Orkkidean hoito..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Uusi orkkidea fani
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
U

Uusi orkkidea fani

Vieras
Mitens te muut hoidatte orkkideaa?? Itse kastelen noin kerran viikkoon, niin että laitan altaaseen vettä, ja ruukun sinne. Vettä siis noin ruukun puoliväliin. Onko liian vähän?? Tämä tunuu ystäväpiirissä herättävän paljon keskustelua...Kun toiset ovat sitä mieltä että koko ruukku pitää upottaa veteen(minusta huono juttu, sillä ne kasvualustan puupalaset lähtee kellumaan), ja toiset on sitämieltä että riittää et 2-4cm vettä astiaan tai altaaseen ja ruukku sinne. Mitä olette mieltä??
Niin, ja raanavesikään ei olisi suositeltavaa, mutta itse käytän sitä. entäs kun orkkidea pudottaa kukat?? Itse leikkaan varret silloin poikki, mutta tätäkään eivät kaikki tee. Mitä lannoitetta käytätte?? Kuinka pian kukkien pudottamisen jälkeen, orkkidea kukkii uudestaan??

Se kirjoitetaan "orkidea".

Liotan koko ruukun (tai lähes ylös asti) yön yli astiassa seisseessä vedessä kerran viikossa. Kukkavanoja ei kannata leikata pois, koska niihin tulee kenties seuraavana vuonna uusia kukkia. Lannoite mulla on jotain perusorkidealannoitetta.

Upotan koko ruukun kerran viikossa kunnolla veteen (ihan upoksiin). Muutaman minuutin annan olla siinä. Saahan ne puupalaset takaisin laitettua sinne jos kelluvat.
Ja ihan hanasta otan vettä, ei kylmää.

Yhteistyössä