ORPO määräsi, että mamuista ei saa puhua negatiivisesti. Suomi uusi Pohjois-Korea?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mä vähän luulen että se mitä jotkut teistä toivoisi poliitikkojen sanovan, ei tule tapahtumaan. Ja onneksi näin on. Muutenhan tässä maassa pääsisi piru irti.
Politiikka on mitä se on, ei se kuitenkaan kuulu ministerien tehtäviin lietsoa median kautta paniikkia kansalaisiin. Jos paniikkia on, se pidetään kulissien takana.
Kova työ siellä on käynnissä tälläkin hetkellä, että tähän saataisiin ratkaisuja. Ei kai kukaan luule että se olisi helppoa ja tapahtuisi sormia napauttamalla.
Poliittisiin kantoihin katsomatta, nyt olisi korkea aika näyttää sitä oikeaa isänmaallisuutta ja lopettaa paniikkipaskominen. Pientä on luotto Suomeen, jos tämä asia syöksee kansan aukomaan ranteitaan. :D
Jos ministerit olisi yhtä levottomia kuin jotkut teistä, eihän siitä tulisi yhtään mitään. Se työ vaatii hermoja ja asiallista neutraalia käytöstä mediassa.
Itse taas koen, että puhumattomuus ja tietojen pimittäminen päinvastoin lietsovat paniikkia. Kuka tahansa järkevä ihminen alkaa pelätä, jos edes maan johdolla ei ole tietoa merkittävistä kustannuksista, niiden rahoittamisesta tai vakavan kriisin jatkumisesta. Epämääräinen tulevaisuus pelottaa.

Joskus Kekkosen aikaan tuo tuollainen kansan tietämättömyyden nojalla tehty tietohen pimittäminen toimi, kun tietoa tuli vain johdon valvonnassa olevista sanomalehdistä. Nykyisin kun kansalaiset saavat tietoa aivan eri tavalla myls muista lähteistä, ei vanhanaikainen saneluretoriikka enää toimi.

Itävalta rakentaa rajalle aitaa mamujen takia. Englantiin ei pääse enää kanaalin kautta. Entiset itäblokin maat (unkari jen) eivät päästä yhäainoaa mamua maahan. Saksassa on TODELLA ISOJA mielenosoituksia jne

Suvakit kauhuissaan

Eikö aloitus koskenut sitä miten poliitikot käyttäytyvät mediassa, ei politiikasta? Vaihtuiko aihe jo ihan muuksi?
Mä puhuin itse siitä millalailla valtiojohdon tulee käyttäytyä mediassa ja kansan edessä, en politiikasta.

t. se onnellinen lähiövalas
Se on osa politiikkaa.

Itse taas koen, että puhumattomuus ja tietojen pimittäminen päinvastoin lietsovat paniikkia. Kuka tahansa järkevä ihminen alkaa pelätä, jos edes maan johdolla ei ole tietoa merkittävistä kustannuksista, niiden rahoittamisesta tai vakavan kriisin jatkumisesta. Epämääräinen tulevaisuus pelottaa.

Joskus Kekkosen aikaan tuo tuollainen kansan tietämättömyyden nojalla tehty tietohen pimittäminen toimi, kun tietoa tuli vain johdon valvonnassa olevista sanomalehdistä. Nykyisin kun kansalaiset saavat tietoa aivan eri tavalla myls muista lähteistä, ei vanhanaikainen saneluretoriikka enää toimi.
Luojalle kiitos meillä on vaihtoehtomedioita, internet; kansainvälinen media.

En edes enää jaksa paheksua mv-lehteä. Liian moni ihminen eläisi samassa kuplassa noiden sokeiden lampaiden seurassa, jos joku ei laittaisi vähän realistmia peliin.

Me taidetaan puhua ihan eri asioista. Itse arvostan suuresti sitä että valtiojohto käyttäytyy kuten Suomen perustuslain hengessä, eikä lietso esim rasismia, koska se ei ole Suomessa sallittua.
Sehän on aivan eri asia, onko poliitikkojen päätöksistä samaa mieltä. Itse en ole hallituksen linjoilla varmasti mistään poliittisista asioista, mutta ministerien käytöksestä annan kiitosta.

Me taidetaan puhua ihan eri asioista. Itse arvostan suuresti sitä että valtiojohto käyttäytyy kuten Suomen perustuslain hengessä, eikä lietso esim rasismia, koska se ei ole Suomessa sallittua.
Sehän on aivan eri asia, onko poliitikkojen päätöksistä samaa mieltä. Itse en ole hallituksen linjoilla varmasti mistään poliittisista asioista, mutta ministerien käytöksestä annan kiitosta.
Kysymys nyt sinulle, toivon, että vastaat.

Eikö valtiojohdolla ole mielestäsi muuta vaihtoehtoa kuin rasismi?
Realismi/avoimmuus ei käy? Tai edes osittainen sellainen....

Itseasiassa valtionjohto rikkoo Suomen perustuslakia vastaan tällä hetkellä aika rankalla tavalla!

Miksi nostat hattua ihmisille jotka ovat rikollisia?
Oletko tosiaan onnistunut sulkemaan silmäsi kaikelta mamubisnekseltä jota valtionjohto harjoittaa?

mv-"lehteä" lukeva ja uskova ihminen on nimenomaan aivopesty lammas.
Pöpiläänhän tuon "lahkon" edustajat kuuluisi, harmi että sielläkin taitaa netti toimia.
Omien aivojen käyttö on sallittua, kuka sen kieltää.
Poliitikkoihin ei tarvitse uskoa, mutta ei myöskään rikostaustaiseen ryssätrolliin joka tahkoo tyhmien klikkauksilla euroja. Todellinen vaihtoehto my ass. :poop: :sneaky:

Mä vähän luulen että se mitä jotkut teistä toivoisi poliitikkojen sanovan, ei tule tapahtumaan. Ja onneksi näin on. Muutenhan tässä maassa pääsisi piru irti.
Politiikka on mitä se on, ei se kuitenkaan kuulu ministerien tehtäviin lietsoa median kautta paniikkia kansalaisiin. Jos paniikkia on, se pidetään kulissien takana.
Kova työ siellä on käynnissä tälläkin hetkellä, että tähän saataisiin ratkaisuja. Ei kai kukaan luule että se olisi helppoa ja tapahtuisi sormia napauttamalla.
Poliittisiin kantoihin katsomatta, nyt olisi korkea aika näyttää sitä oikeaa isänmaallisuutta ja lopettaa paniikkipaskominen. Pientä on luotto Suomeen, jos tämä asia syöksee kansan aukomaan ranteitaan. :D
Jos ministerit olisi yhtä levottomia kuin jotkut teistä, eihän siitä tulisi yhtään mitään. Se työ vaatii hermoja ja asiallista neutraalia käytöstä mediassa.

Ministerien kovat kiireet ovat tähän mennessä olleet pelkkää keppiä suomalaisille ja lisää lainanottoa laittomien siirtolaisten hyvinvointipalveluja varten.

Kysymys nyt sinulle, toivon, että vastaat.

Eikö valtiojohdolla ole mielestäsi muuta vaihtoehtoa kuin rasismi?
Realismi/avoimmuus ei käy? Tai edes osittainen sellainen....

Itseasiassa valtionjohto rikkoo Suomen perustuslakia vastaan tällä hetkellä aika rankalla tavalla!

Miksi nostat hattua ihmisille jotka ovat rikollisia?
Oletko tosiaan onnistunut sulkemaan silmäsi kaikelta mamubisnekseltä jota valtionjohto harjoittaa?
Laitatko linkin rikoksista ja tuomioista?
Mä en tiedä ministerien rikoksista, ainoastaan persujen joidenkin kansanedustajien saamista rikostuomioista.
Etkös sä ole se mv-lehteä palvova höpsö, mitäs mieltä olet sen sivustoa pyörittävän trollin riokostaustasta, eikä sillä ole niin väliä? Onko hän vain luova toisinajattelija?
:D

On aika erikoista, että kommentointi on kielletty hyvin monissa valtamedian nettisivuilla. Ei ihme, että vaihtoehtoinen media, esim. MV-lehti alkaa kiinnostaa. Ihmiset haluavat saada äänensä kuuluville. Itse olisin halunnut kommentoida tätä uutista: http://yle.fi/uutiset/poliisia_tarv...ahes_paivittain_jannitteita_on_paljon/8444825
Mutta ei ollut mahdollista. Ei saa edes ihmetellä, että miksi alkoholinkäyttö on yleensäkin sallittua vokeissa.

Itävalta rakentaa rajalle aitaa mamujen takia. Englantiin ei pääse enää kanaalin kautta. Entiset itäblokin maat (unkari jen) eivät päästä yhäainoaa mamua maahan. Saksassa on TODELLA ISOJA mielenosoituksia jne

Suvakit kauhuissaan

Saksa kiristää taas linjaansa. Se alkaa noudattaa lopultakin Dublin-sopimusta (myös Syyrialaisten osalta). Tulijat palautetaan siihen maahan, jossa ovat rekisteröityneet (Kreikkaa lukuunottamatta). Ongelmana vain on, ettei matut rekisteröidy ensimmäisessä Euroopan maassa, jonne tulevat.

mv-"lehteä" lukeva ja uskova ihminen on nimenomaan aivopesty lammas.
Pöpiläänhän tuon "lahkon" edustajat kuuluisi, harmi että sielläkin taitaa netti toimia.
Omien aivojen käyttö on sallittua, kuka sen kieltää.
Poliitikkoihin ei tarvitse uskoa, mutta ei myöskään rikostaustaiseen ryssätrolliin joka tahkoo tyhmien klikkauksilla euroja. Todellinen vaihtoehto my ass. :poop: :sneaky:

Laitatko linkin rikoksista ja tuomioista?
Mä en tiedä ministerien rikoksista, ainoastaan persujen joidenkin kansanedustajien saamista rikostuomioista.
Etkös sä ole se mv-lehteä palvova höpsö, mitäs mieltä olet sen sivustoa pyörittävän trollin riokostaustasta, eikä sillä ole niin väliä? Onko hän vain luova toisinajattelija?
:D

Kuuleppas nyt LMM,
meillä on täällä Suomessa edelleen demokratia ja ihmisillä on oikeus ilmaista mielipiteensä, tämän turvaa meille sanavapaus, joka tosin on vähän kortilla nykyään sattuneista syistä......

En itsekään hyväksy mitään vihapuheita kummastakaan leiristä. Niin äärikriittiset kuin äärisuvaitsevaisetkin harrastavat tätä. Kummaltakaan se ei ole hyväksyttävää, MUTTA näiden hölmöläisten vuoksi emme voi vaientaa sitä kultaista keskitietä kulkevaa ihmisjoukkoa, joilla on myös sanansa sanottavana. Ymmärräthän tämän?

En ymmärrä, miten tosiasioiden kertominen on rasismin lietsomista. Osaatko selittää?

Ja voitko samalla myös kertoa, mitä ne päätökset tässä pakolaiskysymyksessä ovat? Kun tässä nyt kaikki muut ihmettelevät, kun mitään päätöksiä ei ole tehty. Sipilän ja sisäministeriön esitys nyt järjestettävässä eu:n kokouksessa on, että "jotain pitäisi tehdä". Se ei ole mikään päätös, se on voimaton toteamus, joka osoittaa, tä Suomen hallitus ei nyt jostain syystä kykene itse asialle mitään tekemään.

Suvakit kauhuissaan? missä?
Mikähän se sellanen suvis muuten on? Normaali ihminen jolla on vielä järki päässä?
Kyllä ite uskon ja toivon että tähän pakolaistulvaan saadaan joskus joku ratkaisu Euroopassa ja sitä myöten tässä finnilandiassakin, se on eri asia koska ja millanen.

• Tykkää
Reactions: Lunatic
Monestikohan tästä Iljan rikostaustastakin saa sanoa....plääh.:D

Ilja puolusti tyttöystäväänsä ravintolakierroksella ja sattui pieni haaveri.
No biggie!

Oletteko lukeneet mitä muiden medioiden sankarit ovat rötöstelleet?:rolleyes:
Entäs Arkadianmäen suuret sankarit?:barefoot:

Mun mielestä Ilja on tosi hyvä ja rohkea bisnesmies. Haistoi markkinaraon ja käytti sen hyväkseen. Samalla hän teki mielestäni palveluksen Suomelle.

Ei mv-lehden tyylistä tarvitsekaan pitää, se realistinen uutinen - sillä on väliä!
Sitä ei Suomen "valtamedia" meille kerro.
Tottakai yliammuntoja ja virheitä sattuu medialle kuin medialle, mutta mv-lehden virheet otetaan yhtä vakavasti kuin kriittisen osapuolen "rasismi". Ikävää.
Eipä noista suvaitsevaisten tappouhkaksista ihan hirveästi olla uutisoitu.:rolleyes:

Kuuleppas nyt LMM,
meillä on täällä Suomessa edelleen demokratia ja ihmisillä on oikeus ilmaista mielipiteensä, tämän turvaa meille sanavapaus, joka tosin on vähän kortilla nykyään sattuneista syistä......

En itsekään hyväksy mitään vihapuheita kummastakaan leiristä. Niin äärikriittiset kuin äärisuvaitsevaisetkin harrastavat tätä. Kummaltakaan se ei ole hyväksyttävää, MUTTA näiden hölmöläisten vuoksi emme voi vaientaa sitä kultaista keskitietä kulkevaa ihmisjoukkoa, joilla on myös sanansa sanottavana. Ymmärräthän tämän?
Kai sinäkin tajuat, ettei mv:a lue täysillä valoilla kulkevat "kultaisen keskitien kulkijat", vaan täydelliset pölkkypäät joita viedään kuin pässiä narussa.

Kultaisen keskitien kulkijat eivät vaahtoa kuin päättömät kanat.
Enkä tarkota päätöntä, se on tyyni, sopisi melkein ministeriksi..:giggle:

No biggie!

Mun mielestä Ilja on tosi hyvä ja rohkea bisnesmies. Haistoi markkinaraon ja käytti sen hyväkseen. Samalla hän teki mielestäni palveluksen Suomelle.

Ei mv-lehden tyylistä tarvitsekaan pitää, se realistinen uutinen - sillä on väliä!
Tottakai yliammuntoja ja virheitä sattuu medialle kuin medialle, mutta mv-lehden virheet otetaan yhtä vakavasti kuin kriittisen osapuolen "rasismi". Ikävää.
Eipä noista suvaitsevaisten tappouhkaksista ihan hirveästi olla uutisoitu.:rolleyes:

Nämä maahanmuuttomyönteiset näyttää sekoilevan kaikkialla, käyttävän väkivaltaa, nimittelevän, haukkuvan ja jotenkin ne vielä oikeuttaa tämän kaiken itselleen. Mun mielestä on hassua, että jokin ryhmä pitää omaa ideologiaansa niin tärkeänä, että valtaväestön mielipide voidaan sivuuttaa ja heitä voidaan kohdella miten tahansa. Jopa silmitön väkivalta ja se, että joukolla käydään pieksemässä yksi jätkä nähdään oikeutetuksi.

• Tykkää
Reactions: Lispetti

No biggie!

Ei helvetti
:ROFLMAO:

Kai sinäkin tajuat, ettei mv:a lue täysillä valoilla kulkevat "kultaisen keskitien kulkijat", vaan täydelliset pölkkypäät joita viedään kuin pässiä narussa.

Kultaisen keskitien kulkijat eivät vaahtoa kuin päättömät kanat.
Enkä tarkota päätöntä, se on tyyni, sopisi melkein ministeriksi..:giggle:
No luenhan sitä minäkin.:coffee::D

Ai se olit sää.:D