaa. Liian kallista sanoo kunta.
 
vierailija
Jotenkin epäuskottavaa, että työllinen valittaa työttömyyskorvsusten alentamisesta.
Se, että olen työssäkäyvä, ei suinkaan tarkoita sitä, etten tuntisi työttömiä tai opiskelijoita tai sairaseläkkeellä olevia tai muita tavallisia suomalaisia. Elän heidän kanssaan, keskuudessa joka päivä. Totta ihmeessä tuollaiset/tällaiset asiat kiinnostavat! Eikä työ ole kenellekään satavarma - sinäkin voit olla joku päivä työtön kuten minäkin. Missä sinä asut ja elät, jos et tiedä, etkä näe etkä tunne ketään työtöntä tai opiskelijaa jne... Eikä sinua kiinnosta yhteiskunnalliset asiat? Mitkä eivät juuri nyt sinua kosketa? Tynnyrissä? Pumpulien kanssa?
 

Yhteistyössä